رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

تاریخ بروزرسانی :
۶ مرداد ۱۴۰۲

تهران پایتخت ایران شهری پر از جاهای دیدنی، جاذبه های گردشگری ، تاریخی ، فرهنگی و تفریحی است . اما کسانی که در تابستان به تهران سفر می کنند دنبال جاهای خنک و خوش آب و هوای تهران هستند که در این مطلب می خواهیم شما را با خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان آشنا سازیم تاسفری لذتبخش و پر از خاطره در اوج گرمای تابستان داشته باشید . با سیری در ایران  همراه باشید …

قله توچال

کوهستان توچال با جهت شرقی- غربی در بخش جنوبی رشته کوه‌های البرز مرکزی و در شمال شهر تهران واقع شده است. دامنه جنوبی توچال مجاور با شهر تهران است و بلندترین نقطه شهر تهران محسوب می‌شود که به «بام تهران» شهرت دارد.
توچال به عنوان بلندترین ارتفاع شمال تهران، از طریق شانه غربی خود که هومند نام دارد و ارتفاع آن ۳۹۰۰ متر می‌باشد، به گردنه شهرستانک و سپس به قله شاه‌نشین بزرگ به ارتفاع ۳۸۵۰ متر متصل می‌شود و از شرق توسط خط الرأسی قوسی شکل، پس از تشکیل قله‌های پیازچال و لزون، از طریق گردنه کوتاه لوپهنه به قله‌های دارآباد ارتباط می‌یابد. قله از طریق جناح شمالی هومند به قله قزقونچال و یال‌های فرعی منطقه آهاربشم و شهرستانک منتهی می‌گردد. این خط الرأس شمال توچال را از طریق قله قلعه دختر و سی‌چال، به گردنه دیزین و سپس به سایر ارتفاعات البرز مرکزی متصل می‌سازد. بلندترین قله کوه توچال، قله توچال نام دارد که ۳۹۶۲ متر ارتفاع دارد و یکی از پرخطرترین قله‌های ایران محسوب می‌شود.

-توچال2 خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

آبشار لت مال

آبشار لت مال در استان تهران واقع است. در غربی ترین نقطه شهر تهران و شمال ورد آورد، جاده ای کوهستانی در کنار دره و رودخانه به روستاهای وردیج و واریش منتهی می شود. از قسمت شمالی شهرک دانشگاه شریف پس از طی ۱۰ کیلومتر طبیعتی متفاوت و زیبا را می بینید که نزدیکی به تهران را از یاد می برید. روستای واریش یکی از مسیرهای صعود کوهنوردان به قلل پهنه حصار و لیچه محسوب می شود.

382 خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

پارک آبی اُپارک از خنک ترین جاهای دیدنی تهران

اُپارک به عنوان بزرگترین پارک آبی سرپوشیده، فعالیت خود را در بهار ۱۳۹۶ با هدف ارائه خدمات خاص پارک آبی در سطح استانداردهای بین المللی و فراهم کردن مکانی ایمن و شاد برای سپری کردن اوقات فراغت و ایجاد تجربه ای متفاوت، هیجان انگیز و ماندگار آغاز کرده است.۵۵۰۰۰ متر مربع زیر بنا با طراحی مدرن، حدود ۳۰۰۰ لاکر جهت استفاده میهمانان، ۱۴ عدد سرسره مهیج ویژه بزرگسالان، مجموعه الوپیا (جزیره کودکان)، استخر موج سونامی، رودخانه خروشان که توسط شرکت white water کانادا اختصاصاً برای مجموعه اُپارک طراحی و اجرا شده.

-8 خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش یکی از بوستانهای متفاوت شهر تهران با مساحتی گسترده و امکانات تفریحی مختلف همچون فانوس دریایی، مراسم نقاله خوانی، فضای بازی با آب همه روزه میزان بسیاری از گردشگران از تهران و شهرهای دیگر کشور است. پارک آب و آتش دارای آلاچیق‌ها ی متعدد برای استراحت می‌باشد.

این آلاچیق‌ها دارای دو نوع با میز و صندلی و یک نوع ویژه پهن کردن زیرانداز می‌باشد و در این آلاچیق‌ها از مناظر زیبای تپه‌های عباس آباد می توان لذت برد. پارک آب و آتش یکی از جاهای دیدنی تهران است که در فصل های بهار و تابستان بازدیدکننده های بیشماری دارد. دستگاه خودران یا دوچرخه ایستاده وسیله عجیب است که باوجود حرکت روی دو چرخ در یک محور از تعادل جالبی برخوردار است و با این وسیله برقی می‌توانید به راحتی در گوش و کنار پارک گشت بزنید.

-و-آتش-1 خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

باغ پرندگان

وقتی روی سنگفرش های باغ قدم می زنید، هیجان انگیز خواهد بود. اگر کبک ها و جوجه غازها نیز با تو همگام شوند و در این میان نگران می شوی که مبادا حواست نباشد و یکی از آنها را زیر پایت له کنی. باید مواظب باشی که با صدای قدم هایت آرامش قوهای سفید، فلامینگوها، پلیکان هایی را که در حاشیه برکه ها نشسته اند، بر هم نزنی و آنها را نیازاری؛ حتی باید هوای لک لک هایی را که کمی آن طرف تر در برکه کناری بی حرکت روی یک پا ایستاده و به خواب رفته اند هم داشته باشی.باید حواست باشد زیاد به قلمرو شترمرغ ها نزدیک نشوی.

اینجا باید خیلی مواظب پرنده هایی که ممکن است کمی بی حوصله باشند هم باشی. اگر کمی بی احتیاطی کنی، ممکن است آشیانه پرنده ای را که تخم هایش را آنجا گذاشته، زیر پا له کنی. باغ پرندگان تهران در شمال شرق تهران در دل جنگل لویزان واقع شده است. باغ پرندگان تهران در دو فاز طراحی شده است.

-پرندگان خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

روستای وردیج و واریش

واریش، روستایی از توابع بخش کن شهرستان تهران در استان تهران ایران است. این روستا در دهستان سولقان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۵۶ نفر (۱۵خانوار) بوده‌است. در غربی‌ترین نقطه شهر تهران و در امتداد جاده‌ای کوهستانی و پیچ در پیچ، دو روستای کوچک و آرام در دل کوه‌های البرز میانی قرار گرفته‌اند به نام وَردیج و واریش. روستاهایی که فارغ از همهمه و شلوغی شهر تهران، ساکت و آرام در دل کوهستان البرز جا خوش کرده‌‌اند. دسترسی به این روستاها از طریق اتوبان تهران-کرج و از بالای وردآورد امکان‌پذیر است.

از بالای محله وردآورد، جاده‌ای آسفالته و پیچ در پیچ به سبک و سیاق جاده امامزاده داوود، در امتداد رودخانه و دره‌ای عمیق به روستای وَردیج و پس از آن به واریش منتهی می‌شود.

-وردیج-و-واریش خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

پارک ژوراسیک

پارک ژوراسیک (دایناسورها ) یک پارک تفریحی است که در ضلع شمال فاز دوم بوستان پرواز یا پردیس کوهستانی احداث شده است . برای نخستین بار در ایران، پارک ژوراسیک تهران (پارک دایناسورهای متحرک) محیطی مفرح و هیجان انگیز برای خانواده ها بویژه کودکان و نوجوانان فراهم آورده است . در این پارک زندگی نامه و روش زندگی و خوراک دایناسورها به نمایش گذاشته شده و ابعاد دایناسورها به صورت واقعی طراحی شده است.

این دایناسورها به صورت کاملا طبیعی طراحی شده اند. به طوری که پلک می زنند و دست و پای آنها حرکت می کند. همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می آید و مجددا به داخل می رود نیز طراحی شده است. احداث پارک ژوراسیک در اوایل اسفند ۱۳۹۲ آغاز و در سال ۱۳۹۳ به بهره برداری رسید. این پارک در تهران – سعادت آباد، میدان بهرود، بلوار شقایق ، بعد از پارک پرواز واقع شده است.

-ژوراسیک خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

سورتمه دربند

اگر به دنبال یک تفریح کاملا مهیج و در عین حال ایمن در شهر تهران هستید، سورتمه تهران یک پیشنهاد عالی برای شماست، این وسیله تفریحی با الهام از مونوریل طراحی شده با این تفاوت عمده که امکان تنظیم سرعت و افزایشش رو به کاربر می دهد. از امکانات این سورتمه می شود به آبشار ۳۰ متری، آلاچیق خانوادگی، زمین بازی کودکان، پیست دوچرخه سواری، فضای سبز کم نظیر و… اشاره کرد.

145 خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

آبشار دره حیدر ( آبشار رندان )

آبشار دره حیدر کن و سولقان در استان تهران واقع است. این آبشار زیبا در شمال روستای رندان ( رندان به معنی کسی که روایت میداند ) در منطقه سولقان واقع شده است . روستای رندان روستایی است در دامنه کوه ، با جمعیت کم که بیشتر به دامداری و باغداری اشتغال دارند. روستای رندان روستایی است در دامنه کوه و در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال غرب تهران. این روستا با اینکه فاصله کمی با تهران دارد هنوز بکر و دست نخورده باقی مانده است. جمعیت این روستا کم می باشد که بیشتر به دامداری و باغداری اشتغال دارند.

ارتفاع روستای رندان از سطح دریا ۲۰۲۰ متر میباشد. روستا با باغ‌هایی پر از درختان سیب، هلو، گیلاس و آلبالو و گردو احاطه شده است. گرچه چند سالی است در سایت‌های اینترنتی، آگهی‌هایی منتشر می‌شوند که نشان می‌دهند کسانی، زمین‌های روستا را به حراج گذاشته‌اند و بزودی پای ویلاسازها به آنجا باز می‌شود، این روستا هنوز به سرنوشت خیلی از روستاهای شمال کشور گرفتار نشده است، آنجا هنوز بافت سنتی‌اش را حفظ کرده و کوچه پس کوچه‌هایش از رفت و آمد غریبه‌های شهری شلوغ نشده‌اند.

-رندان خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

فشافویه از خنک ترین جاهای دیدنی تهران

در مجموعه تفریحی ورزشی فشافویه، امکانات خوبی وجود دارد، از اسکی روی آب، جت اسکی، قایق سواری، کایاک سواری، تا ATV (موتورهای چهار چرخ). پیست اتوموبیلرانی، پینت بال، سوارکاری و تفریحات ورزشی و مهیجی از این دسته.دریاچه فشافویه از سال ۱۳۸۷ خورشیدی به محلی برای تفریح شهروندان تهرانی و شهرستان های اطراف تبدیل شد. فشافویه در کیلومتر ۱۸ اتوبان تهران – قم در مسیر فرودگاه بین المللی امام خمینی واقع شده است. دریاچه فشافویه متعلق به منطقه شهرری و حسن آباد تهران است.

در مجموعه تفریحی دریاچه فشافویه همه امکانات تفریحی سواحل کیش، قشم و امارات را می توانید به صورت یکجا داشته باشید. در مجوعه تفریحی ورزشی فشافویه، امکانات خوبی وجود دارد. از اسکی روی آب، جت اسکی، قایق سواری، کایاک سواری، تا ATV (موتورهای چهار چرخ)، پیست اتوموبیلرانی، پینت بال، سوارکاری و تفریحات ورزشی و مهیجی از این دسته وجود دارند.

-فشافویه-1 خنک ترین جاهای دیدنی تهران در تابستان

           
 

نظر کاربران :

  • رحیم مرتضوی

    دریاچه فشافویه دو ساله که بسته شده و هیچ کس را راه نمی دهند، فقط در اختیار سپاهه

    ۲۷ مرداد, ۱۴۰۰ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *