رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اسفند ۱۳۹۲

تندیس راهنمایان گردشگری در کرمان رونمایی شد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲ – خبرگزاری ایمنا: در دومین روز از هفتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور راهنمایان شرکت کننده از مکان های تاریخی همچون میدان گنج علی خان و بازارهای کرمان، هفت باغ علوی، ارگ قدیم بم و ارگ جدید بم بازید کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا در دومین روز از هفتمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور راهنمایان شرکت کننده از مکان های تاریخی همچون میدان گنج علی خان و بازارهای کرمان، هفت باغ علوی، ارگ قدیم بم و ارگ جدید بازید کردند.
راهنمایان پس از بازدید از میدان گنج علی خان، راهی منطقه هفته باغ در کیلومتر ۴ جاده کرمان- ماهان شدند و در آنجا از تندیس راهنمایان گردشگری رونمایی کردند.
آرش نورآقایی رئیس کانون راهنمایان گردشگری کشور در این مراسم گفت: دوره سوم این گردهمایی در تبریز برگزار شد و از این دوره به بعد در هر استان یادگاری از راهنمایان گردشگری ثبت گردید، امروز نیز در هفتمین دوره برای اولین بار در کشور از تندیس راهنمایان گردشگری در کشور رونمایی کردیم.
جواد فلاح سازنده تندیس نیز گفت: تندیس گردشگری با ارتفاع نزدیک به ۵ متر و وزن ۹۵۰کیلو گرم پس از ۷ روز توسط یک تیم سه نفر ساخته شد. همچنین طراحی اولیه این تندیس توسط هیات مدیره انجمن صنفی راهنمایان استان اصفهان انجام شده است.
پس از رونمایی از تندیس گردشگری راهنمایان، در کیلومتر ۱۵ جاده مواصلاتی کرمان-ماهان اقدام به عرص کردن تعداد ۲ هزار اصله تاغ کردند. هدف راهنمایان گردشگری از این اقدام تثبیت شن های روان و حفظ محیط زیست بود.
در مهمترین بخش از دومین روز این گردهمایی راهنمایان با حضور در شهرستان بم از ارگ قدیم بازدید به عمل آوردند. البته قبل از بازدید راهنمایان در یک اقدام نمادین حلقه انسانی با عنوان “بم زنده است” ایجاد کردند.
در آخرین برنامه ی دومین روز این گردهمایی راهنمایان با حضور در ارگ جدید از این منطقه اقتصادی دیدن کردند.
گفتنی است؛ مراسم اختتامیه این گردهمایی روز جمعه با حضور خانم فلیسیتاس رسنیگ رئیس فدراسیون جهانی راهنمایان، مسعود سلطانی فر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور، مرتضی رحمانی موحد معاون سازمان میراث فرهنگی و شخصیت های استانی برگزار می شود.
IMG_0414 تندیس راهنمایان گردشگری در کرمان رونمایی شد

IMG_0463 تندیس راهنمایان گردشگری در کرمان رونمایی شد

IMG_0400 تندیس راهنمایان گردشگری در کرمان رونمایی شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *