رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ خرداد ۱۳۹۳

سهم ایران در صنعت گردشگری جهان باید به پنج درصد برسد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۳/۰۸ – معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری سهم فعلی ایران از درآمد صنعت گردشگری جهان را نیم درصد بیان کرد و گفت: این سهم در آینده باید به پنج درصد افزایش یابد.

به گزارش روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مسعود سلطانی فر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از آثار تاریخی شهرستان گرمسار افزود: درآمد صنعت گردشگری جهان درسال ۲۰۱۳ میلادی یک هزار و ۲۵۰ میلیارد دلار بوده است که سهم ایران از این درآمد کمتر از نیم درصد است.

وی با اشاره به جاذبه های طبیعی و تاریخی ایران گفت: غنای تاریخی و این جاذبه ها به گونه ای است که ایران در ردیف ۱۰ کشور برتر دنیا در زمینه گردشگری قرار دارد و این شرایط می طلبد که سهم ایران از درآمد جهانی صنعت گردشگری به پنج درصد افزایش یابد.

معاون رییس جمهور با اشاره به برنامه ایران در افق ۱۴۰۴ گفت: شرایط گردشگری ایران به ویژه در هشت سال اخیر روند رو به رشدی نداشته است و منفی بوده است.

سلطانی فر ابراز امیدواری کرد : با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و سیاست تعامل با کشورها بتوانیم به اهداف پیش بینی شده در صنعت گردشگری برسیم.

وی یادآور شد: در دو ماه اول سال ۹۳ شاهد رشد چشمگیر ورود گردشگران خارجی به ایران هستیم و در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ورود گردشگران اروپایی به ایران ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر ظرفیت هتل های چهار و پنج ستاره ایران تکمیل شده و ثبت نام در تورهای اروپایی به ایران نیز پر شده است.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شمار موزه های ایران را ۴۴۷ موزه بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۳۱ موزه در اختیار سازمان میراث فرهنگی و بقیه در اختیار سایر سازمان ها قرار دارد.

15_download سهم ایران در صنعت گردشگری جهان باید به پنج درصد برسد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *