رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ آبان ۱۴۰۲

زیباترین جاهای دیدنی اصفهان در شب

اشتراک گذاری

شکی نیست که اصفهان یکی از زیباترین شهرهای ایران است . شهری که به نصف جهان شهرت دارد و تاریخی غنی پشتیبان این شهر است. این شهر در طول تاریخ ایران میزبان معماران و هنرمندان فراوانی بوده است و آثار هنری زیادی را از دوره‌های تاریخی مختلف در خود جای داده است. هر ساله گردشگران زیادی از شهرهای ایران و خارج از کشور برای بازدید از بناها و آثار تاریخی اصفهان به این شهر سفر می‌کنند. اگر قصد سفر به اصفهان را دارید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در اینجا به معرفی زیباترین جاهای دیدنی اصفهان در شب پرداخته ایم.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

پل های اصفهان در شب

سی و سه پل

زاینده رود زمانی خروشان و پرآب و بود و امروزه پل‌ های اصفهان یادگار آن روزگار می باشند. این پل‌ها که نماد تاریخی اصفهان هستند، در نقاط مختلف شهر و بر روی زاینده رود ساخته شده‌اند . مشهورترین پل اصفهان وزیباترین جاهای دیدنی اصفهان در شب سی و سه پل است. سی و سه پل شاهکار هنر و معماری دوران صفویه با بیش از چهارصد سال قدمت و از معروف ترین جاذبه های گردشگری اصفهان است. با نزدیک شدن به پایان روز و غروب خورشید جمعیت زیادی به این مکان آمده تا به استقبال شب بروند.
این اثر ارزشمند تاریخی که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، همچون نگینی بر انگشتری اصفهان می‌درخشد و حوالی عصر جمعیت زیادی برای قدم‌زدن روی پل و تماشای چشم‌انداز غروب، راهی سی و سه پل می‌شوند. سی و سه پل با ۴۰۰ سال قدمت، از دوره صفویه به یادگار مانده است و طولانی‌ترین پل زاینده رود محسوب می‌شود.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

پل خواجو

این پل نیز یکی از زیباترین پل‌های جهان در عصر خود و از جاذبه‌های معروف گردشگری اصفهان است که با قدم‌زدن روی آن، لذت وصف‌ناپذیری نصیبتان خواهد شد. به‌ویژه هنگام غروب و اوایل شب که چشم‌انداز بسیار زیبایی پیش روی شما قرار می‌گیرد. این اثر تاریخی که در سال ۱۳۱۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. تنها یک گذرگاه ساده نیست و طوری طراحی شده است تا مردم حین عبور از روی آن، توقفی داشته باشند و در کنار یکدیگر خوش بگذرانند.

صدای جریان آب زاینده رود در میان نورپردازی زیبای پل در شب‌های بلند تابستان، فرصتی ایدئال برای زدودن خستگی یک روز پرمشغله است. ضمن اینکه می‌توانید از فضای سبز اطراف پل خواجو برای گردش و استراحت استفاده کنید.علاوه بر معماری شگفت‌انگیزی که در ساخت پل خواجو به کار رفته است، حقایق جالبی درباره این پل وجود دارد که جذابیت آن را دوچندان می‌کند. به‌عنوان مثال آب باعث فرسایش آن نمی‌شود و نقش بسزایی در استحکام پل دارد. سنگ قبرهای مرموز، عقاب تیز چنگال بر فراز زاینده رود، نمای گنبد حرم امام رضا (ع)، سقف‌های طاق چشمه‌ای (منحنی) و… نیز از دیگر عجایب این پل هستند.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

برای آشنایی بیشتر با شهر تاریخی اصفهان پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در اصفهان را مطالعه بفرمایید.

میدان نقش جهان

این میدان که قلب اصفهان است و یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری اصفهان می باشد. این میدان یکی از بزرگترین میادین جهان است که بسیاری از بناهای تاریخی اصفهان مانند عالی قاپو و مسجد شیخ لطف‌الله در آن قرار دارند. میدان نقش جهان که یکی از آثار تاریخی ثبت شده ایران در یونسکو است یکی از بهترین مکان برای بازدید از دیدنی های اصفهان در شب است. آب‌نماهای دیدنی و نورپردازی زیبای بناهای تاریخی اطراف میدان و رستوران‌ها و کافه‌های متعددی که پذیرای گردشگران هستند میدان نقش جهان را به یکی از بهترین محل‌ها برای شبگردی در اصفهان تبدیل کرده‌اند.
استخر آب بزرگ وسط میدان و محوطه سرسبز دورش و بناهای فوق‌العاده‌ای که با وجود نورپردازی‌های زیبایشان بیشتر از قبل جلوه می‌کنند یکی از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب به حساب می‌آید.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

محله جلفا

محله جلفا یکی از محله‌های قدیمی و با اصالت اصفهان است که به‌دلیل حفظ بافت سنتی و ساختار قدیمی خود جزء جاذبه های گردشگری اصفهان به‌شمار می‌رود. بناهای خشتی زیبا، خیابان‌های سنگ‌فرش، کافه‌های قدیمی و کلاسیک و مغازه‌های کوچک واقع در میدان جلفا از دیدنی‌های این محله هستند. محله جلفا محل سکونت ارامنه اصفهان است و کلیسای تاریخی وانک اصلی‌ترین جاذبه گردشگری آن است. یکی از بهترین دیدنی های اصفهان در شب محله تاریخی جلفا و کافه‌های دنج و فوق‌العاده آن است.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

میدان عتیق

نورپردازی زیبا و فواره‌های باشکوه میدان عتیق در شب فضایی خاص به این میدان بزرگ قدیمی شهر اصفهان می‌دهند. میدان عتیق در گذشته و تا قبل از ساخت میدان نقش جهان مرکز شهر اصفهان بوده است و به همین دلیل با نام میدان کهنه هم شناخته می‌شود. میدان عتیق مسیر ارتباطی بین مسجد جامع اصفهان با مکان‌هایی مانند بازار بزرگ، کاروان‌سرای کاسه‌گران و بنای هارونیه است. حال و هوای تاریخی و اسرار آمیز میدان عتیق آن‌را به یکی از بهترین دیدنی های تاریخی اصفهان در شب تبدیل کرده است.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

پارک صفه

پارک صفه یا کوه صفه، یکی از جاهای دیدنی اصفهان در شب است که منظره بی‌نهایت زیبایی از شهر را پیشکش شما می‌کند و از همین رو می‌توان آن را بام اصفهان دانست. به‌لطف وجود شهربازی، فضای سبز، مسیرهای پیاده‌روی، باغ وحش، تله کابین، سینمای هفت بعدی، رستوران‌های متعدد، پارک بادی، زیپ لاین، سالن بولینگ و… در این پارک جنگلی می‌توانید برای چندین ساعت خود را مشغول کنید، بدون اینکه اصلا متوجه زمان شوید!
قلعه شاه دژ که در بلندترین نقطه کوه پارک صفه قرار گرفته است، از جاذبه‌های معروف این پارک به حساب می‌آید که اگر اهل کوهنوردی باشید، می‌توانید از آن دیدن کنید. بسیاری از گروه‌های خانوادگی و دوستانه با برپایی بساط پیک‌نیک‌ در این پارک، از امکانات خوب و چشم‌انداز تماشایی کوهستان صفه نهایت لذت را می‌برند.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

پارک ناژوان

پارک ناژوان، جاذبه‌ای فوق‌العاده برای شب‌گردی در اصفهان محسوب می‌شود که ترکیبی از ساحل زیبای زاینده رود، پارک جنگلی، مراکز و امکانات گردشگری و تفریحی و کوچه باغ‌های بکر را در دل خود جای داده است. ناژوان که یکی از معروف‌ترین پارک های اصفهان طبیعی که وسعتی ۱۲۰۰ هکتاری دارد، به‌لطف داشتن زمین‌بازی کودکان، پارک بادی، مسیر دوچرخه‌سواری، فضای جنگلی با آلاچیق‌های متعدد، عکاس‌خانه، زمین ماسه، امکانات قایق‌رانی، رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها، ایستگاه‌های درشکه‌سواری، مکانی فوق‌العاده عالی برای پیک‌نیک و گذراندن اوقات فراغت در طبیعت است.
امکانات تفریحی پارک شامل تله‌سیژ، باغ خزندگان، باغ ‌موزه پروانه‌ها، موزه صدف‌ها، آکواریوم و باغ پرندگان می‌شوند که برخی از آن‌ها تا ساعت ۱۹ یا حتی ۲۱ باز هستند و امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

باغ گل های اصفهان

باغ گل‌های اصفهان، جاذبه‌ای متفاوت در این شهر بزرگ است که فرصت آشنایی با گل‌ها و گیاهان بسیاری را برایتان فراهم می‌کند. این باغ کارکردهای تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی دارد و علاوه بر داشتن گونه‌های گیاهی متنوع، به‌واسطه وجود عناصر معماری سنتی در بناهای باغ، چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. قسمت‌های مختلف باغ شامل پاویون ورودی، محوطه باغ، برکه‌ها و آبشار، آمفی‌تئاتر روباز،‌ گلخانه، هزارتو، باغ صخره‌ای، باغ رز، باغ گیاهان دارویی و خوراکی، باغ سوزنی برگان و… می‌شود.

با تاریکی هوا، نورپردازی باغ گل جلوه باعث زیبایی بیش از پیش آن می‌شود و منظره‌ای رویایی خلق می‌کند. در کنار بازدید از این همه زیبایی می‌توانید به کافه باغ سر بزنید و لحظه‌های خوشمزه‌ای را تجربه کنید. بازدید از باغ گل تا ساعت ۲۰ امکان‌پذیر است.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

چهار باغ عباسی

اگر علاقمند به شبگردی و پیاده‌روی در محیطی آرام و زیبا هستید، خیابان چهار باغ اصفهان یکی از بهترین دیدنی های اصفهان در شب است. در این خیابان طولانی و آرام می‌توان به‌دور از هیاهوی اتومبیل‌ها و سایل نقلیه و در سایه درختان زیبا و قدیمی آن قدم زد یا به دوچرخه‌سواری پرداخت. ممنوعیت ورود خودرو به این خیابان فضایی آرام و دلنشین ایجاد کرده است که با حضور در آن کسی متوجه گذر زمان نمی‌شود. لذت قدم زدن در خیابان چهار باغ عباسی، بازدید از بوتیک‌های متعدد آن و صرف و غذا و نوشیدنی در رستوران‌های کوچک و بزرگ یکی از بهترین خاطرات شبگردی در اصفهان است.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

پارک مشتاق

پارک مشتاق در حاشیه زاینده‌رود قرار دارد و نه‌تنها چشم‌انداز خوبی به رودخانه دارد، بلکه به‌خاطر داشتن فضای سبز زیبا، مکان مناسبی برای پیک‌نیک، ورزش و پیاده‌روی محسوب می‌شود. این پارک از محدوده پل خواجو تا پل شهرستان امتداد یافته است و جزو جدیدترین پارک‌های اصفهان به شمار می‌رود. شب‌هایی که جمعیت زیادی از گردشگران به پل خواجو می‌روند، تماشای ازدحام جمعیت و انرژی مردم و آواز زیبای خواننده‌های ناشناس، لذت حضور در این پارک دوچندان می‌شود.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

باغ فدک

یکی از جاذبه گردشگری طبیعی اصفهان باغ زیبای فدک است. این پارک جنگلی با وسعتی بالغ بر ۸۵ هزار هکتار و داشتن امکانات تفریحی متعدد یکی از بهترین مکان‌ها برای شبگردی در اصفهان است. دریاچه مصنوعی باغ فدک یکی از دیدنی‌های این مجموعه است که گردشگران بسیاری برای تفریح و پیاده روی شبانه از آن دیدن می‌کنند. باغ فدک حدود پنجاه هزار درخت دارد و با امکانات تفریحی و رفاهی مختلفی که در آن ایجاد شده یکی از بهترین دیدنی های طبیعی اصفهان در شب است.

پارک ایثارگران

پارک ایثارگران، یکی از پارک‌های زیبای کنار زاینده‌رود است که وجود انواع درختان و گل‌های رنگارنگ، طراوت و شادابی خاصی به آن داده‌اند و در نتیجه قدم‌زدن در پارک را به تفریحی لذت‌بخش تبدیل کرده‌اند. علاوه بر این، آب‌نماهای متعدد، زیبایی خاصی به محیط پارک بخشیده‌اند.

فضای مناسب برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، نرمش، نمازخانه، سرویس بهداشتی، وسایل بازی کودکان، وسایل حرکت درمانی و ورزشی برای بزرگسالان از جمله امکانات پارک ایثارگران هستند. با این اوصاف می‌توان گفت که شب‌های بلند تابستان، زمانی عالی برای برپایی پیک‌نیک در کنار اعضای خانواده و دوستان و صرف یک وعده غذای خانگی در این پارک به شمار می‌رود. از آنجا که امکانات خوبی برای بازدیدکنندگان فراهم شده است، می‌توانید ساعاتی را با خیال راحت در پارک بنشینید و سرگرم باشید.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

پارک ملت

پارک ملت در حاشیه زاینده‌رود قرار دارد و از جاذبه‌های منحصربه‌فرد آن، چشم‌انداز بسیار زیبای رودخانه در طول روز و شب است. وجود آب‌نمای زیبای رنگی در این پارک نیز مزید بر علت شده‌اند تا از حضورتان در پارک ملت لذت ببرید. از آنجا که پارک مذکور در نزدیکی مراکز خرید مهم شهر واقع شده است، پس از پاساژگردی و خرید می‌توانید برای رفع خستگی به این محل سر بزنید و از محیط فرح‌بخش آن استفاده کنید. زمین اسباب‌بازی کودکان، زمین والیبال و اسکیت، نمازخانه، سرویس بهداشتی، بوفه و کتابخانه از امکانات پارک هستند.

جاهای دیدنی اصفهان در شب

           
نویسنده :
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *