رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ بهمن ۱۳۹۲

سومین سمینار مدیریت برند گردشگری در شیراز برگزار شد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۳ – یک استاد بازاریابی و تبلیغات گفت: تمام ویژگی‌ها و دارایی‌های بالقوه و بالفعل یک شهر و شهروندان آن شهر می‌تواند به‌عنوان برند مطرح شده و مدنظر قرار گیرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه فارس، فرزاد مقدم در سومین سمینار مدیریت برند در شیراز، گفت: گویش، ادبیات، مکان، خوراک، آداب، رسوم، پوشش و بسیاری دیگر از مقوله‌ها می‌تواند از ویژگی‌های برند شهری باشد.

وی انتخاب یک تیم متخصص و انجام پژوهش و مطالعه را یکی از مهم‌ترین ابزارها برای ساخت برند شهری برشمرد و با اشاره به این‌که هنوز معنی و مفهوم برند برای خواص و عوام شفاف نشده است، گفت: برند تصویر ذهنی از یک شهر و مردمان آن شهر است.

مقدم با اشاره به این‌که بیش از ۱۰۸ تعریف از برند وجود دارد، برند را عنصر اعتمادسازی، تمایز از رقبا و مجموعه‌ای از ارزش‌ها دانست که در ذهن مخاطب شکل می‌گیرد.

وی هدف از ساخت برند شهری را ایجاد شناخت برای سفر به یک شهر در بازار پر رقابت گردشگری بیان و خاطرنشان کرد: عناصر بصری هویت برند شهری همان لوگو، رنگ، شعار و بسیاری از موضوعات است و عناصر غیر بصری که ۸۵ درصد از تأثیر برند را درخود دارد شامل رفتار، ظاهر و برخورد اصناف شهر، رانندگان، راهنمایان، پرسنل هتل‌ها، مکان‌های تاریخی، فرهنگی، تفریحی، مراکز پذیرایی، خوراک‌ها و دیگر مسائل است که تصویر ذهنی مخاطب را تشکیل می‌دهند.

هم‌چنین دبیر کمیته تخصصی برند ایران نیز با اشاره به این‌که شهرهایی مانند شیراز و اصفهان می‌توانند به ساخت برند (تصویر ذهنی) ایران کمک کنند، گفت: شیراز همیشه تصویرش مثبت است و عناصری مانند تخت‌جمشید، پاسارگاد، باغ ارم و بسیاری دیگر از داشته‌های این شهر تصویر مثبتی را از شیراز ارائه می‌دهند.

کرنی با بیان این‌که برند، آرم یا لوگو نیست بلکه تصویر ذهنی است، گفت: باید در جهت ساخت برند شیراز سریع‌تر تصمیم بگیریم وگرنه برای برند و تصویر ذهنی از شیراز تصمیم‌گیری می‌شود.

دبیر کمیته تخصصی برند ایران گفت‌: باید بررسی شود که برند شیراز چگونه باید باشد، چه رنگی داشته باشد، شعار شیراز چه باید باشد و پس از تعیین برند، همه اصناف، گروه‌ها و بخش‌های تاثیرگذار از آن تبعیت و حمایت کنند.

وی برندسازی را یک کار مستمر و زمان بر و نیازمند به تحقیق، پژوهش، شناسایی بازار هدف و مخاطبان و جمع‌آوری اطلاعات جامع از داشته‌ها دانست و گفت: باید تمام صاحبنظران در ساخت این برند مشارکت داده شوند و نظرسنجی و تکمیل پرسشنامه نیز به این امر کمک می‌کند.

کرنی در خصوص موضوع برند شهری گفت: همیشه بخش عظیمی از نمایشگاه‌ها را شهرها تشکیل می‌دهند نه کشورها، زیرا برخی شهرها می‌توانند در ساخت برند کشور موفق باشند و برنامه یونسکو برای ایجاد شبکه شهرهای خلاق نیز بر همین اساس است که پیوستن شیراز به این شبکه می‌تواند در جذب گردشگر موثر واقع شود.

وی حوزه‌های تأثیر گذار در برندسازی را شامل ادبیات، فیلم، موسیقی، رسانه، غذا و خوراک، صنایع دستی و انجمن‌های گردشگری مذهبی دانست.
30125_234 سومین سمینار مدیریت برند گردشگری در شیراز برگزار شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *