جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی قشم در پاییز

تاریخ بروزرسانی :
۱۴ آبان ۱۴۰۲

قشم بزرگترین جزیره خلیج فارس می باشد . در اینجا می خواهیم شما را با جاهای دیدنی قشم در پاییز آشنا کنیم. به جرات می توان گفت که جزیره قشم جزیره شگفتی هاست. قشم به غیر از تابستان آنهم به خاطر گرمای زیاد آن در بقیه فصول بهترین گزینه برای مسافرت است .قشم برخلاف چیزی که اغلب افراد گمان می‌کنند فقط برای خرید مناسب نیست، این جزیره یک مقصد غنی گردشگری به شمار می‌آید. جزیره‌ای که متفاوت‌ترین دیدنی‌ها را در آن می‌بینید؛ کجا بروید و چه ببینید تا این سفر را به یکی از بهترین سفرهایتان تبدیل کنید.

پاییز قشم جاهای دیدنی قشم در پاییز

از جمله این شگفتی ها می توان از بزرگترین غارهای نمکی که در این جزیره وجود دارند نام برد که خودش یکی از مناطق دیدنی آن است. سواحل زیبا و تمیز این جزیه فرصتی برای شنا کردن به گردشگری می دهد.از طرف دیگر در این جزیه ما جنگل حرا و جنگل های مانگرو را می بینیم که زیستگاه گونه های مختلف جانوری و پرندگان نادر است. که برای علاقه مندان به طبیعت گردی و پرنده نگری می تواند فرصت خوبی را فراهم کند. تور های پرنده نگری می توانند جزیره قشم را به عنوان یک مقصد برتر پرنده نگری به دیگران معرفی کنند.

مقبره بی بی مریم (تم سنیتی)

مقبره‌ی بی‌بی مریم، آرامگاهی است باقی‌مانده از قرن ۸ هجری قمری که در روستای تم سنیتی جزیره‌ی قشم قرار دارد. این بنای کهن، در بین اهالی روستا به تم سنیتی نیز شهرت یافته است و امروزه یکی از جاذبه‌های گردشگری قشم محسوب می‌شود که معماری آن شبیه به معماری عمارات حکومت سلجوقیان است.

بی بی مریم 1 جاهای دیدنی قشم در پاییز

برای آشنایی بیشتر با جزیره قشم پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در قشم را نیز مطالعه بفرمایید.

جزایر ناز

یکی از مناطق دیدنی قشم، جزایر موجود در این منطقه از کشور است که به جزایر ناز شهرت یافته و دارای دیواره‌ای صخره‌ای و وسعتی حدود ۳ هکتار است. ویژگی‌ منحصربه‌فرد این جزیره، پیش‌روی با اتومبیل یا به صورت پیاده‌روی تا فاصله‌ی یک کیلومتری داخل آب‌های آن است که به دلیل شرایط جزر ممکن می‌شود و همین امر آن را به یکی از جذاب‌ترین مناطق دیدنی قشم تبدیل کرده است.

جزایر ناز جاهای دیدنی قشم در پاییز

سد گوران

در ۷۸ کیلومتری جزیره‌ی قشم و در روستای گوران، سدی به همین نام و به قدمت حکومت پهلوی اول مشاهده می‌شود که برخی از کارشناسان و باستان‌شناسان معتقدند که پی اولیه‌ی این بنا در دوران حکومت هخامنشیان و تاج آن را در دوران ساسانیان احداث کرده‌اند. آب شیرین از ویژگی‌های این سد است که در بین اهالی بسیار مهم و ارزشمند است.

سد گوران جاهای دیدنی قشم در پاییز

روستای توریان

روستای توریان، روستایی واقع در ۳۱ کیلومتری جنوب غربی جزیره‌ی قشم یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این منطقه از خلیج فارس است که به دلیل حضور زمین‌های کشاورزی گل آفتاب‌گردان و نخلستان‌های متعدد، از منظره و چشم‌اندازی زیبا و مطلوب برخوردار است.

روستای توریان جاهای دیدنی قشم در پاییز

غار نمکدان

غار نمکدان که زمین‌شناسان آن را طولانی‌ترین غار نمک جهان معرفی کرده‌اند، پدیده‌ای است طبیعی و بسیار زیبا که در ۹۰ کیلومتری جزیره‌ی قشم قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی قشم در پاییز است. این جاذبه‌ی زیبا و دیدنی، داخل کوهی گنبدی شکل قرار گرفته است که بر بدنه‌ی آن، می‌توان رگه‌های سفید نمک و بر سطح آن جریان آب نمک را مشاهده کرد. قندیل‌های ایجاد شده بر اثر رطوبت زیاد جزیره و نفوذ آب در داخل غار بسیار زیبا و دیدنی است.

غار نمکدان جاهای دیدنی قشم در پاییز

قلعه پرتغالی ها

در اوایل قرن ۱۶ میلادی، در بخش شمال جزیره‌ی قشم، یکی از دریانوردی به نام «آلفونسو آلبرکرک»، دستور ساخت قلعه‌ای را صادر کرد. که امروزه از آن به عنوان قلعه‌ی پرتغالی‌ها یاد می‌شود. این اثر تاریخی از مساحتی بالغ بر ۲ هزار متر مربع برخوردار بوده و با استفاده از سنگ‌های آهکی، گچی و ساروج محلی ساخته شده است.

قلعه پرتغالی ها جاهای دیدنی قشم در پاییز

غار خربس

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی جزیره‌ی قشم، غار خربس متعلق به دوران مادها است که در ۱۵ کیلومتری جنوب جزیره قرار گرفته است. دنباله‌‌ی چین‌خوردگی‌های رشته‌کوه‌های زاگرس بوجود آمده است که یکی از جاهای دیدنی قشم در پاییز است. از نکات قابل توجه در مورد این پدیده‌ی طبیعی، می‌توان به معماری منحصربه‌فرد و رمزآلود آن اشاره کرد که در نوع خود زیبا و جالب است. پرستشگاه مهر و الهه‌ی میترا، مکانی برای نگهداری استخوان‌های مردگان و پناهگاه مردم هنگام حمله‌ی دزدان دریایی، از جمله نظریاتی است که در مورد این غار وجود دارد.

غار خربس جاهای دیدنی قشم در پاییز

جنگل‌ های دریایی حرا

قطعا یکی از جاهای دیدنی قشم در پاییز و جاذبه‌های طبیعی و زیبای جزیره‌ی قشم، جنگل‌های دریایی حرا با وسعتی حدود ۲۰۰ کیلومتر است. درختان آن در آب‌های شور رشد کرده و در زمانی که پدیده‌ی مد صورت می‌گیرد. تا گلوگاه درون آب می‌روند. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد درختان حرا می‌توان به تصفیه‌ و شیرین کردن آب اشاره کرد.

جنگل‌ های دریایی حرا 1 جاهای دیدنی قشم در پاییز

گورستان‌های تاریخی قشم

در جزیره‌ی قشم، گورستان‌های متعددی وجود دارد که هر کدام از تاریخی کهن برخوردار بوده و نشان‌دهنده‌ی قدمت این بخش از خاک کشور است. در تعداد بسیاری از این گورستان‌ها می‌توان قبرهایی را یافت که از قدمتی برابر با چندین قرن برخوردار است. از جمله این مقابر می‌توان به قبرستان روستای کوشه با قدمتی حدود ۱۲ قرن، قبرستان محله‌ی مسنی با قدمتی حدود ۵ قرن. قبرستان گور فرنگی با قدمتی بالغ بر ۴ قرن، قبرستان کولغا، قبرستان توریان با پیشینه‌ای حدود ۱۰ قرن می باشد. قبرستان روستای تم سنیتی با قدمتی بالغ بر ۹ قرن اشاره کرد.

گورستان‌های تاریخی قشم 1 جاهای دیدنی قشم در پاییز

از دیگر مکان‌های دیدنی این جزیره‌ی زیبا می‌توان به چشمه گوری، چشمه کارگه، آکواریوم قشم، روستای برکه خلف. قلعه لافت، مسجد قبا، تپه‌ی تاریخی کولغان، سد تاریخی پی‌پشت قشم، سد بالاتل. مسجد و بقعه‌ی شیخ برخ، سردار امام قلی خان و … اشاره کرد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    قشم از جاهاي ديدني ايرانه كه بايد رفت ديد مخصوص جنگل هاي دريايي كه بي نظير هستند

    ۲۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • ونور

    دره ستارگان رو ننوشتید

    ۴ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد