رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ بهمن ۱۴۰۲

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

اشتراک گذاری

غرب تهران جاذبه های گردشگری به روز و امکانات بیشتری نسبت به سایر مناطق تهران دارد. اگر به تهران سفر کردید یا ساکن غرب تهران هستید برای گذراندن اوقات فراغت و خوش گذرانی و تفریح پیشنهاد می کنیم با بهترین جاهای دیدنی غرب تهران آشنا شوید. برای فرار از روزمرگی و خلق لحظات شاد و پرانرژی در آخر هفته غرب تهران امکانات زیادی دارد. با سیری در ایران همراه باشید تا با این مکان های جذاب آشنا شوید.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

پارک پردیسان

بوستان بزرگ پردیسان یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال مهم‌ترین بوستان‌ها و مکان های تفریحی غرب تهران است. پردیسان به علت قرار گرفتن در مسیر بادهای غربی، ریه پایتخت نیز نام دارد. در این بوستان می‌توانید به انواع تفریحات و ورزش‌ها بپردازید.
مسیرهای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، زمین والیبال و غیره در این پارک برای تفریح و سلامت مردم در نظر گرفته شده‌اند. از طرفی دیگر، این پارک جاهای دیدنی متنوعی درون خود نیز دارد. موزه تنوع زیستی، موزه آب و سینمای محیط‌زیست چند نمونه از این جاهای دیدنی هستند. یکی از ۵۰ مدرسه طبیعت احداث شده در ایران نیز در داخل پارک پردیسان قرار دارد.
آدرس: ضلع شمال بزرگراه حکیم، بین شیخ فضل‌الله و یادگار امام (ره)

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

پارک نهج البلاغه

پارک نهج‌البلاغه با وسعت حدود ۳۵ هکتار یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی غرب تهران است که در امتداد رودخانه و به صورت شیب‌دار احداث گردیده است. این پارک هوای پاک و روح‌بخش خود را از رودخانه پونک الهام می‌گیرد که از میان آن می‌گذرد. در پارک نهج‌البلاغه برای علاقه‌مندان به تفریح دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی، فضایی مخصوص در نظر گرفته شده است. اتصال پارک نهج‌البلاغه با پارک پردیسان از طریق یک پل پیاده‌روی (پل معلق آسمان)، جذابیت این مکان تفریحی را دوچندان کرده است.

امکانات رفاهی زیاد و جاذبه‌های تفریحی متنوع همچون شهربازی بیلینو، پیست پرش در آسمان، راپل هوایی، سافاری پارک وحشت، سینما روباز، آمفی تئاتر و قایق پرش در آب؛ این بوستان را به یکی از بهترین مکان‌های اوقات فراغت در تهران تبدیل کرده است.
آدرس: بین بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و بزرگراه همت در غرب بزرگراه یادگار امام (ره).

پارک نهج البلاغه

پارک گفتگو

یکی از بهترین مکان های تفریحی غرب تهران، پارک گفتگو است. این پارک با وسعت ۱۴۴ هکتار در سال ۱۳۸۲ افتتاح شد. مساحت وسیع این پاک به بخش‌های مختلفی مانند باغ ایرانی، انگلستان، فرانسه، چین و ایتالیا تقسیم‌بندی می‌شود و همین دلیل کافی است که برای تهران گردی یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد! مانند سایر بوستان‌های غرب تهران، در این بوستان نیز مسیر پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده‌اند. در انتهای باغ ایرانی نیز ساختمانی به سبک ساختمان کوشک قاجاری ساخته شده است که در بخش شرقی آن یک کتاب‌فروشی وجود دارد.

آدرس: بزرگراه شهید حکیم، محله کوی نصر

پارک جوانمردان

پارک ژوراسیک

اگر علاقه‌مند به دیدن دایناسور‌ها هستید، سری به پارک ژوراسیک واقع در میدان سعادت‌آباد بزنید. دیدن طراحی طبیعی دایناسورهای متحرک با هیجان زیادی همراه است. این پارک بزرگ با مساحت ۳۰۰۰۰ مترمربع مقصد خوبی برای ایجاد لحظات به‌یادماندنی است. در این مجموعه تفریحی و آموزشی مجمسه‌های دیگر حیوانات مانند خرس قطبی، فیل و تمساح نیز به چشم می‌خورند. برای خوش‌گذارنی بیشتر بازدیدکنندگان در پارک ژوراسیک تهران، امکانات تفریحی دیگری همچون آتلیه عکاسی، سینما چهاربعدی، کارگاه سفال، کافه رستوران و فروشگاه هدیه فراهم شده است.
آدرس: سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق، پایین‌تر از پارک پرواز.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

پارک پرواز

در شمالی‌ترین و مرتفع‌ترین بخش منطقه سعادت آباد، پارکی وجود دارد که با رفتن به آن، می‌توان منظره‌ای زیبا از تهران و کوه‌های البرز را تماشا کرد. پارک پرواز در سال ۱۳۸۳ و در تپه‌های منطقه شمالی سعادت‌آباد احداث شد.
این تپه‌ها پیش از وارد شدن در بافت مسکونی شهر، محل پرواز و تمرین پاراگلایدرها بودند. در کنار این پارک نیز مجموعه‌ای تفریحی به نام فلای بورد وجود دارد. در این مجموعه هم ‌می‌توانید از غذا خوردن در انواع رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها لذت ببرید و هم می‌توانید با خرید بلیت تیوب‌سواری، هیجان را تجربه کنید.

آدرس: سعادت‌آباد، میدان بهرود، رو‌به‌روی هتل اسپیناس پالاس.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

پارک جوانمردان

بوستان جوانمردان یکی دیگر از بوستان‌های تازه تأسیس غرب پایتخت است که در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد. نام این بوستان جوانمردان انتخاب شد؛ چراکه در سطح پارک، حدود ۷۰ تندیس از مشاهیر و جوانمردان ایرانی وجود دارند و در کنار هریک، توضیح مختصری درباره آن فرد نوشته شده است.
از ۱۵۰ هکتار ساخت این بوستان، حدود سه هزار مترمربع آن به باغ گیاه‌شناسی اختصاص داد شده است. اگر دوست دارید درباره گیاهان بیشتر بدانید،‌ رفتن به این قسمت از پارک را فراموش نکنید. در گوشه دیگری از پارک نیز، مسیری هشت کیلومتری برای درشکه‌سواری در نظر گرفته شده که حال و هوای روزگاران قدیم را برای شما زنده کند.

آدرس: بزرگراه همت غرب، جنوب دهکده المپیک.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

پارک آبشار تهران

یکی از مکان های دنج غرب تهران که در آن می‌توانید سکوت و آرامش را تجربه کنید، پارک آبشار تهران است. پارک آبشار رو‌به‌روی یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی تهران، یعنی دریاچه چیتگر، ساخته شده است. معماری این پارک به‌صورت پلکانی است و در هر طبقه، آبشار و برکه‌ای مصنوعی متفاوت با طبقات بالایی و پایینی ساخته شده است.
در هر طبقه، چند آلاچیق نیز برای نشستن و استراحت کردن در نظر گرفته شده‌اند. با ادامه دادن طبقات پارک و رسیدن به مرتفع‌ترین نقطه آن، می‌توانید تماشاگر چشم‌اندازی رؤیایی از دریاچه چیتگر و طبیعت زیر پایتان باشید.
آدرس: انتهای بزرگراه همت غرب، اتوبان شهید خرازی، خروجی آبشار تهران.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

پارک دریاچه شهدای خلیج فارس

در میان تمام مجموعه‌های تفریحی، شاید بتوان گفت که دریاچه چیتگر، بهترین جای غرب تهران برای تفریح و گذراندن وقت در کنار خانواده و یا دوستان است. هدف اولیه این طرح، مقابله با آلودگی هوای تهران بود که برای اولین‌بار در سال ۱۳۴۷ مطرح شد و در نهایت این مجموعه در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۲ افتتاح شد.

مهم‌ترین جذابیت این پارک، دریاچه مصنوعی داخل آن است که در آن، امکان قایق‌سواری و ماهیگیری نیز وجود دارد. در این مجموعه ۱۳۰ هکتاری، امکانات تفریحی متنوعی مانند شهربازی، اسکیت هوایی، زیپ‌لاین، کارتینگ، پارک وحشت، چرخ و فلک، سیرک، برج هیجان و چندین و چند امکان تفریح دیگر ساخته شده‌اند.با داشتن باملند در کنار خود، اینجا یکی از محبوبترین مکان های تفریحی غرب تهران است.
آدرس: انتهای اتوبان همت غرب.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی کوهسار یکی از دیدنی‌های غرب تهران است که در آن می‌توانید از طبیعت کوهستان و جنگل به دور از شلوغی و آلودگی بهره ببرید. این پارک جنگلی در دامنه کوه‌های البرز قرار دارد. رودخانه حصارک از میان این پارک جاری است و از غرب به رودخانه کن و از شرق به رودخانه فرحزاد ختم می‌شود. پارک جنگلی کوهسار یکی از مهم‌ترین پارک‌ها برای علاقه‌مندان ورزش‌های هوایی مانند کایت‌سواری، پاراگلایدر، بالن سواری و بوم‌رنگ است. نکته جالب درباره این پارک این است که سالیانه، حدود صد هکتار جنگل به مساحت جنگل‌های این پارک اضافه می‌شود تا بوستان بتواند نقش مؤثرتری در تصفیه هوای شهر داشته باشد.
آدرس: بزرگراه آبشناسان، میدان اول شهران، انتهای بلوار شهران، بعد از پمپ‌بنزین.

پارک جنگلی کوهسار

پارک جنگلی چیتگر

قدیمی‌ترین و در عین حال وسیع‌ترین پارک غرب تهران، پارک جنگلی چیتگر است که در سال ۱۳۴۸ افتتاح شد. این پارک حدود ۸۷۴ هکتار مساحت دارد و به دو بخش شرقی و غربی تقسیم‌بندی شده. عمده امکانات رفاهی و تفریحی پارک در بخش شرقی آن قرار دارند و بخش غربی آن نیز همچنان به‌صورت جنگل‌هایی دست‌نخورده باقی‌مانده است.

باغ راز هستی که به گیاهان دارویی اختصاص دارد و بوستان بانوان ریحانه که فضایی برای ورزش بانوان است، چند نمونه از فضاهای متنوع این پارک هستند. در این پارک مسیرهای دوچرخه‌سواری، باشگاه‌های سوارکاری، زمین پینت بال و انواع کافه و رستوران نیز وجود دارد تا مجموعه‌ای جذاب با امکاناتی کامل برای شما فراهم شود.
آدرس: اتوبان تهران – کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

برج میلاد

برج میلاد، بلندترین سازه تهران و سومین برج بلند خاورمیانه است که در غرب تهران و در محله کوی نصر قرار گرفته است. این مجموعه علاوه بر کاربردهای گسترد‌ه‌ای که در زمینه ارتباطات برای شهر دارد، یک مجموعه تفریحی و دیدنی بسیار هیجان‌انگیز است.
در برج میلاد می‌توانید به سکوی دید باز در طبقه هفتم برج بروید و با دوربین‌های آنجا بخش‌های مختلف شهر را رصد کنید. گنبد آسمان، یکی دیگر از بخش‌های جذاب برج است که در طبقه آخر آن قرار گرفته است. در کل مجموعه برج میلاد تفریحات و امکانات متنوعی مانند شهربازی، اسکای پارک با تفریحات هیجان‌انگیز، موزه‌های مختلف، رستوران گردان و چندین و چند بخش تفریحی دیگر وجود دارند.
یکی از جاذبه‌های تهران به کافه ها و رستوران های برج میلاد است که از قرار کاری تا دیدار عاشقانه، انتخاب‌های خوبی هستند.
آدرس: تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل‌الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

باغ راه فدک

باغ راه فدک یکی از بوستان‌های خوش آب و هوای غرب تهران است. این پارک به علت پوشش گیاهی متراکم و موقعیت قرارگیری، هوای خنکی دارد و در تصفیه هوای مناطق اطرافش نیز نقش بسیار مهمی دارد. عمده مردم به این پارک می‌روند تا از مسیرهای پیاده‌روی آن و وسایل ورزشی متنوعش استفاده کنند. این بوستان محل مناسبی برای تمرین ورزشی گروهی نیز هست.اگر اهل دوچرخه‌سواری هستید، در بین مکان های تفریحی غرب تهران اینجا بهترین پیشنهاد است.
در این باغ راه که قدم بزنید، حال و هوایش شما را به یاد ییلاق های اطراف تهران می‌اندازد و اگر در وسط هفته اینجا بروید، سکوت و آرامش را هم تجربه می‌کنید. داشتن مسیر دوچرخه‌سواری کاملا مجزا، این پارک را به یکی از بهترین جاها برای این تفریح تبدیل کرده است.
آدرس: شهرک غرب، خیابان ایران‌زمین.

باغ راه فدک

شهربازی و باغ وحش ارم سبز

شهربازی ارم سبز یکی از هیجان‌انگیزترین مجموعه‌های تفریحی تهران است. این شهربازی در دو فاز تأسیس شده است و زمان افتتاح آن به سال‌های ابتدایی دهه ۵۰ برمی‌گردد. در این شهربازی با ده‌ها بازی مهیج روبه‌رو هستید که با امتحان کردن هرکدام از آن‌ها، شور و هیجان و آدرنالین بالا را تجربه خواهید کرد.

مجموعه ارم سبز فقط به شهربازی روباز آن محدود نمی‌شود. باغ‌وحش ارم سبز که قدیمی‌ترین باغ‌وحش ایران است، در سال ۱۳۷۱ به مجموعه تفریحی ارم سبز افزوده شد. در این باغ‌وحش حدود ۸۰۰ جانور از ۱۱۰ گونه مختلف نگهداری می‌شوند. در بخش دیگری از این مجموعه، یک شهربازی سرپوشیده وجود دارد.
آدرس: تهران، کیلومتر ۴ اتوبان تهران – کرج، بعد از اتوبان شهید ستاری، کنار گذر راست پل اتوبان شهید باکری (لاین کندرو).

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

شهربازی سرزمین عجایب

یکی دیگر از بهترین جاهای تفریحی غرب تهران که حال‌وهوای متفاوتی با دیگر مکان‌های دیدنی دارد، سرزمین عجایب است. این مکان گردشگری با وسعت ۸۰۰۰ مترمربع در تمام روزهای سال آماده میزبانی علاقه‌مندان به تفریح و سرگرمی است. در سرزمین عجایب برای تمام سنین وسایل بازی وجود دارد. تفریحگاه سرپوشیده سرزمین عجایب در طبقه سوم مرکز خرید تیراژه واقع شده است. اگر به دنبال شور، هیجان و شادی هستید برای رفتن به آن برنامه ریزی کنید. از بازی‌های معروف سرزمین عجایب غرب تهران می‌توان موتور کوبنده، شترسواری، ماشین سواری، بولینگ، سرسره کودکان، اتاق شعبده‌بازی، سفر دریایی، ماشین فرفره، رالی، تیراندازی و سه‌گا را نام برد.

آدرس: میدان پونک، بلوار اشرفی اصفهانی، بعد از پل همت

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

باغ گیاه شناسی ملی ایران

خوش آب و هواترین و زیباترین مکان گردشگری در میان تمام جاهای دیدنی غرب تهران، باغ گیاه شناسی ملی است. طرح و ایده احداث این باغ در دهه ۳۰ مطرح شد و در نهایت در سال ۱۳۴۸ اجرای آن آغاز گردید. این مجموعه ۱۴۵هکتاری، بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی خاورمیانه و یکی از ۱۰ باغ گیاه‌شناسی برتر دنیا است.
در این باغ می‌توانید به نقاط مختلف ایران و یا حتی جهان سفر کنید. به جنگل‌های هیرکانی بروید یا چندقدم آن طرف‌تر، در آب و هوایی شبیه به چمن‌زارهای آمریکا راه بروید. این باغ به ده‌ها بخش تقسیم‌بندی شده است که در هربخش، آب و هوا و پوشش گیاهی منطقه‌ای خاص شبیه‌سازی شده است. علاوه بر یاد گرفتن درباره گیاهان مختلف، در این باغ می‌توانید در کافه و یا رستورانی در میان باغ، با چشم‌اندازی رو به سرسبزی باغ، عصرانه‌ای نوش جان کنید.
آدرس: اتوبان تهران – کرج، خروجی پیکانشهر، شهرک سرو آزاد، خیابان شهید علی گودرزی، بلوار باغ گیاه‌شناسی ملی ایران.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

بازار گل و گیاه غرب تهران

اگر اهل گل و گیاه هستید و می‌خواهید یک گوشه از خانه را به گلدان‌های دوست‌داشتنی اختصاص دهید، بازار گل و گیاه غرب تهران بهترین جا برای انتخاب بهترین نوع گیاه است. این بازار از چندین سالن مجزا تشکیل شده است.
هر سالن به گیا‌ه‌ها و خدمات ویژه‌ای اختصاص پیدا کرده است. شاید خوب باشد که در لابه‌لای خریدهایتان، چندین شاخه گل زیبا هم برای اهل خانه بخرید و باعث شادی‌شان شوید. راستی، در یکی از سالن‌های این بازار، خدمات مربوط به گل‌کاری ماشین عروس نیز ارائه می‌شود.
اگر اهل گل و گیاه هستید، یک سفر دو روزه خودتان را به جاهای دیدنی اطراف تهران دعوت کنید و به ویژه در فصل بهار به تماشای باغ‌های جذاب بپردازید.
آدرس: انتهای اتوبان ستاری شمال خیابان شعرا

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

ایران مال

ایران مال، نامی است که به‌تازگی به گوش تهرانی‌ها آشنا شده است. مرکز خریدی وسیع با مساحت ۱۶۶ هکتار که فقط یک مرکز خرید نیست و چندین و چند بخش جذاب دیگری را نیز درون خود جای داده است. فروشگاه‌های بسیار از لباس و لوازم منزل گرفته تا فروشگاه وسایل سنتی و لوازم‌تحریر، تنها بخشی از این مساحت عظیم را تشکیل می‌دهند.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران
بخشی از این مجموعه به شبیه‌سازی باغ‌های ایرانی، تالار آیینه مجلس شورای ملی و کتابخانه جندی‌شاپور اختصاص پیدا کرده است. در این مجموعه، سینما، بازار سنتی، شربت‌خانه و مکان های متعددی برای استراحت و گفتگو نیز در نظر گرفته شده‌اند. با ورود به ایران مال با مکانی وسیع روبه‌رو خواهید بود که اگر ندانید به دنبال چه هستید، ممکن است ساعت‌ها در این وسعت گم شوید.

آدرس: اتوبان شهید خرازی غرب به شرق، نرسیده به خروجی دریاچه چیتگر (شهدای خلیج‌فارس).

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

مرکز خرید بوستان

مرکز خرید بوستان، پاساژی قدیمی و محبوب است که در محله پونک واقع شده است. این پاساژ در دهه ۷۰ افتتاح شد و تا حالا، بدون وقفه در حال فعالیت است. یکی از عمده‌ترین دلایل محبوبیت این مرکز خرید، قیمت متعادل اجناس آن است. برای خرید پوشاک و یا لوازم تزئینی می‌توانید به این مرکز خرید بروید بدون اینکه نگران این باشید که قیمت آن از سایر مغازه‌ها، بیشتر است.
آدرس: میدان پونک.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

کوروش

مرکز خرید کوروش نیز یکی دیگر از مراکز خرید محبوب و جامع غرب تهران است. هر طبقه این مجموعه ۶ طبقه به فروشگاه‌ها و یا امکانات تفریحی خاصی اختصاص پیدا کرده است. فروشگاه‌های لباس و لوازم الکترونیکی را می‌توانید در طبقات همکف و اول و دوم پیدا کنید. سالن‌های سینما در طبقات چهارم و ششم این مرکز خرید قرار دارند و شهربازی ژوپیتر نیز در طبقه سوم قرار گرفته است. داشتن پارکینگ و نمازخانه چندتا از دیگر ویژگی‌های این مجموعه است که باعث شده میان مردم محبوب گردد. زمانی این مرکز خرید، یکی از پرطرفدارترین مکان های تفریحی غرب تهران برای جوانان بود.

آدرس: بزرگراه شهید ستاری شمال، نبش خیابان پیامبر مرکزی.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

مگامال

مگامال مجموعه‌ای است که تنها به خرید کردن اختصاص ندارد. در این مجموعه، واحدهای تفریحی و ورزشی بسیاری نیز فعالیت می‌کنند. شهربازی، سالن‌های سینما، هایپرمی، سالن‌های ورزشی و فودکورت مجموعه که در طبقه دوم قرار گرفته است، همگی از بخش‌های جذاب این مجموعه هستند.یکی از ویژگی‌های جالب مگامال، اختصاص طبقه اول آن به فروشگاه‌های لوازم بانوان است که آقایان حق ورود به آن را ندارند.
آدرس: بزرگراه شهید ستاری، شهرک اکباتان، فاز دو، میدان شهید صارمی.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

باملند

باملند، یکی از خاص‌ترین مراکز خریدی است که در تهران ساخته شده. این مجموعه، مرکز خریدی تازه تأسیس است که در نزدیکی پارک چیتگر قرار گرفته است. ۱۲ ساختمان دو طبقه در باملند قرار دارند که هرکدام به یک فروشگاه با برندی معروف و یا رستورانی محبوب اختصاص پیدا کرده‌اند. نکته ویژه درباره این مرکز خرید، معماری جالب توجه آن است که از معماری بادگیرهای یزد و ستون‌های تخت‌جمشید الهام گرفته شده‌اند.

آدرس: انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

هایپراستار باکری

هایپراستار باکری یکی از اولین شعب هایپرمارکت‌ها در تهران بود که در سال ۱۳۸۸ در غرب تهران و در نزدیک ارم سبز افتتاح شد. در این مکان می‌توانید مایحتاج خود را برای مدت‌ها تهیه کنید و از تخفیف‌های آن نیز بهره‌مند شوید.
در کنار خرید انواع کالاهای مختلف در این فروشگاه،‌ می‌توانید به شهربازی و یا فودکورت آن بروید تا خستگی خرید از تنتان بیرون شود.
آدرس: اتوبان باکری (جنوب)، پایین‌تر از بزرگراه علامه جعفری، خیابان ارم

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

لیدوما

در منطقه شهرک غرب و در نزدیکی میدان صنعت، چندین مرکز خرید در کنار هم ساخته شده‌اند که لیدوما، یکی از آن‌ها است. در این مرکز خرید هم می‌توانید مغازه‌هایی با پوشاک‌های متنوع ببینید و هم در فروشگاه‌های لوازم تزئینی و مینیاتوری سرک بکشید.فودکورت و بازی‌های واقعیت مجازی چندتا از دیگر امکانات این مجموعه هستند که قرار است فرایند خرید کردن را برایتان جذاب‌تر کنند.
آدرس: شهرك غرب، ميدان صنعت، بلوار فرحزادی.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

روستای سولقان و سنگان

هر جایی که ردپایی از آب و صدای خروشان آن به گوش برسد، مکان مناسبی برای تفریح و خوش‌گذرانی است. روستای سولقان و سنگان یک منطقه بکر و ناب است که در روزهای آخر هفته مورد هجوم افراد قرار می‌گیرد. در مسیر رسیدن به آبشار آن اوج لذت را تجربه خواهید کرد. اگر توان صخره‌نوردی و کوهنوردی را دارید، طبیعت زیبا و دیدنی روستای سولقان و سنگان را از دست ندهید.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

دریاچه شهدای خلیج فارس

دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس که در میان مردم تهران با نام دریاچه چیتگر مشهور شده است، یکی از مکان‌های گردشگری محبوب پایتخت به شمار می‌رود. این مجموعه تفریحی با وسعت حدود ۱۳۰ هکتار در تمام چهار فصل میزبان گردشگران زیادی است. فضای خوش‌منظره و پاکیزه دریاچه شهدای خلیج فارس مکان مناسبی برای پیاده‌روی، دوچرخه سواری، قایق‌رانی، جت اسکی و دیگر ورزش‌های آبی است. در تعطیلات آخر هفته خانواده‌های بسیاری برای تماشای مرغ‌های دریایی و لذت بردن از آب‌وهوای خوش آن روانه دریاچه چیتگر می‌شوند.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

آبشار تهران

اگر از هیاهوی شهر و آلودگی هوا به ستوه آمده‌اید و دلتان پر می‌زند که در یک طبیعت آرام و خوش‌ آب‌وهوا اندکی خوش‌ باشید رفتن به آبشار تهران؛ واقع در انتهای بزرگراه همت غرب را به هیچ عنوان از دست ندهید. این پارک کوهستانی با چشم‌انداز زیبا برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه بسیار مناسب است. کوه‌های بلند و سرسبز اطراف این آبشار مصنوعی فرصت مناسبی برای کوهنوردی و فرار از خستگی دغدغه‌های زندگی است. آبشار تهران با طراحی و ظاهر طبقه طبقه و وجود برکه‌های مصنوعی متعدد، طبیعت شهرهای شمال را تداعی می‌کند.

پارک جنگلی خرگوش دره

پارک جنگلی خرگوش دره

اگر فکر می‌کنید در این مکان تفریحی خرگوش‌های زیادی را خواهید دید، سخت در اشتباه هستید. در پارک جنگلی خرگوش دره هیچ خرگوشی دیده نمی‌شود. این مکان تفریحی با مساحت حدود ۶۵ هکتار در روبه‌روی مجموعه ورزشی آزادی قرار دارد. به همین خاطر قبل از برگزاری مسابقات فوتبال شاهد حضور افراد زیادی است. بخشی از وسعت این پارک جنگی برای استراحت مسافران در نظر گرفته شده است. پوشش گیاهی پارک جنگلی خرگوش دره از وضعیت مطلوبی برخوردار است. به منظور رفاه حال گردشگران، امکانات مناسبی در آن تدارک دیده شده است.

پارک جنگلی خرگوش دره

موزه آبگینه

موزه‌ها یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی هستند که همیشه طرفداران خاص خودش را دارند. موزه آبگینه با معماری زیبا و ستودنی خود به عنوان یکی از بهترین جاهای تفریحی غرب تهران شناخته شده است. سالانه هزاران نفر برای بازدید از این موزه به تهران می‌آیند. در این موزه تاریخی بیش از دو میلیون اشیاء قدیمی سفال و شیشه نگهداری می‌شود. این میراث گران‌بها یادگاری از دوران‌های مختلف ایران پرافتخار هستند. مهم‌ترین بخش‌های موزه آبگینه و سفال شامل تالار بلور، تالار مینا، تالار لاجورد، تالار صدف، تالار سمعی و بصری و تاتلار زرین‌فام، کتابخانه و حوض‌خانه می‌شود.

بهترین جاهای دیدنی غرب تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *