جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

خنک ترین جاهای اصفهان در تابستان

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ فروردین ۱۴۰۰

شهر اصفهان که در مقام سوم شهرهای پر جمعیت ایران است در دامنه کوه های زاگرس واقع شده است و از لحاظ تاریخی بسیار غنی است و در زمان صفویه پایتخت ایران بوده است . بنابراین رونق زیادی پیدا کرده و آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی زیادی هم دارد بواسطه همین امر سالانه تعداد زیادی گردشگر از این شهر که به نصف جهان هم شهرت دارد دیدن می کنند . اصفهان از تهران ۴۴۸ کیلومتر، از شیراز ۴۸۲ کیلومتر و از یزد ۳۱۵ کیلومتر فاصله دارد. در این مطلب می خواهیم خنک ترین جاهای اصفهان در تابستان را معرفی کنیم تا اگر در تابستان به این شهر زیبا سفر کردید گرما شما را اذیت نکند و سفر خوب و خاطره انگیزی را داشته باشید . پس با ما همراه باشید .

مادی ها

در گویش مردم اصفهان به جوی‌های بزرگ آب مادی گفته می‌شود. مادی‌‌ها برای رساندن آب از رودخانه زاینده رود به مزارع و باغ‌ها ساخته می‌شوند. مادی‌ها که در جای جای شهر اصفهان به چشم می خورند، جاهای خنکی برای قدم زدن در شهر می‌باشند. یکی از معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مادی‌های اصفهان نیاصرم است. مادی نیاصرم در کنار پل مارنان از رودخانه جدا شده و با گذر از کنار محله لنبان به طرف شرق اصفهان جریان میابد.مادی «نیاصرم» پس از عبور از خیابانهای صائب، شهید بهشتی، اردیبهشت، ابوذر، شمس‌آبادی، چهارباغ، فردوسی، خواجو، مشتاق و بزرگمهر، در محله مهرآباد دو شاخه می‌شود. شاخه ای به نام «مادی سنگ» به سمت شمال شرقی رفته و بعد از گذر از خیابان ۲۲ بهمن به مادی علیرضاخان می‌ریزد. شعبه اصلی هم به مسیر خود ادامه داده و پس از گذر از بزرگراه شهید آقابابایی وارد محدوده شهرستان شده و برای مشروب کردن اراضی منطقه به چند قسمت تقسیم می‌شود.  مادی فرشادی، شاه و فدین و… از دیگر مادی‌های اصفهان می‌باشد.

مادی نیاصرم 1 خنک ترین جاهای اصفهان در تابستان

پارک جنگلی ناژوان

لذت بردن از امکانات تفریحی همچون دوچرخه سواری، تله سیژ، استخر، قایق سواری و همچنین بازدید از باغ پرندگان، آکواریوم، باغ خزندگان و… همگی در پارک جنگلی ناژوان امکان پذیر است. پارک ناژوان در اتوبان شهید حبیب اللهی، میدان سهروردی، خیابان الفت اصفهان واقع شده است. پارک ناژوان با فضایی خنک و دلنشین در غرب اصفهان تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم می‌زند.

پارک جنگلی ناژوان 800x600 خنک ترین جاهای اصفهان در تابستان

کوه صفه

کوه صفه بخشی از رشته کوه زاگرس است که در جنوب غربی اصفهان قرار دارد. کوه صفه دارای جاذبه‌های طبیعی نظیر چشمه‌ها و غارهای بسیار است. قلعه تاریخی شاهدژ مهم‌ترین جاذبه کوه صفه است. این منطقه شامل امکانات تفریحی و ورزشی نیز می‌باشد. چرا نام این کوه صفه است؟ دلیل نامگذاری این کوه به صفه، سنگ تخت و صافی است که از قسمت چشمه خاچیک از دامنه این کوه بزرگ جدا شده است. تماشای شهر از بلندای بام اصفهان همراه با تجربه کوهنوردی و پیاده‌روی می‌تواند جذاب باشد.

کوه صفه 800x540 خنک ترین جاهای اصفهان در تابستان

پل‌های تاریخی

پل‌های تاریخی معروف سی و سه پل، پل خواجو و مارنان در صورت جریان داشتن رودخانه زاینده رود، از جاهای خنک اصفهان می‌باشند. اطراف این پل‌ها درختان تنومند و پارک‌هایی وجود دارد که امکان استراحت به شما را می‌دهد. از جذابیت‌های این پل‌ها آوازخوانی مردم در زیر پل‌ و اطراف آن است که بدون شک تجربه دلنشینی برای هر گردشگری است.

%name خنک ترین جاهای اصفهان در تابستان

باغ بهادران

بهادران نام باغی در اصفهان است؟ نه اشتباه نکنید. باغ بهادران یا باغبادران شهر کوچکی از توابع زرین شهر در جنوب غربی اصفهان است که ۶۵ کیلومتر با آن فاصله دارد. این شهر به سبب قرارگرفتن در حاشیه زاینده رود، آب و هوایی معتدل و خنک دارد. خوردن پولکی سوغات این شهر همراه چای در کنار ساحل زاینده رود با مناظر باغ‌های زیبا بسیار لذت بخش است. روستاهای چم علیشاه، مورکان، کچوئیه و چم یوسف علی از جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌باشد.

باغ بهادران 800x450 خنک ترین جاهای اصفهان در تابستان

چادگان

آب از مهم‌ترین دلایل تاسیس آبادی‌ها بوده که چادگان نیز به دلیل همجواری با زاینده رود در دره ای کوچک شکل گرفته است. اگر از اصفهان حدود ۱۲۰ کیلومتر به طرف غرب حرکت کنیم به شهر ییلاقی چادگان می‌رسیم. چادگان به دلیل طبیعت سرسبز، آب و هوای مطبوع، دریاچه زاینده رود و امکانات تفریحی – رفاهی مورد توجه خاص گردشگران می‌باشد. خانه معظم الملک میرپنج مهم‌ترین بنای تاریخی شهر نیز قابل بازدید است.

چادگان خنک ترین جاهای اصفهان در تابستان

آبشار پونه زار فریدون شهر

برخلاف باور رایج که شهرکرد را بام ایران می‌دانند فریدون شهر بلندترین شهر ایران است. فریدون شهر در غرب استان اصفهان با آب و هوای معتدل کوهستانی می‌تواند مقصد مناسبی برای سفردر فصول گرم سال باشد. آبشار پونه زار در ارتفاعات زاگرس مرکزی با نمایی از خزه سنگ و پونه یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر می‌باشد. آب آبشار که با شیب تندی به طرف دره پونه زار حرکت می‌کند از چشمه سارها و ذوب برف ها و یخچال های قلل منشا می‌گیرد.آبشار پونه زار خنک ترین جاهای اصفهان در تابستان

سمیرم

سمیرم که به لحاظ منابع آبی و طبیعی بسیار غنی می‌باشد، در فاصله ۱۹۹ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد. سمیرم دومین شهر مرتفع ایران با آب و هوای کوهستانی و آبشارها، چشمه‌ها، غارها و سدها مکانی زیبا برای طبیعت گردی است. روستاهای آب ملخ و خفر از روستاهای دیدنی سمیرم و از جاهای خنک اصفهان بشمار میروند.

آبشار آب ملخ 1 800x600 خنک ترین جاهای اصفهان در تابستان

روستای آب ملخ در حدود ۱۰۰ کیلومتری سمیرم بعد از روستای چهار راه در جاده سمیرم – یاسوج قرار دارد. آبشار آب ملخ از جاذبه‌های اصلی این روستا می‌باشد. این آبشار دارای خاصیت نابودی ملخ‌های مهاجم است و به همین دلیل به این نام نامگذاری شده است. آبشار از روی سنگ بزرگی که همانند پل بر روی رودخانه قرار گرفته سرازیر می‌شود. با بازدید از این منطقه شما در عرض ۳ ساعت، طلوع و غروب خورشید را در آب ملخ خواهید دید. چراکه خورشید در این شهر فقط حدود ۳ ساعت آفتاب‌نوازی می‌کند و از این رو، این روستا به روستای نیمروز معروف است.

روستای خفر پادنا

روستای خفر از توابع پادنا در ۱۱۵ کیلومتری سمیرم قرار دارد که به دلیل زمستان‌های بسیار سرد و پر برف لقب جهنم سفید و بخاطر آراستگی گیاهی در بهار و تابستان لقب عروس دنا را گرفته است. این روستا با آب و هوایی خوش، منطقه‌ای مناسب برای گذراندن تعطیلات می‌باشد. آبشار خفر، تنگه دنا آسا، غار یخی، چشمه سید محمد از مکان‌های دیدنی این روستا است.

 

%name خنک ترین جاهای اصفهان در تابستان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 1.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • ییلاق و قشلاق

    شهرهای زیبا و خنک خوانسار و نیاسر رو یادتون رفت
    استان اصفهان استان چهار فصل ایران است که خور و بیابانک گرمترین و بویین و میاندشت خنک ترین شهرها رو در خود جا داده است

    ۱۵ تیر, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *