رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹

دشت فیض آباد

اشتراک گذاری

در ایران مناطق کویری زیادی وجود دارد که زیبایی خاصی برای دوستداران کویر و کویرگردی دارد.دشت فیض آباد واقع در شهرزیبای کاشان، از جاذبه های دیدنی ای می باشد که خیلی درباره آن صحبت نشده و شاید کمتر کسی این دشت را بشناسد و می توان گفت که رو به فراموشی می رود.شما می توانید از شهر نوش آباد به این دشت زیبا سفر کنید و همچنین در مسیر از جاذبه های دیدنی لذت ببرید و استفاده کنید.

در این دشت ساختمانی وجود دارد که اتاق هایی برای اقامت گردشگران و مسافران عزیز، تدارک دیده شده و اگر شما مایل بودید می توانید شب را در دشت فیض آباد بمانید و به تماشای آسمان زیبای کویری و ستارگان قشنگش مشغول شوید.در دشت فیض آباد، به‌تازگی ارگ یک شاه‌نشین کشف شده‌ است. برای پیداکردن این مکان به‌دنبال موانع و علایم هشداری بگردید که دورتادور این مکان گذاشته شده‌اند. کاوش این مکان از سال ۹۱ آغاز شده است و فضاهایی تودرتو با قوس‌های زیبای خشتی دارد که به‌سبک ایلخانی بلند و کشیده ساخته شده‌اند. ناگفته نماند که این مکان تنها شهر ایلخانی است که ارگ آن باقی‌ مانده است.

دشت فیض آباد دشت فیض آباد

گفته می‌شود کشف سکه‌های پنهان‌شده نشان از ترک آگاهانه این شهر داشته و علت این مهاجرت را تغییر اقلیم دانسته‌اند. در گذشته به‌سبب وجود دو رودخانه در شهر نوش‌آباد و قرارگیری در مسیر جاده ابریشم استقرارهایی در جهت شمال شهر شکل گرفت؛ اما به‌تدریج در اثر پیشروی بیابان، خشک‌شدن آب رودخانه و عدم استفاده از راه ابریشم، ساکنان این مناطق مهاجرت کردند و ساختمان‌هایشان زیر ماسه‌های کویر مدفون شدند. متاسفانه به‌علت مراقبت‌نکردن، این مکان در دشت فیض آباد دوباره در حال مدفون‌شدن زیر خاک است.

بقعه سلیمانیه نیز از مکان های دیدنی دشت فیض آباد است که می توانید برای زیارت به آن جا بروید.بقعه سلیمانیه در قدیم شاه عباس نامیده می شده و بعد از گذشت زمان نام آن به سلیمانیه تغییر داده شده.البته مردم محلی آن را زیارت فیض ‌آباد می‌نامند. این زیارتگاه بازسازی شده و صحن، ایوان و رواق دارد.در نزدیکی این بقعه در دشت فیض آباد، دوقلعه تاریخی وجود دارد که دیدن آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

دشت فیض آباد دشت فیض آباد

می توانید ماشین خود را در جایی پارک کرده و در مسیر درختان کویری قرار بگیرید و راهی دو قلعه شوید و از مسیر لذت ببرید.شما در این راه سوراخ هایی را در زمین مشاهده خواهید کرد که آن ها لانه موش های صحرایی هستند و دیدن آن ها نیز می تواند جذابیت سفر شما را دوچندان کند.
این قلعه های تاریخی و بسیار زیبا مربوط به اواخر دوران قاجار و پهلوی می باشد که اقامتگاهی برای خان های آن دوران بوده است.
البته دیده می شود که به علت عدم توجه و رسیدگی به این قلعه های تاریخی، یکی از آن ها به پیست موتورسواران تبدیل شده که برای موتورسواری به این قلعه می آیند.
دشت فیض آباد دشت فیض آباد

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *