رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ خرداد ۱۳۹۳

آخرین نسخه برای سرویس‌های بهداشتی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۱ -معاون طرح‌ها و سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری قول داد، وضعیت تک‌تک سرویس‌های بهداشتی نیمه‌کاره در سال ۹۳ مشخص شود.

ساخت یک‌هزار سرویس بهداشتی، میراث باقی‌مانده از دوران ریاست اسفندیار رحیم‌مشایی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که تا کنون هیچ گزارش‌ شفافی درباره‌ی آن داده نشده است‌، فقط یک‌بار محمدعلی نجفی که در کسوت رییس این سازمان در برنامه‌ای تلویزیونی حاضر شده بود، اعلام کرد‌: کمیته‌ی سرویس‌های بهداشتی راه‌اندازی شده است، تا گزارش‌های لازم را جمع‌آوری و تکلیف را روش کند. مسوولیت رسیدگی به این قضیه به معاونت طرح‌ها و سرمایه‌گذاری‌ سازمان سپرده شد‌، هرچند در گذشته هم این معاونت مسوول پیگیری بود و گاهی اجرای طرح بین شرکت سرمایه‌گذاری ایرانگردی و جهانگردی و این معاونت پاس‌کاری می‌شد.

چند وقت پیش هم مسعود سلطانی‌فر که حالا رییس این سازمان است، بدون آن‌که جزییات زیادی از طرح ساخت یک‌هزار سرویس بهداشتی اعلام کند، فقط گفت: کمتر از ۱۰۰ سرویس بهداشتی از آن یک‌هزار تا به کار افتاده و ردیف اعتبار این طرح هم در دو سال گذشته حذف شده و سرویس‌های بهداشتی باری برای سازمان شده است.

او همچنین گفت: در حال جمع آوری گزارش‌ها هستیم تا دست‌ کم سرویس‌های بهداشتی را که در اماکن مناسب‌تر ساخته شده‌اند، تکمیل کنیم و به مراکز بین‌ راهی نیز ابلاغ می‌کنیم که سرویس بهداشتی بسازند.

حالا سعید شیرکوند‌ – معاون طرح‌ها و سرمایه‌گذاری سازمان – که چندان عادت ندارد با رسانه‌ها گفت‌وگو کند، درباره‌ی آخرین تکلیف برای سرویس‌های بهداشتی‌ به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: سرویس‌های بهداشتی یک معضل جدی است؛ اما روی طرح آن به‌دلیل عجله‌، مطالعات محدودی صورت گرفت و با همان مطالعات هم سرویس‌های بهداشتی ایجاد شد که حالا مشکلات زیادی دارد، از تملک زمین و سختی دسترسی به آن گرفته تا نداشتن آب و برق و حتا بهره‌بردار.

او ادامه داد: ما از وضعیت موجود سرویس‌های بهداشتی ساخته‌شده‌، گزارش‌های لازم را جمع‌آوری کردیم و امیدواریم بتوانیم آن‌ها را سامان‌دهی کنیم. امیدواریم در سال ۹۳ وضعیت تک‌تک سرویس‌های بهداشتی نیمه‌کاره مشخص شود.

شیرکوند اظهار کرد: باید بهره‌برداری از این سرویس‌ها را به شهرداری‌ها یا نزدیک‌ترین مجتمع فعال واگذار کنیم یا راهکار دیگری را برای بهره‌برداری و مشخص شدن تکلیف آن‌ها پیدا کنیم.

=_UTF-8_B_bjAwMTcxMzg4LXQuanBn_= آخرین نسخه برای سرویس‌های بهداشتی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *