رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰

فنتستیک بندر انزلی ، بزرگترین آکواریوم ایران

اشتراک گذاری

فنتستیک بندر انزلی ، بزرگ‌ترین آکواریوم ایران  است که در آنجا می توانید تماشای دنیای زیر آب را تجربه کنید . احتمالا تا به حال تصاویر آکواریوم‌ های بزرگ و شگفت انگیز را در سراسر جهان دیده‌اید. چند سالی است که این آکواریوم‌ های بزرگ در کشور ما هم تاسیس شده‌ اند که از نمونه آن ها باید به آکواریوم‌ های کیش، اصفهان و بندر انزلی اشاره کرد. آکواریوم انزلی بزرگترین آکواریوم ایران است که با بودجه چند میلیون یورویی احداث شده است و می‌ توان آن را با نمونه های بزرگ جهانی مقایسه کرد. منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی یکی از مناطق آزاد هفت گانه ایران در استان گیلان است. از سال ۱۳۸۴ و زمان تاسیس آن، گردشگری منطقه روز به روز رونق گرفت. اوایل تیر ماه سال ۱۳۹۷ آکواریوم بزرگ منطقه آزاد انزلی افتتاح شد و امروز یکی از جاذبه های دیدنی انزلی و رشت محسوب می شود. زیر بنای آکواریوم بیش از ۱۰٬۰۰۰ متر مربع و در چهار طبقه است. بزرگ‌ترین تونل آکواریوم کشور، گونه های مختلفی از زیباترین و نادرترین ماهی‌ های جهان در کنار سرگرمی‌ های متنوع، جاذبه های آن هستند.

در این آکواریوم بیش از ۲۰۰ گونه خاص آبزی از ۵ قاره جهان نگهداری می شوند. آکواریوم های حوضچه ای، استوانه ای و دیواری با طراحی های متفاوت که دمای داخلشان به صورت هوشمند کنترل می شود.

فنتستیک بندر انزلی

بخش‌‌های مختلف آکواریوم بندر انزلی

اولین بخش جنگل‌های آمازون هستند. در میان جنگل رودخانه‌ ای زیبا جاری است و ماهی های بومی آن منطقه از جمله سفره ماهی آب شیرین، طوطی ماهی، اسکار ماهی و… در میان رود هستند. ماهی های دریاچه مالاوی (دومین دریاچه عمیق آفریقا) و ماهی های زینتی شرق آسیا نیز در میان آن ها بچشم می خورد.پس از آن ماهی های ساکن صخره های مرجانی را خواهید دارد. در ادامه به بخش غار دریایی و زیر دریایی می رسید. ماهی های دریای خزر یکی از جذاب ترین های این قسمت هستند. از جمله ماهی های خزری آکواریوم باید به ماهی خاویار و فیل ماهی (بلوگا) اشاره کنیم.بعد از آن به ترسناک ‌ترین قسمت یعنی کوسه ماهی های گوشتخوار می رسید. تونل آکواریوم انزلی بخش بعدی است که ۴۰ متر طول دارد. در ۲۰ متر ابتدایی آبزیان گوشت خوار و در ۲۰ متر بعدی آبزیان گیاه خوار نگهداری می‌ شوند. راه رفتن در میان تونل آبی و تماشای سفره ماهی های بازیگوشی که علاقه بسیاری به چسبیدن به شیشه های سقف تونل دارند این قسمت را تبدیل به جذاب ترین بخش تونل کرده است.

شاید تعجب کنید اما طبقه دوم می توانید یک مجموعه کوچک از گونه های پرندگان و خزندگان را تماشا کنید. کروکودیل، ایگوانا، مرغ بهشتی و طوطی ماکائو از جمله معروف ترین موجودات این قسمت هستند.

فنتستیک بندر انزلی

سرگرمی های هیجان انگیز در آکواریوم

علاوه بر تماشای ماهی ها و آبزیان متنوع سرگرمی های مختلفی برای بازدید کنندگان در نظر گرفته شده است.

نمایش اطلاعات ماهی ها: اطلاعات ماهی های هر آکواریوم بر روی صفحه نمایش کنار آن به صورت پیوسته نمایش داده می شود.
غذا دادن به ماهی ها: غذا دادن به ماهی ها یکی از تجربه های منحصر به فرد آکواریوم است که در بازدید کنندگان (مخصوصا کوچک ترها) طرفداران بسیاری دارد.
سینمای واقعیت مجازی: در این سینما فرصت سفر به مکان های دور دست جهان را خواهید داشت.
خرید در فروشگاه: در خروجی فروشگاه بزرگی پر از لوازم دریایی مانند جاسوییچی‌های صدفی یا عروسک هایی به شکل ماهی فروخته می شوند که می توانند سوغاتی خوبی از سفر به بندر انزلی باشند.
بازی بولینگ: سالن دوم ساختمان مجموعه بولینگی قرار دارد که می توانید همراه با خانواده و دوستانتان هیجان و رقابت را تجربه کنید.
بازی در گیم لند: دست گاه های شهر بازی، انواع بازی های ویدیویی، شبیه ساز مسابقات رالی و … که برای تمام سنین مناسب هستند.
غذا خوردن در رستوران: قطعا بعد از این همه هیجان گرسنه خواهید بود و می توانید سری به رستوران گرند شف بزنید.

فنتستیک بندر انزلی

عکاسی در آکواریوم فنتاستیک

در همان بدو ورود به آکواریوم مقابل دیوار سبز با خانواده و دوستان خود عکس گرفته و در پایان بازدید خود می‌ توانید عکس خود را با پس زمینه مخصوص فنتستیک خریداری کنید.اگر تمایل دارید خودتان عکاسی کنید هم باید بگوییم که به همراه داشتن دوربین عکاسی یا استفاده از دوربین تلفن همراه (به جز در چند موقعیت خاص که با تابلو مشخص شده اند) مشکلی ندارد. نکته مهم آن است که نباید از فلش دوربین خود در آکواریوم انزلی استفاده کنید. جا به جا تابلوهایی را می بینید که رویشان نوشته شده:

فنتستیک بندر انزلی در زیستگاه طبیعی جانداران دریایی، نور قوی همانند فلش دوربین وجود ندارد. نور فلش دوربین باعث آسیب جدی به چشم ها و از دست دادن حس جهت یابی جانداران به صورت موقف می شود. عکس العمل سریع آن ها در مقابل نور فلش دوربین ممکن است باعث آسیب رساندن به خود و دیگر جانداران دریایی شود. لطفاً از فلش دوربین استفاده نکنید.

فنتستیک بندر انزلی

نحوه دسترسی به آکواریوم فنتستیک

با داشتن اطلاعات کامل می‌توانید برنامه ریزی دقیقی برای بازدید از آکواریوم انزلی داشته باشید.

آدرس آکواریوم منطقه آزاد انزلی: گیلان، بندرانزلی، جاده زیبا کنار، منطقه آزاد انزلی، فاز تجارت و گردشگری

شماره تلفن آکواریوم منطقه آزاد انزلی: ۰۱۳۳۴۴۳۸۵۹۶

ساعت کاری آکواریوم بندر انزلی: همه روزه از ساعت ۱۱ الی ۲۲

در حالت کلی، از مزایای این منطقه می‌توان به قرار گرفتن در مسیر بین‌المللی شمال-جنوب و دارا بودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباطی با کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره کرد. همچنین همسایگی با بنادر کشورهای دیگر و دسترسی از طریق راه‌های مناسب به بازارهای مصرفی کشورهای همسایه و نزدیکی به فرودگاه بین‌المللی سردارجنگل رشت اشاره کرد. در نهایت می توان گفت که این آکواریوم زیبا واقعا ارزش بازدید دارد و حدود یک ساعت طول می کشد تا از کل این مجموعه زیبا دیدن کنید، مطمئنا در نهایت بازدید احساس بسیار خوبی خواهید داشت.

فنتستیک بندر انزلی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *