رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ بهمن ۱۳۹۲

لرستان ، پایتخت پل‎های تاریخی کشور

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۵ – مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: سهم استان از گردشگران خارجی ورودی به کشور سالانه حدود چهار هزار نفر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، سید قاسم قربانی در جمع خبرنگاران افزود: امروزه گردشگری در دنیا درکنار صنعت خودروسازی و نفت سومین صنعت پیشرو است.

وی اظهار کرد: درآمدهای حاصل از این صنعت در دنیا هفت درصد کل تجارت جهان بوده، در حالی‌که سهم ایران یک هزارم درآمد گردشگری جهان است‌.

قربانی تصریح کرد: ایران از نظر تنوع آثار تاریخی جزء پنج کشور اول دنیا و در زمینه نوع اقلیمی و شرایط آب و هوایی در رتبه ۱۰ دنیا قرار دارد‌.

وی در ادامه گفت‌: تعداد گردشگران در دنیا یک میلیارد و ۳۵ میلیون نفر است و این در حالی است که سهم ایران پنج میلیون و ۸۷۷ هزار نفر است.

این مقام مسئول با اشاره به ظرفیت بالای لرستان در حوزه گردشگری، یادآور شد: لرستان در ردیف استان‎های برتر کشور در زمینه جاذبه‎های گردشگری قرار دارد و این استان به پایتخت پل‎های تاریخی معروف است.

مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: لرستان از استان‎های برخوردار در زمینه جاذبه‎های گردشگری در بخش‎های مختلف تاریخی، طبیعی، فرهنگی و تفریحی است.

وی افزود: در حوزه گردشگری پزشکی و سلامت نیز، لرستان ظرفیت مناسبی به ویژه از نظر هزینه‎های درمانی دارد به نحوی که یکی از استان‎های ارزان در این بخش محسوب می‎شود.

قربانی با تاکید بر ضرورت ایجاد کارگروه گردشگری سلامت در لرستان، گفت: در این زمینه ضروری است با انجام یک کار گسترده، علمی و هدفمند، جاذبه‌ها، ظرفیت‎ها و قابلیت‎های گردشگری لرستان در حوزه‎های مختلف به خوبی معرفی و بیان شود.

وی راه‎اندازی دهکده سلامت در استان را یکی از راهکارهای رونق گردشگری سلامت دانست و تصریح کرد: این مهم نیازمند عزم جدی و جمعی و فراهم کردن زیرساخت‎های مناسب خدماتی، رفاهی و اقامتی برای جذب گردشگران است.
Image123778 لرستان ، پایتخت پل‎های تاریخی کشور

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *