جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

تاریخ بروزرسانی :
۱۰ دی ۱۴۰۲

همانطور که می دانیم فصل زمستان، جاذبه‌های گردشگری در هر شهری، رنگ و بوی دیگری دارد و لذت فزاینده‌تری را برای مهمانانش به ارمغان خواهد آورد. جاهای دیدنی اصفهان در زمستان نیز نمی‌تواند خارج از تصور ما برای یک مسافرت زمستانی باشد. اصفهان شهری است که زمستان‌هایش با برف همراه است و این مزیت، یکی از آن برکاتی است که هر مسافری می‌خواهد از آن مستفیض شود. استان اصفهان، به‌دلیل گرمای بسیار زیادش در فصل تابستان، مسافران بسیاری را در فصل سرما به‌خود می‌بیند. بسیاری از مسافران زمستانی اصفهان بر این باورند که در این فصل می‌توانند چهره بسیار زیبایی از شهر را ببینند.

پل خواجو 1 جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان با تمام ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارد، بی‌شک یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی اصفهان است. این میدان در گذشته با نام «میدان شاه» شناخته می‌شد که پس از انقلاب نام آن به «میدان امام» تغییر کرد.
میدان امام، فضایی مستطیلی با ۵۶۰متر طول و ۱۶۰متر عرض است که ساخت آن و بناهای اطراف آن سال‌ها طول کشید تا به‌شکل و شمایلی که حالا می‌بینیم برسد. نقش جهان، دومین میدان بزرگ جهان است که به‌عنوان جاذبه های اصفهان شهرت جهانی دارد.

میدان نقش جهان 800x533 جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

برای آشنایی بیشتر با شهر اصفهان پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در اصفهان را نیز مطالعه بفرمایید.

پل خواجوی اصفهان

همه می‌دانیم که پل محل گذر است، اما پل خواجو یکی از جاهای دیدنی اصفهان است که بیشتر محلی برای توقف است تا گذر! پل خواجوی اصفهان به دستور شاه عباس دوم در دوران صفوی روی زاینده‌رود ساخته شد. این پل، یک پل عادی نبود، بخشی از آن به عنوان محلی برای اقامت شاه ساخته شده بود و هم‌زمان مانند سد، امکان تنظیم جریان آب را در زمان گذشته داشت.

پل خواجو، پلی با ۱۳۳ متر طول، ۱۲ متر عرض و ۵/۷ متر معبر است که نام‌های مختلفی دارد. اما علت اصلی نام‌گذاری، این است که در محله خواجو قرار گرفته. در معماری پل خواجوی اصفهان اصل تقارن و تناسب به گونه‌ای رعایت شده که آن را به یکی از جاذبه‌ های گردشگری اصفهان تبدیل کرده است.

پل خواجو 2 800x600 جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

بازار قیصریه

بازار قیصریه اصفهان به‌همراه سردر قیصریه شهرت دیرینه دارد. بازار قیصریه اصفهان، یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی اصفهان است که بین سال‌های ۱۰۱۱ تا ۱۰۲۹، در دوران صفوی و در ضلع شمالی میدان امام اصفهان ساخته شده است. نام دیگر بازار قیصریه اصفهان، بازار سلطانی است که در گذشته به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مجلل‌ترین بازارهای ایران و خاورمیانه به شمار می‌رفته است. در زمستان نیز دیدن و خرید از این بازار سرپوشیده لذت بخش است.

%name جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

کاخ چهلستون

کاخ چهلستون از مراکز تفریحی اصفهان است که در دوران صفوی به دستور شاه عباس اول ساخته شد و در دوران شاه عباس دوم تکمیل گردید. باغ محصوری به ابعاد ۲۲۵متر در ۲۷۵متر که در میان آن یک عمارت و استخر بزرگ ساخته شده است. در میان جاهای دیدنی اصفهان کاخ چهلستون به‌خاطر معماری ایرانی و فرنگی، باغ ایرانی سرسبز و زیبایش توجه بیشتری به خود جلب کرده و علاوه بر اینکه نام آن در لیست آثار ملی ثبت شده، در میراث جهانی یونسکو هم جای گرفته است.

کاخ چهلستون 800x600 جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

تله سیژ ناژوان

تله سیژ ناژوان اصفهان امروزه یکی از بهترین جاذبه های تفریحی اصفهان واقع در خیابان الفت می باشد که طول آن به دو کیلومتر می رسد ، اولین ایستگاه این وسیله تفریحی در ورودی پارک جنگلی ناژوان قرار دارد و ایتسگاه دوم آن در بخش جنوب زاینده رود قرار گرفته است، شما با سوار شدن بر این وسیله جذاب از روی پارک جنگلی عبور خواهید کرد که در صوررت همراه داشتن دوربین عکاسی یا موبایل می توانید تصاویر خارق العاده ای ثبت نمایید.
آدرس : اتوبان شهيد حبيب اللهی، ميدان سهروردی، خيابان الفت

تله سیژ ناژوان 800x450 جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

باغ پرندگان معروف اصفهان

جنگل ناژوان از مناطق خوش آب و هوای حاشیه زایند‌ه‌رود به شمار می‌رود که تا پیش از بسته شدن آب زاینده‌رود، آب و هوای خوب آن نوید یک روز فوق‌العاده را به اصفهانی‌ها می‌داد. هرچند که هنوز هم از مناطق خوش آب و هوای اصفهان به شمار می‌رود و بدون شک اگر به دنبال یک ظهر آرام همراه با جوجه کباب و غذای کبابی در طبیعتی زیبا هستید، سر زدن به ناژوان به شما توصیه می‌شود. باغ پرندگان در امتداد مسیر ناژوان به خصوص برای بچه هایی که از دیدن پرنده های رنگ و وارنگ ذوق می کنند، یک روز خوب را رقم خواهد زد.

باغ پرندگان صدف9 جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

چادگان اصفهان

جاذبه های گردشگری اصفهان که می شود نام برد. یکی از دیدنی های اطراف اصفهان که جزو قشنگ ترین جاهای آن محسوب می‌شود، چادگان است. این منطقه، دهکده ای توریستی است که در کنار سد چادگان و دریاچه پشت سد زاینده رود واقع شده و از آنجا که منطقه ای خوش آب و هوا، پر از باغ و دشت‌های سرسبز است طرفداران زیادی هم دارد.
وجود مجموعه تفریحی چادگان نیز که دارای سکوهای نشیمن خانوادگی، باشگاه سوارکاری، اسکله قایقرانی،زمین‌های ورزشی فوتبال، والیبال، بسکتبال، تنیس و پینگ پنگ، تله کابین و پیست‌های دوچرخه‌سواری، باند فرود هلکوپتر و پروازهای نمایشی، استخر، رستوران، چایخانه سنتی و مجموعه تجاری، چادگان را به جایی برای تفریح و خوشگذرانی تبدیل کرده است. روستای انالوجه و خانه معظم الملک میرپنج و خود دریاچه سد زاینده رود از دیگر دیدنی‌های چادگان است که باید دقایقی را کنارش نشست و خستگی ها را به در کرد.

چادگان جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

شهر زیرزمینی نوش‌آباد

شهر زیرزمینی نوش‌آباد تونلی دست‌کن با فضاهای معماری است که در عمق ۳متری زمین قرار گرفته است. این شهر زیرزمینی حدود ۲سال پیش هنگامی که یکی از اهالی نوش‌آباد در حال کندن زمین بود کشف شد. این شهر زیرزمینی ۳طبقه است که طبقه اول آن در عمق ۳متری و طبقه سوم آن در عمق ۱۶متری از سطح زمین ساخته شده است.

ارتفاع هر طبقه حدود ۱۸۰سانتی‌متر است. باستان‌شناسان با توجه به محدودبودن کاوش‌های خود در این شهر زیرزمینی هنوز وسعت دقیق این شهر را نمی‌دانند اما با توجه به دالان‌های تو در توی این شهر و فضا‌های مختلف تصور می‌شود این شهر دارای چندین هزار متر وسعت باشد.
شهر نوش ‌آباد در ۸کیلومتری شهر کاشان جای گرفته است. این شهر از جمله شهر‌های مهم تاریخی است که آثار بسیار زیادی از جمله قلعه‌ها و مساجد را در خود جای داده است.

نوش آباد1 جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

روستای ابیانه

در ۴۰کیلومتری شمال‌غربی نطنز از استان اصفهان، در دامنه کوه کرکس روستایی واقع است به نام ابیانه. این روستا را به اعتبار آثار و بناهای تاریخی پرتنوعش باید در زمره استثنایی ‏ترین روستاهای ایران به شمار آورد. شکوه معماری بومی و سرشار از زیبایی این روستا، آن را در شمار نمونه‌های کم‌نظیر دیدنی‌های جهان قرار داده‌است. ابیانه نقطه‌‏ای خوش‌منظره است. قدیمی‌‏ترین اثر تاریخی ابیانه آتشکده‌‏ای است که مانند دیگر بناهای ده، در سراشیبی قرارگرفته است.

آتشکده ابیانه را نمونه‌‏ای از معابد زردشتی دانسته‌‏اند که در جوامع کوهستانی ساخته می‌‏شد. مهم‌‏ترین بنا و اثر تاریخی این روستا یک باب مسجد جامع و قدیمی‌‏ترین اثر تاریخی این مسجد منبر چوبی منبت‌‏کاری آن است که در سال ۴۶۶هجری قمری ساخته شده است. مسجد قدیمی دیگر ابیانه مسجد برزله است که دارای فضای دلبازی است و روی لنگه در شرقی آن سال ۷۰۱هـ.ق نوشته شده است که مربوط به دوره ایلخانان است. مسجد تاریخی دیگر ابیانه مسجد حاجتگاه است که کنار صخره‏‌ای در کوهستان بنا شده و بر در ورودی شبستان آن تاریخ ۹۵۲هـ.ق مشاهده می‌شود.

ابیانه جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

پیست اسکی فریدونشهر

پیست اسکی فریدونشهر اصفهان امروزه از بهترین تفریحات زمستانی استان اصفهان می باشد که در فاصله ۱۸۰ کیلومتری غرب این شهر و ۶ کیلومتری شهر فریدونشهر قرار گرفته است، به طور دقیق تر گردنه روستای چغیورت ای توابع این شهر میزبان یکی از مجهزترین پیشت های اسکی ایران در فلات مرکزی می باشد، در فصل زمستان علاقه مندان به هجوم به این مکان تفریحی، کمی ورزش های زمستانی لوکس را در کنار دوستان یا اعضای خانواده انجام می دهند.
آدرس : ۶ کیلومتری غرب فریدون شهر، گردنه روستای چغیورت

پیست اسکی فریدونشهر 800x450 جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

آبدرمانی ورتون

مجموعه آبگرم ورتون یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری اصفهان در زمستان است که در میان مردم بسیار شناخته شده بوده و هرساله افراد بسیاری به این مکان سفر می‌کنند. این مجموعه در ۳۵ کیلومتری استان اصفهان و در روستای ورتون واقع شده که شامل چشمه‌های آب گرم معدنی، حوضچه‌های آبگرم، حمام‌ها، ساختمان‌های سنگی معروف به حوض مراد و بقعه ای به نام امامزاده آبگرمی می‌شود.

آبگرم ورتون از آب‌های کلروره بی‌کربناته و سولفاته گرم تشکیل شده و به همین دلیل برای دردهای رماتیسمی و عصبی، کم خونی و دستگاه گوارشی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. شایان ذکر است در این مجموعه کلبه‌هایی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده تا بعد از آب تنی در آب‌های گرم در آن‌ها به استراحت بپردازند. علاوه بر این، رستوران و چایخانه نیز در این مکان گردشگری به چشم می‌خورد که لذت یک روز خاطره‌انگیز را برایتان چند برابر خواهد کرد.

آدرس: استان اصفهان، بخش کوهپایه، دهستان زمزه، ۱۵ کیلومتری روستای ورتون، دهکده گل سرخ

آبدرمانی ورتون 800x489 جاهای دیدنی اصفهان در زمستان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 10 میانگین: 3.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • نسرین

    زیباترین مکان اصفهان باغ جهلستون

    ۱۸ خرداد, ۱۳۹۸ پاسخ دادن
  • سید محمد حسینی

    حداقلش اینه در زمستون میششه ۳۳پل رو چند روزی با آب دید. واقعا حیفش بود.زیبای اصفهان ب زاینده رودش هست

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • Amir salehi

    من به اصفهان زیاد سفر کردم واقعا میشه گفت بهترین شهر دنیا هست و تمیز و موزه ایی بدون سقف هستش.

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • نسرین

      اصفهان نصف جهان نیس تمام جهانست

      ۱۸ خرداد, ۱۳۹۸
  • مهرنوش زاده رفيع

    چادگان در فصل سرما بسيار سرده و لذتي كه در تابستان از خنكاي آن مي بريد كمتر است

    ۱۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    باغ پرندگان اصفهان بی شک یکی از زیباترین باغ ها می باشد شما هم بروید و لذت ببرید

    ۱۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مریم پورابوطالب

    زمستان فقط توی چهارباغ قدم بزنید و از فضا لذت ببرید

    ۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • راحله رستمي فر

    اولين باره كه زمستون ميايم اصفهان باغ پرندگانش خيلي زيباست

    ۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    من تابستان سفر کردم . واقعا یکی از بهترین سفر های عمرم بود .

    ۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    ما تو پاییز امسال سفری ب اصفهان داشتیم، واقعا عالی بود، درختای پاییزی خیلی چشممو گرفت، اگه رفتین اصفهان حتما دلفیناریوم و باغ پرندگان برید، عالیه

    ۲۸ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    تا حالا زمستان اصفهان نرفتم امیدوارم که این زمستان بروم

    ۲۶ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد