جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بازگشایی تدریجی کسب و کارهای گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۷ اردیبهشت ۱۳۹۹

معاون گردشگری از بازگشایی تدریجی کسب و کارهای سفر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، با آن که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رسما حکم تعطیلی مراکز گردشگری از جمله اماکن اقامتی را صادر نکرده است، اما به دلیل پرمخاطره دانستن برخی از این مراکز، از جمله هتلها و سایر اقامتگاهها، ستاد ملی کرونا پیش از آغاز تعطیلات نوروز ۹۹ تصمیم به تعطیلی آن ها گرفت تا حجم سفرها را کاهش دهد. در برخی از استان ها نیز این مراکز به تشخیص استانداران تعطیل شدند. برخی اماکن هم با توجه به رکود سفر برای جلوگیری از ضررهای اقتصادی، اقدام به تعطیلی واحد خود کردند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال ابلاغ دومین پروتکل بهداشتی مراکز گردشگری اعلام کرد که واحدهای تعطیل شده دیگر نمیتوانند خودسرانه اقدام به بازگشایی کنند و باید از مراجع ذی ربط مجوز دریافت کنند.

هرچند هنوز ستاد ملی کرونا رسما درباره نحوه بازگشایی مراکز گردشگری از جمله اماکن اقامتی که در رسته مشاغل پرخطر قرار گرفتهاند، اطلاعیهای نداشته است اما در برخی استان ها مدیران میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با استناد به دستورالعملی منسوب به ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کردهاند تاسیسات گردشگری در صورت ثبت نام در سایت مرکز سلامت میتوانند از ششم اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کنند.

ولی تیموری ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ که دبیر کمیته فضاهای ورزشی و گردشگری ستاد ملی کرونا است، درباره چنین دستوری تاکنون اظهار نظری نداشته، اما معتقد است: به‌تدریج برای مسائل اضطراری و روزمره مردم باید فکری شود. همکاران ما در بخش خصوصی باید برای اقامت ایمن همراه با حفظ سلامتی تدارکات لازم را ببینند.

گردشگری بازگشایی تدریجی کسب و کارهای گردشگری

او گفت: سناریوهای مختلفی برای مدیریت بحران کرونا در زمانهای مختلف برای صنعت گردشگری در نظر گرفته‌ایم و تمام اتفاقاتی را که در سطح کشور در زمینه مدیریت کرونا افتاده رصد می‌کنیم و در هر زمانی که وزارت بهداشت اعلام کند آمادگی داریم سفرها را به سرعت رونق دهیم.

تیموری اظهار کرد: با توجه به اینکه از اول اردیبهشت ۹۹ ترددهای بین استانی آغاز شده است، یکی از سناریوهای ما بحث «سفرهای کاری و اضطراری بین استانی» است. در حقیقت به نوعی تعامل کار با سلامت باید انجام شود. سفر هوشمندی که دکتر مونسان مطرح کرد مفهوم آن همین است.

وی یادآور شد: برنامه ما در کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا برای سفرهای تجاری و اضطراری همزمان با آغاز ترددهای بین استانی با عنوان کار همراه با سلامت تعریف شده است.

او ادامه داد: هتل‌ها و مراکز اقامتی که تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعالیت می کنند در صورت تمایل، خدمات خود را به مردم ارائه می‌کنند و دو پروتکل بهداشتی به این مراکز ابلاغ شده و پروتکل سوم بهداشتی نیز در خصوص بازگشایی و آغاز به کار تدریجی مراکز اقامتی مجاز نیز ابلاغ شد.

معاون گردشگری اضافه کرد: امکان دارد تعدادی از مراکز اقامتی به دلیل اینکه در شرایط کنونی برای آن‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد، اقدام به بازگشایی و فعالیت دوباره نکنند و برخی از هتل‌ها هم یک طبقه خود را برای صرفه‌جویی در مسائل اقتصادی و انرژی در اختیار مسافرانی که برای کارهای اضطراری خود به استانها سفر می کنند، اختصاص دهند.

تیموری چندی پیش از ارائه پیشنهاد «الگوی سفر هوشمند» به ستاد ملی کرونا خبر داده و گفته بود که در صورت تایید این پیشنهاد در ستاد، با انگیزه تامین خدمات برای سفرهای کاری و ضروری، اقدام می‌شود.
منبع : ایسنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد