رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ دی ۱۳۹۸

روستای مجارشین، میرزا نشین های اسکو

لینک این مطلب کپی شد!

روستای مجارشین واقع در ۳۰ کیلومتری شهر اسکو قرار گرفته و تقریبا ۲۰ کیلومتر با آذر شهر در استان آذرباریجان شرقی فاصله دارد. روستای مجارشین آذربایجان شرقی از لحاظ آب و هوایی جز دسته کوهستانی قرار دارد و دارای طبیعتی بکر و بسیار سر سبز است.

روستای مجارشین روستای مجارشین، میرزا نشین های اسکو

روستای مجارشین دارای قدمتی بسیار بالاست که در زمان پهلوی اول برای حکومت و سیلستی برابر و از همه مهم تر برای کم رنگ تر مردن فرهنگ بومی این منطقه نام آن را از مجارنشین به میرزا نشین تغییر دادند.

وجه تسمیه این روستا ریشه در مردمان این روستا دارد، میرزا در فرهنگ ایرانیان به معنی کسی است که سواد نوشتن دارد به همین خاطر اشاره ای مستقیم به ساکنین این روستا داشته که مردمانی بسیار باسواد هستند و یا شاید اشاره به شاهزادگان و بزرگان این روستا دارد.

در روستای تاریخی مجارشین سه خانه صخره مانند وجود دارد که در ارتفاعات روستا قرار گرفته اند که نشان از اقامت چندین هزار ساله آنها دارد. این خانه های صخره ای در زبان محلی به بوشلار معروف هستند که به معنی خانه های خالی می باشد داخل این خانه ها تعداد زیادی اتاق وجود دارد و هر اتاق دارای تعداد زیادی طاقچه کوچک است.

روستای مجارشین روستای مجارشین، میرزا نشین های اسکو

همچنین قبرستان هایی در نزدیکی این روستا وجود دارد که بر روی سنگ قبرهای آن نوشته های عربی حک شده که نشان از تاثیر بسزای دین اسلام بر زندگی مردمان این روستا است. از دیگر آثار دروان پس از اسلام میتوان به مسجد صخره‌ ای مجارشین و گورستان تاریخی مجارشین اشاره کرد که اکنون هم اهالی مجارشین از آن استفاده می کنند.

روستای مجارشین استان آذربایجان شرقی مجارشین از لحاظ مناظر طبیعی، دارا ی خانه های کاهگلی و پلکانی است و جاده آن سراسر آسفالت شده است.

روستای تاریخی مجارشین علاوه بر بناها و آثار تاریخی دارای طبیعتی سرسبز و تعداد بسیار زیادی درختان انبوه است همچنین تعداد زیادی چشمه در آن وجود دارد که برخی از آنها جز چشمه های آب معدنی هستند که شامل مهیر چشمه سی، آغ بولاغ چشمه سی، رستم چشمه سی، قویی چشمه هستند.

آدرس روستای مجارشین: آذربایجان شرقی، شهر اسکو،دهستان گنبرف، روستای مجارشین

روستای مجارشین روستای مجارشین، میرزا نشین های اسکو

 

روستای مجارشین روستای مجارشین، میرزا نشین های اسکو

روستای مجارشین روستای مجارشین، میرزا نشین های اسکو

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *