جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

موزه یک آموزشگاه و پژوهشگاه است

تاریخ بروزرسانی :
۲ خرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۲ – سیدمحمدخاتمی، رئیس جمهور اسبق کشور در جمع موزه داران برتر گفت: موزه یک آموزشگاه و پژوهشگاه است که نباید نسبت به آنه بی اعتنایی کرد.

سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور اسبق کشور در مراسم تجلیل از موزه داران برتر که با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خانه هنرمندان ایران برگزار شد، با طرح این سوال که چرا موزه مهم است و باید به آن توجه کرد، گفت: هر قومی دارای هویت است و قومی که فاقد هویت باشد و هویت خود را دست دهد از بین می‌رود.

سیدمحمد خاتمی ادامه داد: موزه شناسنامه هویت اقوام و نشانگر ریشه های هویت آدمی است، اهتمام و توجه به موزه اهتمام به ریشه های هویت هر قوم و جامعه است.

رئیس جمهور اسبق کشور تصریح کرد: موزه یک امر تفننی نیست، توجه به موزه به این معنی نیست که فقط برای گذران وقت به موزه برویم، این خلط مبحث و انحراف از حقیقت است، چراکه موزه یک آموزشگاه و پژوهشگاه است، جایی است که اگر اقوام متخلف به آن توجه کنند غرور مثبت ملی را در آن می‌یابند.

وی افزود: قومی که به موزه بی اعتنایی کند به ریشه های هویت خود بی اعتنایی کرده است.

خاتمی با ابراز امیدواری نسبت به رشد و شکوفایی در سازمان میراث فرهنگی با حضور مسعود سلطانی‌فر، گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یک دستگاه حیاطی و مهم است.

رئیس جمهور اسبق ایران یادآور شد: ما صاحب هویت هستیم و به این هویت افتخار می کنیم اما نباید متوقف بمانیم هویت می‌تواند با توجه به ریشه‌ها نوسازی شود، باید هویتمان را با توجه به ریشه‌هایمان به گونه‌ای معنا کنیم که مهربانی و مهر از آن بروز پیدا کند.
منبع:سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری
ImageHandler.ashx  موزه یک آموزشگاه و پژوهشگاه است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد