رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳

نجات یافتن غار قلایچی از حفر تونل تا اعلام حداقل‌های قیمت هتل‌ها

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۲/۱۱ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – گردشگری در هفته گذشته با اخباری از مدیرکل سازمان میراث و گردشگری آذربایجان غربی مبنی بر صادر نشدن مجوز برای بهره‌برداری گردشگری از غار قلایچی آغاز شد. چنانکه «مظفر عباس زاده» صدور مجوز به بهره برداری رسیدن غار قلایچی در حوزه گردشگری و حفر تونل در منطقه غار قلایچی را تکذیب کرد.

با توجه به آنکه بررسی تغییر کاربری غارهای کشور در کارگروه غارشناسی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و طرح ارائه شده از سوی سرمایه ‌گذار غار قلایچی که قصد دارد با حفر تونل به داخل غار، آن را از حالت چاه خارج کند تا دسترسی به آن برای عموم مردم آسان شود به دلیل تغییراتی که در اکوسیستم محیط زیستی منطقه بوجود می‌آورد تاکنون رد شده‌است. اما در تعطیلات نوروز حفاری در منطقه از سر گرفته شد.

غار قلایچی از حفاری‌ها جان سالم به در برد
در این میان حفاران مساحتی در حدود ۴۰ در ۵۰ متر مربع با عمق ۱۰ متر را با وسایل راه سازی کنده بودند که البته پس از صحبت و توجیه آنها توسط فعالان محیط زیست و غارنوردان، سرمایه گذار با هزینه شخصی خود در صدد پر کردن حفاری‌ّهای انجام شده برآمد و در نهایت غار قلایچی از حفاری‌ها جان سالم به در برد تا بتواند در آینده‌ای نزدیک برای حضور گردشگران خاص و غارنوردان محیا شود.

اعزام زائران به عتبات عالیات در آستانه انتخابات عراق
با توجه به اعلام قبلی شرکت شمسا و به دلیل مسدود شدن مرزهای هوایی عراق در ایام برگزاری انتخابات، کاروانهای هوایی اعزام شده بصورت زمینی به کشور بازگشتند. بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته زائران ایرانی مستقر در عراق که بصورت هوایی مشرف شده بودند از طریق مرزهای زمینی به کشور بازگشته و از مسیر مرزهای شلمچه و چذابه وارد کشور شده و با هماهنگی سازمان حج و زیارت خوزستان و طبق برنامه ریزی صورت گرفته به اردوگاه راهیان نور شهید مسعودیان جهت استراحت و پذیرایی منتقل شدند.

بر اساس همین گزارش تعداد ۴۴ کاروان از استانهای اصفهان – البرز – تهران – قزوین – قم – خراسان رضوی – سیستان و بلوچستان – فارس و یزد در روز سه شنبه مورخ ۹/۲/۹۳ به علت مسدود شدن مرزهای هوایی عراق از مرزهای چذابه و شلمچه وارد خوزستان شده و مورد استقبال گرم مدیریت حج و زیارت استان ، شرکت مرکزی استان و عوامل اجرایی کاروانهای خوزستان قرار گرفتند.

جزئیات نحوه پرداخت قسط دوم حج تمتع ۹۳ اعلام شد
روابط عمومی سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه ای جزئیات نحوه پرداخت قسط دوم حج تمتع ۹۳ را اعلام کرد. آندسته از متقاضیان حج که در بهمن و اسفند سال گذشته، در کاروان های حج تمتع ۹۳ ثبت نام نموده و قسط اول هزینه سفر خود را پرداخت کرده‌اند، از ششم اردیبهشت ماه سالجاری به مدت یک هفته فرصت دارند تا نسبت به پرداخت قسط دوم هزینه سفر خود اقدام نمایند و عدم پرداخت قسط دوم در فرصت تعیین شده به منزله انصراف از اعزام به حج سالجاری خواهد بود.

شگفتی گردشگرآلمانی از ساختمان‌های بلند در کوه‌های تهران زلزله‌خیز!
گردشگر آلمانی که از مشاهده آپارتمان‌های سربه فلک کشیده در ارتفاعات کوهستانی تهران به شگفت آمده بود، علاقمند بود درباره سیستم ضد زلزله به کار گرفته شده دراین ساختمان‌ها بیاموزد!

مذاکرات ۱+۵ گردشگران خارجی را روانه ایران کرد
رییس سازمان میراث فرهنگی در جلسه ای که با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری داشت به مذاکرات ۱+ ۵ و سیاست های خارجی ایران اشاره کرد که سبب باز شدن درهای گردشگری و ورود حجم قابل توجهی از گردشگران خارجی به ایران شد.

در گیلان از ۶۳ تا ۲۰۴ هزار تومان اقامت کنید
البته طی هفته گذشته بخشی از حداقل‌های اقامت در هتل‌ها نیز منتنشر شد. هرچند افزایش ۲۰ درصدی نرخ اتاق هتل ها اعلام شده است اما با توجه به کاهش سفر در هفته های گذشته، اقامت در هتلهای گیلان از ۶۳ تا ۲۰۴ هزار تومان گزارش شده است.

اقامت از۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در هتل‌های مشهد
این روزها ۳۰ درصد هتل‌های مشهد خالی از مسافر است و گردشگران می‌توانند برای اقامت در هتل‌های یک ستاره از ۵۰ هزار تومان و برای اقامت در هتل‌های ۵ ستاره از ۳۰۰ هزار تومان برای یک شب اقامت خود هزینه کنند.

IMAGE635302242243729987 نجات یافتن غار قلایچی از حفر تونل تا اعلام حداقل‌های قیمت هتل‌ها

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *