رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ خرداد ۱۳۹۳

موزه یک آموزشگاه و پژوهشگاه است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۱ -سیدمحمدخاتمی، رئیس جمهور اسبق کشور در جمع موزه داران برتر گفت: موزه یک آموزشگاه و پژوهشگاه است که نباید نسبت به آنه بی اعتنایی کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق کشور در مراسم تجلیل از موزه داران برتر که با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، با طرح این سوال که چرا موزه مهم است و باید به آن توجه کرد، گفت: هر قومی دارای هویت است و قومی که فاقد هویت باشد و هویت خود را دست دهد از بین می‌رود.

سیدمحمد خاتمی ادامه داد: موزه شناسنامه هویت اقوام و نشانگر ریشه های هویت آدمی است، اهتمام و توجه به موزه اهتمام به ریشه های هویت هر قوم و جامعه است.

رئیس جمهور اسبق کشور تصریح کرد: موزه یک امر تفننی نیست، توجه به موزه به این معنی نیست که فقط برای گذران وقت به موزه برویم، این خلط مبحث و انحراف از حقیقت است، چراکه موزه یک آموزشگاه و پژوهشگاه است، جایی است که اگر اقوام متخلف به آن توجه کنند غرور مثبت ملی را در آن می‌یابند.

وی افزود: قومی که به موزه بی اعتنایی کند به ریشه های هویت خود بی اعتنایی کرده است.

خاتمی با ابراز امیدواری نسبت به رشد و شکوفایی در سازمان میراث فرهنگی با حضور مسعود سلطانی‌فر، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک دستگاه حیاطی و مهم است.

رئیس جمهور اسبق ایران یادآور شد: ما صاحب هویت هستیم و به این هویت افتخار می کنیم اما نباید متوقف بمانیم هویت می‌تواند با توجه به ریشه‌ها نوسازی شود، باید هویتمان را با توجه به ریشه‌هایمان به گونه‌ای معنا کنیم که مهربانی و مهر از آن بروز پیدا کند.

1_IMG_2459 موزه یک آموزشگاه و پژوهشگاه است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *