رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ اسفند ۱۳۹۸

میزان کاهش سفر اروپایی‌ها به ایران

لینک این مطلب کپی شد!

با توجه به آمارهای درباره تاثیر «تغییر نرخ دلار» بر «جریان ورود و خروج توریست» در بازار گردشگری ایران نشان می‌دهد یک رابطه قوی و معنادار بین نرخ ورود و خروج مسافر و نرخ ارز وجود دارد.

طبق بررسی‌های «دنیای‌اقتصاد» تعداد گردشگران خارجی وارد شده به کشور طی ۱۰ ماه اول سال جاری، ۸ میلیون نفر اعلام شد. سال گذشته و ۴ ماه اول امسال در پی جهش نرخ ارز، تعداد توریست‌های خارجی در بازار گردشگری ایران به ترتیب ۵۳ درصد و ۴۰ درصد افزایش یافت.
طی سه ماه ابتدای آبان تا انتهای دی در مجموع به میزان ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار توریست خارجی وارد کشور شده‌اند که از ورود میانگین حدود ۶۵۰ هزار توریست در هر یک از این سه ماه به کشور حکایت دارد.

میزان کاهش سفر اروپایی‌ها به ایران
طبق آخرین آمار اعلام شده،در پی جریانات اخیر با کاهش ۲۵ درصدی بازار گردشگری خارجی مواجه بوده‌ایم،زیرا مطابق آمارهای گرفته شده در سال ۹۷ تعداد توریست‌های خارجی با ۵۰ درصد رشد به ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسید. در بهار امسال نیز ۴۱ درصد نرخ رشد را تجربه کرده‌ایم علاوه بر آن این نرخ رشد در ۷ ماه ابتدای امسال نیز ۲۴ درصد تعیین شده است که ۵ میلیون و ۸۹۰ هزار نفر گردشگر خارجی وارد ایران شده‌اند. در مهر ۹۸ نیز ورود ۸۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی به کشور را تجربه کرده‌ایم. به این ترتیب جریان ماهانه ورود توریست به ایران در سه ماه گذشته و به خصوص در چند ماه اخیر ۲۹ درصد در مقایسه با مهر امسال و همچنین ۲۵ درصد در مقایسه با میانگین ماهانه نیمه اول امسال سقوط کرده است.
کاهش سفر بین توریست های اروپایی ناشی از چند تنش اخیر در ایران که باعث ضربه شدیدی به بازار گردشگری ورودی شده است می توان نام برد.
مربوط به ا عتراض های ناشی از افزایش قیمت سوخت در اواخر آبان و اوایل آذر است و تنش دوم در دی ماه رقم خورد،هنگامی که سقوط هواپیمایی اکراینی جان بسیاری از هموطنان ما را گرفت و باعث شد شرکت های هواپیمایی خارجی برای مدتی پروازهای خود را از روی آسمان ایران تعلیق کنند.
یکی از بزرگترین ضربه اخیر که درصدد کاهش سفر نه تنها به ایران بلکه به بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا زده است،انتقال ویروس کرونا هست که متاسفانه در ایران یکی از شایع ترین کشور ها است.
با توجه به این حوادث اخیر،تنها کاری که می توان در جهت رشد توریست انجام داد، تبلیغات موثر در این زمینه و معرفی ایران به عنوان مقصدی امن می تواند کمی تاثیرگذار باشد.

منبع:دنیای اقتصاد

میزان کاهش سفر اروپایی‌ها به ایران میزان کاهش سفر اروپایی‌ها به ایران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *