جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تفاوت قیمت بلیط اتوبوس های VIP و معمولی

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

در کل قیمت بلیط های اتوبوس نسبت قطار و هواپیما تغییرات کمتری را حس می کند. درواقع اتوبوس از ارزان ترین روش های سفر بوده که از محبوب خوبی نیز میان مسافران برخوردار است. بسیاری حتی آن را به ماشین شخصی، قطار و هواپیما ترجیح می دهند. چندین ساله که محبوبیت سفرهای زمینی این چنینی با اضافه شدن اتوبوس های VIP به مسیرها دوچندان شده است. شما می توانید بلیط اتوبوس اصفهان مشهد را به هر دو شکل معمولی و یا وی آی پی خریداری نمایید. اما چه فرقی میان قیمت بلیط این دو نوع اتوبوس وجود دارد؟ در ادامه با ما همراه باشید که به تفاوت قیمتی این دو اتوبوس بپردازیم.

قیمت بلیط های اتوبوس

درواقع قیمت بلیط ها به عوامل زیادی بستگی دارد مانند مسافت و البته نوع اتوبوس و امکانات آن. طبیعی است که هرچقدر مسافت بین دو شهر زیاد باشد هزینه بلیط بالا می رود. در این مقاله تمرکز ما بر تاثیر مدل اتوبوس بر قیمت بلیط است.

 

 

اتوبوس 7 تفاوت قیمت بلیط اتوبوس های VIP و معمولی

قیمت بلیط اتوبوس VIP

این اتوبوس ها نسبت به اتوبوس های معمولی تعداد صندلی کمتری دارند و از امکانات و خدمات بهتری برخوردارند. سفر با اتوبوس وی آی پی به مسافران اوقاتی خوش و راحتی را هدیه می کند. در کل در این اتوبوس ها ۲۵ تا ۳۶ صندلی در سه ردیف قرار دارد. این صندلی ها تخت خواب شو یا نیمه تخت خواب شو بوده که باعث افزایش قیمت بلیط می شود.
عواملی از قبیل مسافت، تخت خواب شو یا نیم تخت خواب شود بودن صندلی ها، پرتردد بودن مسیر، شرکت اتوبوس رانی و خدماتی که به مسافر ارائه می شود بر قیمت بلیط موثرند. از امکانات این اتوبوس ها می توان به صندلی های راحت، سیستم تهویه مطلوب، سیستم سرمایشی و گرمایشی مناسب، اینترنت رایگان، پذیرایی، پریز برق ۲۲۰ ولتی، کفپوش PVC، آفتاب گیر برقی، سیستم صوتی و تصویری و غیره اشاره نمود که خستگی و کسلی سفر را به حداقل می رسانند.

اتوبوس 6 تفاوت قیمت بلیط اتوبوس های VIP و معمولی

قیمت بلیط اتوبوس معمولی

اولین تفاوت این اتوبوس ها با انواع وی آی پی آن ها تعداد صندلی های بیشتر آن است. در این اتوبوس ها ۴۰ تا ۴۲ نفر می توانند جا گیرند که باعث شده بیشتر برای مسافت های کوتاه مناسب باشد چراکه از خدمات و امکانات محدودی برخوردار است. صندلی های اتوبوس معمولی به هم نزدیک تر هستند و در ۴ ردیف قرار گرفته اند. همچنین صندلی ها منعطف نبوده و بدنه ی اتوبوس تکان های مسیر را تا حد کمی کاهش می دهند.
از امکانات این اتوبوس های می توان به مانیتور برای تماشا فیلم، سیستم سرمایشی و گرمایشی، آب سردکن، پذیرایی معمولی و غیره اشاره نمود. در کل اگر سفری با مسافت کوتاه پیش رو دارید این اتوبوس ها برای شما بسیار مناسب هستند. مسلم است که قیمت بلیط اتوبوس های معمولی نسبت به وی آی پی کمتر است. مطالعه ی مقاله « سفر ایمن با اتوبوس در دوران کرونا » برای سفرهای زمینی شما در دوران پرخطر شیوع ویروس کرونا که حاوی مطالب مهمی است را از دست ندهید.

اتوبوس 5 تفاوت قیمت بلیط اتوبوس های VIP و معمولی

چگونگی خرید بلیط اتوبوس

برای خرید بلیط اتوبوس VIP یا معمولی می توانید به صورت حضوری و غیر حضوری اقدام نمایید. شما مسافران گرامی با مراجعه به دفترهای فروش بلیط و یا آژانس های مسافرتی می توانید تهیه بلیط اتوبوس را به سرانجام برسانید. اما اینترنت توانسته با گام نهادن در عرصه خرید و فروش بلیط آسایش زیادی در این زمینه ایجاد نماید. مسافران با مراجعه به سامانه های آنلاین معتبر می توانند انواع بلیط های هواپیما، قطار و البته بلیط اتوبوس را خریداری نمایند.
مطالب مرتبط: چک لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس
به عنوان مثال اگر می خواهید بلیط اتوبوس اصفهان مشهد را تهیه نمایید می توانید به راحتی وارد سایت یا سامانه ی فروش بلیط شده و در بخش اتوبوس مبدا و مقصد و همچنین تاریخ سفر را وارد و سپس جستجو کنید. شما می توانید با توجه به نوع اتوبوس موردنظر لیست اتوبوس های پیش رو را بررسی و پس از انتخاب مکان صندلی خود سرانجام اقدام به انتخاب و خرید از طریق کارت های عضو شتاب نمایید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد