رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

کافه فیل شیراز در دل بازار وکیل شیراز

اشتراک گذاری

کافه فیل شیراز، کافه‌ای باصفا و دل‌باز در میانه بازار وکیل است که می‌توانید با سرزدن به آن لحظاتی شاد و خاطره‌انگیز برای خود در سفر به شیراز بیافرینید. اگر علاقه‌مند هستید هنگام بازارگردی در بازار وکیل که یکی از مکان‌های فوق‌العاده دیدنی شیراز است، اندکی شکم گردی کنید، می‌توانید به قسمت کاروانسرای فیل این بازار قدیمی شهر بهارنارنج بروید. این کافه در حیاط میانی این سرا قرار دارد. این کافه از آن دست کافه‌هایی است که از فضای سنتی بهره می‌برند و در منویش می‌توان انواع و اقسام نوشیدنی‌های سرد و گرم و وعده‌های سه‌گانه صبحانه و ناهار و شام با غذاهای اصیل شیرازی و ایرانی را یافت.

کافه فیل شیراز، نام خود را از مکانی گرفته که در آن قرار دارد. البته بعضی‌ها این کافه را به‌نام «کافه بازار» می‌شناسند. تقریبا هم‌زمان با شروع فعالیت بازار، گردانندگان این کافه هم فعالیت کافه را آغاز می‌کنند و تا پاسی از شب نیز به عرضه خدمات ادامه می‌دهند.می‌توانید در این کافه، صبحانه ایرانی یا فرنگی نوش جان کنید، برای ناهار دیزی سنگی میل کنید و برای شب از منویش غذایی ساده سفارش دهید.

کافه فیل شیرازدر دل بازاروکیل شیراز کافه فیل شیراز در دل بازار وکیل شیراز

البته بخش عمده منوی کافه فیل شیراز، عرقیات شیرازی و بستنی و فالوده مخصوص شهر بهارنارنج و نوشیدنی‌های سرد و گرم ایرانی و فرنگی است. انواع دسر و سالاد و دیگر گزینه‌های معمول منوی کافه‌ها، در منوی کافه فیل نیز هستند. علاوه‌براین کافه فیل شیراز به‌سبب محیط زیبا جایی عالی برای عکاسی و ثبت خاطره در دل بازار وکیل است.

کافه فیل شیراز  کافه فیل شیراز در دل بازار وکیل شیراز

لبه‌های این حوض بزرگ، گلدان‌های شمعدانی بسیار فراوانی قرار داده شده که عطرشان بسیار دل‌انگیز است، به‌خصوص شب‌ها. اطراف حوض کمی آن‌طرف‌تر از آلاچیق‌ها و سایبان‌ها، چندین درخت برای خلق فضایی زیبا در میانه حیاط کاشته شده است.
در گوشه‌ای از حوض، سماوری قدیمی و بزرگ وجود دارد که برای ثبت سفارش خود می‌توانید به میز کنارش مراجعه کنید. میز و صندلی‌های کافه فیل شیراز از چوب ساخته ‌شده‌اند و سفارش شما وابسته به اینکه نوشیدنی سفارش داده‌اید یا غذا، در ظرفی مخصوص برایتان سرو می‌شود. عرقیات، بستنی، دسر، نوشیدنی‌ها سرد و گرم و… معمولاً در سینی مسی دست‌ساز و خوش‌رنگ برایتان آورده می‌شوند و اگر غذا سفارش داده باشید، آن را با سینی‌های حصیری و ظروف سنتی برایتان می‌آورند. روی میزها نیز سفره‌هایی با طرح سنتی پهن‌ شده است.
دیوارهای آجری سرای فیل که آن را از دیگر قسمت‌های بازار وکیل جدا کرده است. بخش جذاب کافه فیل، نواختن موسیقی‌های غالبا سنتی و زنده در صحن آن است. این موسیقی بسته به اینکه چه ایامی از سال باشد، هماهنگ با مناسبت نزدیک به آن نواخته می‌شود.
برای اینکه به کافه فیل شیراز بروید، باید به بازار وکیل، ورودی مسجد وکیل، سرای فیل بروید. این مکان بعد از زیرگذر زند در شاخه جنوبی بازار وکیل قرار دارد. در واقع ابتدا و انتهای شمالی و جنوبی بازار وکیل، از ورودی دروازه اصفهان شروع‌ می‌شود و به سرای مشیر ختم می‌شود.
سرای فیل قبل از مسجد و سرای مشیر در شاخه جنوبی بازار وکیل است.

کافه فیل شیرازدر دل بازاروکیل شیراز کافه فیل شیراز در دل بازار وکیل شیراز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *