رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

مدیر کل یونسکو: تخت جمشید یکی از باشکوهترین آثار ثبت شده در یونسکو است

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۰۸ – تهران – ایرنا – مدیر کل سازمان علمی آموزشی یونسکو مجموعه جهانی تخت جمشید را یکی از زیباترین و باشکوهترین مجموعه های ثبت شده در این سازمان دانست که از لحاظ غنای فرهنگی به عنوان یکی از شاهدهای بزرگ در طول تاریخ جهان است.

به گزارش روز دوشنبه مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایرینا بوکوا با همراهی محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی کشور ، عصر روز گذشته پس از ورود به فرودگاه شهید آیت اله دستغیب شیراز از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید بازدید کرد.

بوکوا پس از برنامه استقبال که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری فارس، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس و جمعی دیگر از مسئولین استانی در فرودگاه شهید آیت اله دستغیب شیراز انجام شد، از مجموعه میراث جهانی تخت جمشید بازدید کرد.

مدیر کل سازمان یونسکو گفت: براساس کنوانسیون ها، وظیفه حفظ و نگهداری این گونه آثار بر عهده دولت ها است و ما هم تلاش می کنیم در سازمان یونسکو در زمینه حفظ و نگهداری این گونه آثار کمک کنیم.

وی افزود: آثار ارزشمند دیگری نیز در نزدیکی این مجموعه جهانی قرار دارد که برای حفظ و نگهداری آن ها نیز کمک های کارشناسی ارائه می دهیم.

بوکوا با اشاره به این که سازمان یونسکو برای کشورهایی که دارای این گونه آثار جهانی هستند کمک های کارشناسی می کند بیان کرد: برای حفظ و نگهداری آثار جهانی استان فارس نیز برنامه هایی در قالب ارائه نظریات کارشناسی داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مردم ایران باید افتخار کنند که چنین مجموعه های غنی دارند و یقین دارم که به این آثار ارزشمند افتخار می کنند.

بوکوا گفت : تمایل داریم مردم جهان بیایند و این میراث های جهانی را ببینند و جوانان نیز باید در قالب NGO ها و انجام مطالعات ، کمک هایی برای حفظ و نگهداری این گونه آثار داشته باشند.

81140791-5654813 مدیر کل یونسکو: تخت جمشید یکی از باشکوهترین آثار ثبت شده در یونسکو است

           
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    تخت جمشید معجزه ای بوده ک فقط ی بار رخ داده. ای کاش بهش رسیدگی میشد.تمدن و تاریخ ایرانو ب یدک میکشه.خیلی غریب افتاده . فعلا ک کلی از اثار تاریخیش تو موزهای خارجی نگهداری میشه

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *