رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ دی ۱۳۹۲

وجود ۱۸۴ اثر تاریخی در‌ کامیاران

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۸ – مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کامیاران از وجود ۱۸۴ اثر تاریخی در این شهرستان خبر داد و گفت: از این تعداد آثار تاریخی تعداد ۷۴ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و نیز۱۱۰ اثر تا کنون به ثبت نرسیده است.

سعید اسدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)، منطقه کردستان، اظهار کرد: یکی از این آثار تاریخی و قدیمی در این شهرستان کتیبه‌ تنگی ور با قدمت سه هزار و ۵۰۰ سال است که جزء برجسته‌ترین آثار ثبت شده در این شهرستان محسوب می‌شود.

وی در مورد میزان ورود گردشگران امسال به این شهرستان اضافه کرد: امسال بالغ بر ۱۵۷ هزار و ۴۷۶ مسافر و گردشگر به کامیاران وارد شده‌اند.

به گفته وی، امسال در زمینه ورود مسافر ۸۰ درصد و در زمینه اقامت‌ها ۶۳ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته رشد داشته‌ایم.

اسدی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی‌ها، میزان رضایت‌مندی مسافران از وضعیت امنیتی این شهر ۱۰۰ در صد بوده است، تصریح کرد: میزان رضایت‌مندی در زمینه وضعیت اسکان مسافران ۸۰ درصد، خدمات امداد و نجات ۸۵ درصد و پذیرایی و مهمان‌نوازی ۸۵ درصد بوده است.

وی از تعیین مناطق بکر و دست‌نخورده این شهرستان به عنوان مناطق نمونه گردشگری خبر داد و تصریح کرد: روستای پالنگان، سد گاوشان و روستای کومائین به عنوان سه منطقه نمونه گردشگری در این شهر شناخته شده‌اند.

این مسئول به وجود یک مسافرپذیر با قدمت ۲۰ سال در این شهرستان اشاره کرد و گفت: به منظور ارتقاء هر چه بهتر خدمات این مسافرپذیر به صورت مستمر بازدیدها و رسیدگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

به گفته اسدی، با توجه به افزایش ورود مسافران به ویژه در ایام تعطیلات، یک‌ هتل سه ستاره در این شهرستان در حال احداث بوده که مراحل خاک‌برداری آن در حال انجام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کامیاران از واگذاری منطقه بکر پالنگان به سرمایه‌گذاران در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: شرکت منازل استیجاری به منظور استفاده از خانه‌های فاقد سکنه و با هدف اسکان مسافران تأسیس و در حال ارائه خدمات اسکان به مسافران است.

وی در مورد اقدامات انجام شده در راستای حفاظت از آثار باستانی این شهرستان افزود: با همکاری ارگان‌های نظامی و انتظامی و بهره‌گیری از کمک های بخشداری مرکزی در زمینه ترویج فرهنگ حفاظت از آثار باستانی اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن‌های دوستداران میراث فرهنگی در اکثر روستاهای این شهرستان از دیگر اقدامات انجام شده در این راستا بوده است.

اسدی در پایان از آغاز اجرای پنج طرح تفریحی و گردشگری در کامیاران خبر داد و یادآور شد: این اداره اقدام به آموزش شناخت گردشگری و مدیریت رفتار برای مدیران و رؤسای ادارات و همه فعالان بخش گردشگری در این شهر کرده است.
13321346777564214471618931181349910124 وجود 184 اثر تاریخی در‌ کامیاران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *