جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چک لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰

از بدترین اتفاقاتی که در سفر می تواند پیش آید این است که وسایلی که لازم است را جا گذاشته باشید. فرض کنید که بلیط اتوبوس تهران کرمانشاه را خریداری کرده اید و سوار اتوبوس شده اید. دست در کیف یا جیب خود می برید و متوجه می شوید که … جای یک وسیله که بسیار هم به آن احتیاج دارید خالی است. برای اینکه دیگر در این تله نیفتید باید تدبیری بیندیشید. داشتن یک لیست مربوط به وسایل لازم برای سفر یک انتخاب درست و حسابی است. پیش از آن که موارد لیست را به شما معرفی نماییم بهتر است به دو نکته ی مهم بپردازیم.

تا حد ممکن سبک سفر کنید

پیش از آن که اقدام به نوشتن لیست خود نمایید بهتر است این نکته را در نظر داشته باشید که بار هرچه سبک تر سفر راحت تر. وسایل خود را سبک و مسافرتی انتخاب نمایید تا از سفر خود بیشتر لذت ببرید. لازم نیست از هرچیز چند عدد همراه داشته باشید. سعی کنید تعداد کم از وسایل با وزن پایین انتخاب نمایید.

چک لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس2 چک لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس

جدا نمودن وسایل ضروری از غیرضروری

از آنجایی که قرار است چمدان های بزرگ شما در قسمت بار گذاشته شوند و از دسترس شما خارج شوند شما باید لوازم ضروری که در طول سفر به آن ها احتیاج پیدا می کنید را انتخاب و در یک کیف دم دست خود نگاه دارید. حال رسیدیم به اصل قضیه یعنی فراهم کردن چک لیست برای سفر. در مقاله ی « ۸ باید و نباید مهم در سفر با اتوبوس » می توانید اطلاعات بسیار مفید و حیاتی را در خصوص سفرهای زمینی با اتوبوس مطالعه نمایید.

چک لیست وسایل موردنیاز سفر

در این بخش به وسایلی که در زندگی اکثر افراد ضروری هستند می پردازیم که بر اهمیت نقش آن ها بپردازیم.

چک لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس1 چک لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس

کیف پول و مدارک

مدارکی مانند بلیط، کارت ملی، شناسنامه و سایر کارت های شناسایی از مهم ترین مدارک در سفر محسوب می شوند. همچنین از اهمیت پول دیگر نیازی به سخن گفتن نیست. سفر آن هم بدون پول اصلا مقدور نیست. بنابراین مواظب کیف و کارت های بانکی خود باشید. در واقع بهتر است برای کاهش خطر دزدیده شدن پول های نقدتان در ازدحام ترمینال ها، از کارت های اعتباری خود استفاده نمایید.

لباس حین سفر

در کنار لوازم و لباس هایی که برای مقصد انتخاب و آماده می کنید باید توجه داشته باشید که برای مسیر لباس و کفش های راحت انتخاب نمایید. تمام لوازمی که احتیاج دارید و برای آسایش شما ضروری هستند را در چمدانی که قرار است در قسمت بار اتوبوس قرار بگیرد نگذارید. همچنین برای داخل اتوبوس با توجه به سرمایی یا گرمایی بودن خود لباس بردارید چراکه ممکن است مسافران دیگر همگی کولر خود را روشن نمایند. در این صورت به یک لباس یا پتو نازک و گرم احتیاج پیدا می کنید.

وسایل الکترونیک و شارژر

شما می توانید هر وسیله الکترونیکی از قبیل لپ تاپ، تبلت، گوشی، پاوربانک یا شارژر همراه، هندزفری یا هدفون و هر وسیله ضروری یا سرگرمی‌ ای که لازم دارید را در یک کیف بگذارید و در حین سفر همراه خود داشته باشید. لازم نیست که خاطر نشان شویم باید مواظب وسایل خود باشید.

مقالات مرتبط: سفر ایمن با اتوبوس در دوران کرونا

چک لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس چک لیست وسایل موردنیاز در سفر با اتوبوس

غذا، آب و دارو

اگر بیماری خاصی دارید که نیاز به دارو دارد قطعا باید دارو را در کیف دستی خود نگاه دارید. همچنین آب چه برای دارو چه برای تشنگی (مخصوصا وقتی کودک همراه دارید) بسیار واجب است. از داروهای عمومی که مسافران می توانند همراه داشته باشند می توان به قرص های ضد تهوع، مسکن، چسب های زخم، پماد برای تسکین درد یا جای نیش حشرات و البته محلول ضدعفونی کننده اشاره نمود. همچنین اگر توقف های اتوبوس کم باشد بهتر است که در کیف خود یک سری خوراکی و غذا سالم (که باعث تشنگیتان نشود) داشته باشید.

لوازم شخصی (آرایشی و بهداشتی)

لوازمی از قبیل کیف لوازم آرایشی، دستمال کاغذی تمیز، چشم بند و گوشگیر،دستمال توالت، پدهای بهداشتی بانوان، ضدعفونی کننده دست ها، کیسه اضافی (برای کسانی که دچار حالت تهوع می شود)

وسایل سرگرمی

برای آن که در سفر مخصوصا سفرهای طولانی حوصله ی شما سر نرود حتما باید لوازمی برای سرگرمی خود از قبل تدارک ببینید. لب تاپ، کتاب، مجله، هدفون و غیره از این قبیل وسایلند. البته فراموش نکنید که شارژر وسایل الکترونیکی خود را در کیف بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *