جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

هتل بیمارستان چیست و چه مزایایی دارد؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ مهر ۱۴۰۱

هتل بیمارستان چیست و چه مزایایی دارد؟ اقامت در هر سفر یکی از مهمترین مسائل مورد بحث در خانواده می باشد. وقتی نام سفر را می شنویم اصولا ذهن ما به سمت سفر گردشگری می رود اما حقیقت امر چیز دیگری است؛ گاهی اوقات سفر تنها یک توفیق اجباری است چرا که ممکن است هدف از انجام آن یک مورد پزشکی باشد. در اینجا اصطلاحی به نام گردشگری سلامت مطرح می شود. در چنین شرایطی بهتر است در مکانی اقامت کنید که نزدیک به محل مورد نظرتان باشد. نزدیک ترین مکان یک هتل بیمارستانی است. هدف مهمی که هتل های بیمارستانی دنبال می کنند فراهم کردن رفاه حال بیماران و همراهان آنهاست. این هتل ها خدمات و امکاناتی ارائه می دهند که معمولا در دیگر هتل ها یافت نمی شود.

هتل بیمارستان 4 هتل بیمارستان چیست و چه مزایایی دارد؟

هتل بیمارستان چیست؟

هتل های بیمارستانی نوعی هتل هستند که به قصد خدمت رسانی به بیماران و همراهان آنها احداث می شود. این نوع هتل معمولا اقامتگاه مجهزی است که دارای یک تعداد خدمات و امکانات ویژه است. در واقع این نوع از هتل ها برای خدمت رسانی به بیمارانی فراهم شده که لازم نیست حتما در بیمارستان بستری شوند اما باید در فاصله نزدیکی نسبت به بیمارستان اقامت داشته باشند تا هر زمان که لازم شد به سرعت به بیمارستان منتقل شوند. معمولا این هتل ها در همان ساختمان بیمارستان قرار دارند و یک یا چند طبقه از بیمارستان می باشند اما گاهی اوقات نیز در ساختمان های مجاور احداث می شوند.

هتل بیمارستان 5 هتل بیمارستان چیست و چه مزایایی دارد؟

نکته ی مهمی که در مورد هتل های بیمارستانی وجود دارد اینکه خدماتی که در آنها ارائه می شود در واقع ترکیبی از خدمات ارائه شده در یک هتل و نیز یک بیمارستان است اما به جنبه ی بیمارستانی آن توجه بیشتری شده است. از جمله ی این خدمات می توان به وجود یک کادر پزشکی به صورت ۲۴ ساعته اشاره کرد که هر زمان نیاز باشد آماده ی خدمترسانی به بیماران است. در این میان افراد می توانند از امکانات رفاهی و تفریحی موجود در هتل نیز بهره مند شوند و اوقات خوشی را سپری کنند مثلا در لابی بنشینند و از تماشای اب نما یا دکوراسیون زیبای آن لذت ببرند. این نوع از هتل ها مخصوصا برای سپری کردن دوران نقاهت بیماران گزینه ی بسیار مناسبی است.

هتل بیمارستان 1 هتل بیمارستان چیست و چه مزایایی دارد؟

برای تصور بهتر  هتلی بیمارستانی می توانید یک هتل چند ستاره را در ذهن مجسم کنید که دارای رستوران، لانژ، پارکینگ و وای فای رایگان است. معمولا اتاق های این هتل ها به صورت کاملا مدرن طراحی شده و اغلب آنها دارای میزتحریر، مینی بار و حمام هستند. در کنار تمام این ها از آنجا که یک هتل بیمارستانی برای خدمت رسانی به بیماران راه اندازی می شود در طراحی آن شرایط بیماران نیز در نظر گرفته خواهد شد؛ مثلا دیوارها، کف، مبلمان، سرویس خواب و … باید همواره شستشو شود و نظافت در حد بسیار بالایی رعایت گردد تا خطر سرایت بیماری یک فرد به دیگران به شدت کاهش یابد. در واقع در این نوع هتل ها باید سطح بهداشت در حد یک بیمارستان رعایت شود و در عین حال رفاه حال بیماران و حفظ روحیه ی آنان مورد توجه قرار گیرد. از طرفی بایستی امکاناتی برای برقراری ارتباط آسان با تیم پزشکی در اتاق ها نیز لحاظ شود.

هتل بیمارستان 6 هتل بیمارستان چیست و چه مزایایی دارد؟

تاریخچه ی هتل های بیمارستانی

اصطلاح هتل بیمارستانی برای اولین بار در سال ۱۹۸۸ میلادی در بیمارستان دانشگاه لوند سوئد مطرح و اولین هتل بیمارستانی در همین مکان دایر شد. هدف از ساخت این نوع هتل ایجاد جای خالی در بیمارستان برای بیمارانی بود که واقعا به بستری شدن در بیمارستان احتیاج داشتند. بعد از این ساخت این نوع از هتل ها در منطقه ی اسکاندیناوی رونق گرفت به طوری که امروزه می توان شاهد وجود هتل های بیمارستانی بسیار زیبا و مجللی در کشورهای سوئد، دانمارک، نروژ و فنلاند و نورلاندیا بود. ساخت هتل های بیمارستانی در این کشورها نوعی صرفه جویی در هزینه ها نیز به شمار می رود چون قیمت اقامت در یکی از اتاق های این نوع از هتل ها تقریبا یک سوم قیمت یک تخت در بیمارستان است.

هتل بیمارستان 2 هتل بیمارستان چیست و چه مزایایی دارد؟

مزایای اقامت در هتلهای بیمارستانی

مهم ترین مزیت استفاده از هتل های بیمارستانی همان هدفی است که برای اولین بار دنبال شد یعنی جبران کمبود تخت های بیمارستان برای بیماران. از طرفی بیمار به جای اقامت در بیمارستان با اقامت در یک هتل بیمارستانی می تواند در هزینه های خود صرفه جویی کند. در اینجاست که با یک تیر دو نشان زده می شود. هر چند اقامت در این هتل ها مزایای بیشتری به همراه دارد که در ادامه به آنها اشاره می شود.

در هتل های بیمارستانی هر بیمار یک اتاق جداگانه دارد در نتیجه علاوه بر ایجاد یک محیط آرام برای بیمار خطر سرایت بیماری وی به دیگران نیز به شدت کاهش میابد. از طرفی همراهان بیمار می توانند همواره در تمام طول دوره ی درمان در کنار بیمار باشند. از طرف دیگر روحیه ی بیمار حفظ می شود چرا که خود را بیش از اینکه یک بیمار در بیمارستان بداند یک مهمان در هتل تصور می کند که می تواند از امکانات تفریحی هم برخوردار گردد. قطعا بیمار در فضایی که دارای امکاناتی از جمله سونا، جکوزی، سالن ورزشی، آشپزخانه ی اختصاصی، تورهای گردشگری، رستوران و … است در مدت زمان کوتاه تری بهبود میابد.

هتل های بیمارستانی موجود در ایران

معمولا تعداد هتل های بیمارستانی تهران و ایران کم است اما اگر به قصد مراجعه به بیمارستان راهی هر شهر از ایران می شوید می توانید هتلی نزدیک به بیمارستان مورد نظر خود را رزرو کنید.جالب است بدانید که همواره ساکنان بسیاری از کشورهای همسایه برای درمان در زمینه ی ناباروری، سلول های بنیادی، دیالیز، جراحی قلب، جراحی های زیبایی و … به کشور ایران سفر می کنند. این موضوع باعث شده تا ایران به یکی از قطب های گردشگری سلامت در منطقه تبدیل شود. از جمله شهرهای ایران که دارای پتانسیل جذب گردشگران سلامت هستند تهران، کیش، مشهد، شیراز، یزد و اصفهان می باشند اما هتل های بیمارستانی ایران تنها در تهران قرار دارند. البته تعداد این هتل ها چندان زیاد نیست.

هتل بیمارستان 3 هتل بیمارستان چیست و چه مزایایی دارد؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *