رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ دی ۱۴۰۲

جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

اشتراک گذاری

جنوب ایران همیشه جایی بوده که به خاطر داشتن آب‌وهوای گرم و شرجی و معتدل در زمستان پذیرای گردشگران زیادی بوده است. اقلیم گرم جنوب بخصوص بوشهر سبب شده که مسافرت در فصل زمستان لذت‌بخش‌تر باشد. جاهای دیدنی بوشهر در زمستان از گنبد نمکی جاشک تا گورستان صخره‌ای سیراف هر کدام به‌نوعی جزو خاص‌ترین و منحصربه‌فردترین جاذبه‌ها می باشند. با سیری در ایران همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه ها آشنا شوید.

جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

بوشهر کجاست؟

بوشهر یکی از استان‌های جنوبی ایران است که درست در کرانه خلیج‌فارس واقع شده و هفدهمین استان بزرگ کشور از نظر مساحت محسوب می‌شود. مرکز این استان بزرگ شهر بندری بوشهر است. در این استان ۲۲ جزیره و شبه‌جزیره وجود دارد که هر کدام به‌نوعی جزو خاص‌ترین جزایر ایران محسوب می‌شوند. جاذبه‌های گردشگری این استان در میان جاذبه‌های جنوب کشور مانند جاهای دیدنی هرمزگان بیشترین محبوبیت را دارد. جاذبه های گردشگری ، تاریخی و طبیعی در بوشهر به واسطه قدمت هزاران ساله بسیار زیاد است. در هر گوشه‌ای از این استان زیبای جنوبی می‌توانید چیزهایی را ببینید که از هر حیث خاص و منحصربه‌فرد هستند.

جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

گنبد نمکی جاشک

گنبد نمکی دشتی یا گنبد نمکی جاشک یکی از عجیب‌ترین جاهای دیدنی بوشهر در زمستان است که یکی از بزرگ‌ترین، فعال‌ترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران محسوب می‌شود. این کوه نمکی اعجاب‌انگیز در حدفاصل دو شهرستان دشتی و دیر واقع شده‌ است و با دیدن آن کاملا حس می‌کنید که وارد دنیای دیگری شده‌اید و روی زمین نیستید! ارتفاع قله این کوه ۱۳۵۰ متر است.

جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

برای آشنایی بیشتر با بندر بوشهر پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در بوشهر را نیز مطالعه بفرمایید.

بندر باستانی سیراف

بدون شک یکی از عجیب‌ترین و شگفت‌انگیزترین بنادر باستانی ایران با گنجینه‌های فراوان، بندر سیراف است. در این بندر گورستان صخره‌ای، قلعه شیخ جبار تصوری، گور سیبویه، موزه وایت هاوس، سیستم آب‌رسانی ساسانی و موزه باستان‌شناسی منطقه همگی جزو جاذبه‌هایی هستند که در این بندر قرار گرفته‌اند. گورستان صخره‌ای این بندر با شکل عجیب و ترسناک خود، گواهی بر قدمت بالای سکونت بشر در این منطقه است.
جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

گورستان شغاب

گورستان‌های باستانی هر کدام به‌نوعی جوز عجیب‌ترین جاذبه‌های بوشهر محسوب می‌شوند. گورستان شغاب نیز با ویژگی‌های خاص جزو جاهای دیدنی بوشهر در زمستان به شمار می‌رود که میزبان خمره‌هایی از اسکلت مردگان، قبور دستکند و قبرهای خشگه‌چین است و قدمت آن به دوره ایلامیان برمی‌گردد.

جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

آب انبار قوام

یکی از جالب‌ترین جاذبه‌های این استان آب انبار قوام است که شاید قدمت بالایی نداشته باشد و سن آن به دوره قاجار برگردد؛ اما بدون شک یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های بوشهر محسوب می‌شود. هرچند با گذشت زمان این آب انبار کاربرد خود را از دست داده و حالا به یک رستوران در غرب شهر بوشهر تبدیل شده؛ اما هنوز هم می‌توان زیبایی و ظرافت معماری دوره قاجار را در ظاهر آن دید.

جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

بازار سنتی بوشهر

شهر بوشهر فقط یک ورودی دارد و از هر مسیری که وارد شهر شوید ابتدا به میدان مطهری می رسید. آنجا باید وارد بلوار طالقانی شوید و در آن برانید تا ساختمان اداره بنادر و دریانوردی را در سمت راست تان و خیابان شهدا را در سمت چپ تان ببینید.

وارد خیابان شهدا شوید تا به بازار نزدیک تر شوید. بازار سنتی بوشهر در دوران قاجار ساخته شده است و آثار معماری آن دوران در راسته ها و مغازه ها به چشم میخورد. نورگیرها و تهویه های سقف به گونه ای طراحی شده اند که باران وارد صحن بازار نمی شود و در روزهای گرم بهار و تابستان هم نور خورشید مستقیما به بزار نمی تابد. دو راسته اصلی بازار شامل «معین التجار» و «رییس التجار» هستند و اگر از خیابان لیان وارد بازار شوید، به ترتیب با صنوف قنادی، مسگری، لحیم کاری، طلا و ساعت، بزازی، عطاری، ماهی فروشی و رطب فروشی رو به رو می شوید.

جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

چشمه آب گرم اهرم بوشهر

چشمه‌های آب گرم قدمتی بالغ بر چند هزار سال دارند و معمولاً به سبب خواص درمانی که دارند و همچنین فرصت فراغتی که در طول سفر برای مسافران فراهم می‌کنند همواره مورد استقبال گردشگران قرار دارند. استان بوشهر نیز به واسطه موقعیت جغرافیایی خود که در نزدیکی کوه‌های زاگرس قرار گرفته است از قدیم محل تجمع این چشمه‌های جوشان معدنی بوده است. چشمه آب گرم اهرم بوشهر نیز از نمونه‌های این چشمه‌های آب گرم است که در ۶۰ کیلومتری جاده بوشهر به بندرعباس قرار گرفته است. این چشمه آب گرم در دسته جاهای دیدنی بوشهر نیز قرار می‌گیرد.

این چشمه از میان ۴۰۰ چشمه آب گرمی که در کشور وجود دارد در جایگاه پنجمین چشمه برتر آب گرم قرار دارد و املاح موجود در آب آن نظیر کلسیم، منیزیوم و سولفات می‌توانند در درمان برخی امراض پوستی و بهبود دردهای مفصلی مؤثر واقع شوند. گردشگران برای بهره‌مندی از خاصیت شفابخشی این چشمه به ساختمانی که آب‌های این چشمه در آن در دسترس قرار دارد می‌روند. این ساختمان دارای تعدادی حمام و استخر آب است که بطور مرتب آب‌های آن تعویض می‌شوند.

جاهای دیدنی بوشهر در زمستان

           
نویسنده :
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *