رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ فروردین ۱۳۹۹

روستای توسکاتک نوشهر

لینک این مطلب کپی شد!

برای سفر به استان و شهر مورد نظر خود، لازم است که قبل از سفر اطلاعاتی درباره ی آن جا داشته باشید.اگر قصد سفر به شمال کشورمان و استان مازندران را دارید، در این مطلب به معرفی روستایی زیبا از این دیار سرسبزبه نام روستای توسکاتک نوشهر پرداخته ایم.تمام بخش های مختلف روستا را برای شما بررسی کرده تا سفری لذت بخش را تجربه کنید و این روستا را بهتر بشناسید.

روستای توسکاتک از روستاهای استان مازندارن می باشد، که در ۲۰ کیلومتری شهرستان نوشهر قرار دارد.این روستا که ازشمال به دریای خزر،جنوب به رشته کوه های البرز،شرق به پارک جنگلی سی سنگان وغرب به روستای علی آباد عسگرخان محدود می باشد.
از روستاهای هم جوار آن میتوان از مغرب به روستاهای علی آباد عسگرخان، انارور واز مشرق به روستای صلاح الدین کلا اشاره کرد. این روستا به دلیل دارابودن درخت های توسکا در قدیم اسم آن به توسکاتک معروف شد.

toskatok-complex-830x460-1 روستای توسکاتک نوشهر

جمعیت بومی این روستا که در حدود ۵۳۰ خانوار می باشد و چیزی در حدود ۱۵۶۰ نفر جمعیت بومی دارد و جمعیت غیر بومی آن که شامل ویلاداران و ملاکین است در حدود ۱۵۰۰ خانوار را تشکیل می‌دهند..جمعیت سه برابری غیربومی روستای توسکاتک نشان از منطقه‌ای زیبا و تجمع ویلاهای متعدد است که افراد زیادی را جهت سرمایه‌گذاری و خرید ملک در توسکاتک گرد هم آورده است.

روستای توسکاتک در حدود ۷۰۰ هکتار مساحت داشته که از غرب به شرق در حدود ۳ کیلومتر و از شمال تا جنوب در حدود ۲۶۰۰ متر امتداد دارد.

روستای توسکاتک، روستایی گردشگری توریستی می باشد که اگر به این روستا سفر کردید می توانید از جاذبه های دیدنی آن بهره مند شوید و سفر خوشی را در این روستا داشته باشید.

toskatok روستای توسکاتک نوشهر

جاهای دیدنی روستای توسکاتک

فتک
فتک نام منطقه‌ای جنگلی دنج آرام و زیبا در دل جنگل در جنوبی‌ترین قسمت توسکاتک در انتهای جاده نخ شمال و در جوار روستای دیزیرکلا با برکه آب و چشمه زیبا پذیرای عزیزان و خانواده‌ها برای اوقات خوش و مناسب برای پیاده روی می‌باشد.

دختر قلعه
دختر قلعه مکان تاریخی در مسیری ۲ ساعته پیاده روی از فتک که در انتهای جاده نخ شمال قرار داشته به سمت جنگل است که دارای طبیعتی بکر با آبشار و حوضچه آب ۱۰۰ متری عمیق مکان مناسبی برای تفریح در توسکاتک است.

پارک جنگلی سی‌سنگان
پارک بین المللی در شرقی‌ترین نقطه توسکاتک که با تنوع درختان چند صد ساله و مکان‌های تفریحی و اقامتی آماده پذیرایی و اقامت دوست‌داران طبیعت را در پارک سیسنگان خواهید داشت.

پارک ساحلی سی‌سنگان
روبه روی جنگل سی‌سنگان پارک ساحلی سی سنگان واقع شده و علاوه بر امکانات ساحلی از امکانات و طبیعت جنگلی نیز بهره‌ مند است.

تفرجگاه جنگلی عمو نصیر
در انتهای توسکاتک به سمت رویان در قلب جاده سراسری و متصل به پارک سی‌سنگان و رو به روی دریا واقع شده و با آلاچیق و غذای محلی و دریایی و قلیان و چای پذیرای مهمانان گرامی است

ورودی‌های اصلی و فرعی روستای توسکاتک
ورودی اصلی محل توسکاتک که در مرکز آن و به نام خیابان شهید آهنگریان نام دارد به تمامی قسمت‌ها و اماکن این روستا مرتبط است، خیابان‌های فرعی این روستا به نام های خیابان شکارگاه، خیابان مهرگان، خیابان مسجد، خیابان شهید کاظمی، خیابان نخ شمال، خیابان کشاورز، خیابان شالیزار نام دارند.

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *