جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

علایم شهری از نکات مهم در گردشگری است

تاریخ بروزرسانی :
۲ اسفند ۱۳۹۲

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲ – بم – ایرنا – رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری گفت: علایم شهری نکته کوچک اما مهم در گردشگری است.

به گزارش ایرنا، ˈفلیسیتاس تریسیˈ شامگاه پنجشنبه بعد از تشکیل زنجیره انسانی مقابل ارگ بم در جمع خبرنگاران افزود: آنچه در گردشگری اهمیت دارد زیرساخت های هر منطقه است و در کنار آن باید نکات کوچکی نظیر تابلوهای راهنمایی شهری برای پیدا کردن قسمت های مختلف شهر موجود باشد.

وی ادامه داد: اینها می تواند سفر را آسان و گردشگران زیادی جذب استان کند.

وی خواستار آموزش زبان های مختلف دنیا از سوی راهنمایان گردشگری شد و خاطرنشان کرد: گردشگر هر کشوری زمانی که با مترجم هم زبان خود صحبت کند از سفر خود اظهار رضایت کرده و امکان ادامه گردشگری توریست های مختلف را به کشور فراهم می کند.

رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری بیان کرد: وقت سه یا چهار روز برای دیدن تمام جاذبه های تاریخی کرمان، بسیار محدود بود و باید وقت بیشتری برای دیدن جاذبه های کرمان داشته باشم زیرا که فرهنگ بسیار گسترده ایرانی در این استان نیاز به زمان دارد.

وی گفت: اهدای دو هزار و ۴۰۰ کارت کارتور به راهنمایان گردشگری ایران نشان از توجهی است که فدراسیون جهانی به ایران دارد.

وی تصریح کرد: حمایت از اعضای انجمن راهنمایان گردشگری بدلیل حضور این افراد در جمع اعضای فدراسیون جهانی، الزامی است و در ایران محدودیت ۷۰۰ کارت برداشته شد.

وی گفت: در تمام کشورها ۷۰۰ کارت کارتور به انجمن ها داده می شود اما به دلیل علاقه به ایران این انجمن تصمیم گرفت تعداد کارت های رایگان بازدید از موزه های ویژه جهان را برای راهنمایان این کشور افزایش دهد.

رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری افزود: هدف از برگزاری این گردهمایی و حضور ما در ایران برای جذب بیشتر گردشگران خارجی به ایران است.

وی اظهار کرد: روز راهنمایان از سال ۱۹۹۰ میلادی نامگذاری شده و بدلیل اهمیت نقش راهنمای توریستی این روز از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی تاکید کرد: این فدراسیون در سطح بین المللی تشکلی مردم نهاد است که هم اکنون در ۸۰ کشور جهان عضو داریم که در ایران نیز دو تشکل کانون راهنمایان و جامعه راهنمایان گردشگری در این فدراسیون جهانی عضو هستند.

وی گفت: مردم ایران بسیار مهربان و دوست داشتی هستند و هدف فدراسیون جهانی راهنمایان نیز ارتقا و رونق گردشگری از طریق راهنمایان محلی است.

رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری با تاکید بر اینکه ایران شایستگی توجه برای حضور گردشگران را دارد، افزود: در واقع تعریفی که در ایران از راهنمای گردشگری می شود با تعریف فدراسیون فرق دارد ما به کسی که در کشور مقصد و بومی همان منطقه است و کار هدایت گردشگران را برعهده دارد راهنما می گوییم.

وی با بیان اینکه راهنمایان باید با دانش روز هماهنگ باشند، افزود: هر راهنما بدلیل آنکه شرایط بومی منطقه را تجربه کرده است باید به علم روز نیز مرتبط بوده و روحیه و برخورد خوبی داشته باشد که خوشبختانه رفتار راهنمایان در ایران صمیمی و خوب است.

وی اظهار کرد: در ایران همزمان دو دوره ویژه راهنمایان را به پایان رساندیم و این دوره ها با حضور مدررسان بین المللی تکرار شده و قصد داریم همه راهنمایان را آموزش دهیم تا سطح ارتباطی آنها بالا برود.

وی تاکید کرد: راهنما سفیر فرهنگی کشورش است در نتیجه باید از سوی نهادهایی مانند دولت حمایت شود و در واقع راهنمای تور کسی است که گردشگر در سفر از فرودگاه تا فرودگاه با وی است و نماینده رفتار و کردار منطقه خودش است.

رییس فدراسیون جهانی راهنمایان گردشگری، روش موثر در جذب گردشگر توسط راهنمایان را زبان به زبان دانست و گفت: یعنی وقتی گردشگری از خدمات گردشگری رضایت داشته باشد می تواند با این رضایت خود زمینه حضور ۳۰ نفر دیگر را در آن کشور فراهم کند.

وی با تاکید بر ارتباط بین المللی انجمن های عضو فدراسیون جهانی راهنمایان گفت: معتقدیم راهنمای حرفه ای نیز هنوز مطالبی برای یاد گرفتن نیاز دارد، اگر اعضای تشکل های مختلف راهنمایان در ایران عضو فدراسیون باشند از طریق سایت این فدراسیون به دیگر راهنمایان جهان مرتبط شده و کمک زیادی به رونق گردشگری کشور می کند.
81054020 5515345 علایم شهری از نکات مهم در گردشگری است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد