رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ دی ۱۳۹۲

راه اندازی شهرک گردشگری و صنایع دستی در چابهار

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۳۰ – شهرک گردشگری و صنایع دستی منطقه آزاد چابهار سال آینده در سه فاز تکمیل خواهد شد تا گردشگران این استان با میراث فرهنگی آن در قالب موزه و صنایع دستی در قالب نمایشگاه دائمی آشنا شوند.

سعید ریگی مدیر گردشگری منطقه آزاد چابهار به خبرنگار مهر گفت: ادعا داریم که سیستان و بلوچستان پایتخت صنایع دستی کشور است و صنایع دستی آن سرآمد صنایع دستی کشورهای نزدیک به آن است و بومیان استان نیز در این حوزه فعالیت می کنند.

وی از راه اندازی شهرک گردشگری و صنایع دستی به صورت دائمی خبر داد و گفت: این شهرک مجموعه ای از کارگاههای آموزش صنایع دستی، مرکز عرضه، فروش و نمایش صنایع دستی، موزه اکوتوریسم و میراث فرهنگی است که هر گردشگر با آمدن به مجموعه دروازه اقیانوس منطقه آزاد چابهار با فضایی ۶۰۰ متر مربعی روبرو می شود که اکنون فاز اول آن در حال اتمام است.

وی گفت: صنایع دستی میراث ناملموس ماست، قصد داریم در کنار رشد آن به آثار فاخر هم فکر کنیم بنابراین باید به نوآوری در این صنعت برسیم. به عنوان مثال باید سوزن دوزی بلوچ در لباسهای امروزی نمود پیدا کنند.

ریگی بیان کرد: غرفه های صنایع دستی این مجموعه دائمی است و هر شرکت تعاونی که مایل به فعالیت باشد می تواند غرفه ای از آن را به خود اختصاص دهد، حتی صنوف گردشگری نیز دارای غرفه هستند.

وی از تشکیل تعاونیهای مختلف صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: بسیاری از بانوان فعال در حوزه صنایع دستی اکنون تحت پوشش تعاونی ها قرار دارند و بسیاری دیگر نیز در جریان راه اندازی این نمایشگاه تحت پوشش تعاونی های جدید قرار می گیرند. این تعاونیها موظفند با قیمت مناسب کالاهای آنها را خریداری و در این نمایشگاه عرضه کنند.

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار ایجاد کارگاههای آموزشی در کنار نمایشگاه را از دیگر فعالیتهای این دهکده دانست و گفت: ضمن احیای هنرهای فراموش شده، با ایجاد دهکده صنایع دستی در یک منطقه گردشگری می توانیم گردشگران را با جاذبه های تاریخی استان و صنایع دستی آن آشنا کنیم.

وی گفت: دهکده صنایع دستی و گردشگری اجزایی دارد که موزه دائمی میراث فرهنگی و گردشگری، صنایع دستی، اکوتوریسم، مردم شناسی و یافته های تاریخی جزئی از آن است.

ریگی امیدوار است تا سال آینده هر سه فاز این مجموعه تکمیل شود.

IMG09132277 راه اندازی شهرک گردشگری و صنایع دستی در چابهار

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *