رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ خرداد ۱۳۹۹

کافه گالری تار و پود شیراز

اشتراک گذاری

کافه گالری تار و پود شیرازدر باغی سرسبز و زیبا با حوضی بزرگ که در باغ چشم نوازی می کند واقع شده است . همچنین طراحی آبنماهای زیبا که فضایی دلنشین را رقم زده اند بسیار جذاب است . درختان تنومند سرو و وجود انواع گل های خوشبو و زیبا که در محوطه تعبیه شده اند و لذت پیاده روی درون باغ را برای شما تکمیل خواهند کرد.

کافه گالری تارو پود شیراز  کافه گالری تار و پود شیراز
نگارخانه تار و پود شیراز بخشی از طرحی بوده که برای توسعه حافظیه که به وضعیت فعلی‌اش انجامید. این نگارخانه از باقی مانده ها و دستگاه ها و سازه های یک نساجی قدیمی و مخروبه در شیراز توسط دو طراح به نام‌های مهرداد ایروانیان و امیرعباس کاشف به محلی بدل شده که لذت قدم زدن در میان اکتشاف تاریخ، لابه لای سنگ و آهن و فولاد و تار و پود پارچه برایتان فراهم آورده است .
بوق بزرگ ساخته شده با ورقه های آهن در میانه فضای باز این بنا یاد آور خاطرات بسیار است از دمیدن در آن و صدای سهمگینی که گویای وقت آغاز و پایان ساعت کاری نساجی بوده و هم اکنون بازسازی این بنا و این صدا شما را به برشی از تاریخ می برد.
میتوانید در کافه گالری تار و پود شیراز آن لبی تر کنید و سپس قدم زنان به حافظیه رهسپار شوید.موزه تاروپود زمان در گذشته کارخانه نساجی بود و به‌همین دلیل هم در بدو ورود به کافه یک ماشین ریسندگی خواهید دید. کافه هم فضا و دکوراسیون جالبی دارد. فضایی که شاید نظیرش را جایی ندیده باشید. این کافه حیاطی نه‌چندان بزرگ دارد که یک حوض کوچک با آبنما وسط آن قرار گرفته است.

کافه گالری تار و پود شیراز کافه گالری تار و پود شیراز

دور حوض میزهای چوبی کافه‌ را چیده‌اند و سازه‌ها و المان‌های فلزی هم درگوشه‌وکنار خودنمایی می‌کنند. یکی از این سازه‌ها بوق اعلان بسیار بزرگی است که کنار ماشین ریسندگی قرار دارد. می‌گویند آن را به نشانه همان بوق اعلان قدیمی کارخانه ساخته‌اند. به گفته نگهبان سالخورده مجموعه این بوق صدای کرکننده‌ای داشته و زمان شروع و پایان کار به وسیله آن اعلام می‌شد. این کافه شلوغ فضای بسته‌ای ندارد و همه میزها در فضای باز چیده شده‌اند.

در سمت راست کافه گالری تاروپود دری وجود دارد که شما را به داخل یک گالری هدایت می‌کند. در گالری تاروپود زمان هرهفته مجموعه‌ای از هنرهای تجسمی به نمایش در می‌آید. البته به گفته گالری‌دار، مدت نمایش بعضی آثار به دو هفته هم می‌رسد. روزهای جمعه نمایش آثار آغاز شده و تا چهارشنبه ادامه دارد. بازدید از این گالری برای عموم آزاد و رایگان است. در این نمایشگاه آثار مختلفی از هنرمندان شیراز و شهرهای مختلف ایران و حتی جهان وجود دارد. این آثار بعد از بررسی و تایید گروه کارشناسی در معرض نمایش و فروش گذاشته می‌شود. گالری تاروپود زمان سه سال پیش دایر شده و هنوز فعال است.

کافه گالری تار و پود شیراز کافه گالری تار و پود شیراز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *