جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستای توریستی سرخ گریوه

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ فروردین ۱۳۹۹

اگر شما به گردشگری و سفر علاقه مند هستید، می توانید روستا گردی را هم به قسمت های مختلف سفر خود اضافه کنید.دیدن روستاهای تاریخی، بکر و سرسبز شمال کشورمان برای شما بسیار جذاب و لذت بخش خواهد بود.در ادامه به معرفی یکی از روستاهای زیبای استان مازندران  به نام روستای توریستی سرخ گریوه پرداخته ایم.

روستای سرخ گریوه، روستایی است از توابع بخش یانه ‌سر شهرستان بهشهر در استان مازندران ایران که در دهستان شهدا واقع شده است.بالا رستاق ،بالاخیل وتنگ دره از نام های قدیمی روستای سرخگریوه می باشد.محدوده اراضی این روستا به حدود ۸۰۰۰ هکتار نزدیک است.این روستا بین شهر های گلوگاه و دامغان در یک منطقه کوهستانی واقع گردیده است که در این مسیر از جنگل های گلوگاه عبور خواهید کرد.

ixbe 012 روستای توریستی سرخ گریوه

و همچنین روستاهای ارضت، پیته نو، پاوند، نیالا، الارز و… هم مسیر این روستا هستند.روستای سرخ‌گریوه از ییلاقات زیبای بخش یانه‌سر می باشد که در ارتفاع بیش از دو هزار متری از سطح آبهای آزاد و در منطقه ای بکر و خوش آب و هوا قرار دارد.این روستا دارای کوه وتپه های سرخ فام متنوع با طبیعت بی نظیری می باشد که دیدن این مناظر بسیار لذت بخش خواهد بود.

از کوه های معروف این روستا به کوه کبودریز بالا(خوش انگور)و کبودریز پایین(کوه کینوا)و سیاه خانی و گهواره کوه م یتوان اشاره کرد.این روستا در دهستان شهدا قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۳۴۲ نفر (۹۸خانوار) بوده‌است.در طول تابستان تقریبا همه ی افرادی که در این روستا خانه دارند، شهر را به قصد زندگی دوماهه ترک کرده و در این روستای سرد وزیبا ساکن می شوند.

روستای سرخ گریوه که در ۹۰ کیلومتری شهرستان بهشهر واقع شده است، یک روستای تاریخی و توریستی می باشد. در بخش یانسر هزارجریب و آخرین روستای استان مازندران در این بخش میباشد و بعد از روستای سرخ گریوه به سمت استان سمنان می رود و اولین شهر استان سمنان که در ۲۹ کیلومتری روستا واقع شده، شهر دیباج یا چهارده قدیم می باشد که محل شکار است و از انواع قوچ ،میش، بز در ابن مناطق به طور دسته جمعی دیده میشود و چون روستا یک روستا مرزی محسوب میشود.
انواع شکارها از گاو کوهی یعنی گوزن وقوچ ومیش و بز کوهی و از پرندگان کبک و کبک دری وقرقاول وکبوتر در این مناطق زیاد میباشد و روستای هم جوار سرخگریوه کلیا و روستای پابند به علت زیاد بودن گوزن در حال حاضربه عنوان پارک جنگلی و تحت حفاظت محیط زیست شهرستان بهشهر می باشد وشکار در این مناطق ممنوع می باشد.

روستای سرخ گریوه بهشهر 3 روستای توریستی سرخ گریوه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *