رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ خرداد ۱۳۹۳

ارزآوری ۳۶ میلیارد دلاری از برنامه های صنعت گردشگری ایران در افق ۱۴۰۴ است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۱ -یاسوج – نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: ارزآوری ۳۶ میلیارد دلاری از برنامه های مهم صنعت گردشگری ایران در افق ۱۴۰۴ است.

محسن جلال پور روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در یاسوج افزود: تحقق حدود چهار میلیون نفر اشتغالزایی نیز از سایر افق های پیش بینی این بخش در افق ۱۴۰۴ است.

وی بیان داشت:همچنین در این افق پیش بینی شده ایران به یکی از قطب های مهم گردشگری در جهان تبدیل خواهد شد و برای تحقق این مهم شمار ورودی گردشگران بین المللی به ایران باید به حدود ۲۰ میلیون نفر برسد.

عضواتاق بازرگانی ایران اظهار کرد: همکاری و هم افزایی بیش از پیش دولت و بخش خصوصی مهمترین راهبرد و از الزامات اساسی برای تحقق این هدف است.

جلال پور افزود: هم اکنون میزان سرمایه گذاری صنعت گردشگری در برخی کشورها همچون آمریکا بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار است.

وی کشور جمهوری اسلامی ایران را به لحاظ ظرفیت های طبیعی ، تاریخی و فرهنگی جزو ۱۰ کشور نخست جهان دانست و افزود: هنوز این صنعت به عنوان یک راهبرد اصلی در اقتصاد ایران جا نیفتاده است.

جلال پورافزود: کم کاری ، برخی سوء مدیریت ها و نداشتن برنامه منسجم و منظم از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردگشری کشور یکی از آفت ها و ضعف های اساسی در رونق نیافتن صنعت گردشگری ایران در سالیان اخیر بوده است.

این مقام مسوول ادامه داد:صنعت گردشگری باید به عنوان یک راهبرد مشترک اقتصادی برای همه مسوولان و متولیان امور اقتصادی و اجرایی در کشور تبدیل شود.

وی به ایجاد مشوق های جدید در امر سرمایه گذاری گردشگری اشاره کرد و گفت: برخی مشوق ها ، قوانین و سیاست ها در این زمینه اگرچه جنبه قانونی و مصوبه ای از سوی دولت و مجلس را داشته اما در مقام عمل با چالش جدی روبه رو بوده است.

جلال پور با اشاره به برخی شرایط و ظرفیت های مهم برای رونق صنعت گردشگری در کشور ، گفت: فراهم کردن برخی زیرساخت ها به ویژه در حوزه حمل و نقل و نیز توسعه صنعت هتلداری متناسب با نیازها و استانداردهای روز دنیا امری ضروری و انکارناپذیر در این حوزه محسوب می شود.

همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری منطقه چهار کشور با حضور استان های کهگیلویه وبویراحمد،فارس،خوزستان، یزد و اصفهان از دیروز (چهارشنبه) در یاسوج آغاز شد.

بیش از ۱۵۰ مهمان کشوری از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، اتاق بازرگانی ایران، روسای اتاق های بازرگانی کشور، رییس انجمن هتل داران و جمعی از مسوولان استان های منطقه چهار در این همایش دو روزه حضور دارند.

81172979-5711159 ارزآوری 36 میلیارد دلاری از برنامه های صنعت گردشگری ایران در افق 1404 است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *