جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

روستانشینی با طعم زندگی مدرن

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ دی ۱۳۹۵

به گزارش ایرنا، مهاجرت معکوس از شهر به این روستا که در ۱۵ کیلومتری دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران واقع شده به خوبی گویای زندگی توسعه یافته در این روستاست.
این روستا که در سال ۱۳۴۵متشکل از ۳۰ خانوار با ۱۲۰ نفر جمعیت بوده است، هم اینک با توسعه زیرساخت‌های رفاهی و تحقق چرخه مهاجرت معکوس ۲ هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.
روستای امامزاده جعفر گچساران از قطب‌های مهم تولید انواع گل‌های آپارتمانی، سبزی، صیفی جات و محصولات زراعی در استان کهگیلویه و بویر احمد است که سبب شده تعداد افراد بیکار در آن بسیار کم باشد.
یک تولیدکننده گل‌های آپارتمانی ساکن روستای امامزاده جعفر گچساران گفت: با اجرای طرح پرورش گلهای آپارتمانی در این منطقه ضمن ایجاد درآمد خوب در محیط آرام روستا با تمام امکانات شهری زندگی رضایت بخشی دارم.
خسرو کارگر که سالانه ۱۵۰ هزار شاخه گل زینتی در این گلخانه تولید می‌کند، با یادآوری فضای همدلی و خوب زندگی در روستا اظهار داشت: با داشتن زیرساخت‌های مناسب در بیشتر روستاها امکان فعالیت اقتصادی در مناطق روستایی، سبب شیرین‌تر شدن زندگی شده است.
وی با یادآوری اقلیم مناسب گچساران برای تولید گل‌های آپارتمانی بیان کرد: گل‌های تولیدی این روستا افزون بر مصرف مردم کهگیلویه و بویراحمد به استان‌های همجوار هم ارسال می‌شود.
این تولیدکننده که ۵۰۰ نوع گل در فضایی به مساحت چهار و ۵۰۰ متر مربع تولید می‌کند، تصریح کرد: انجام کارهای تولیدی در روستا کمک به شکوفایی اقتصاد ملی است.
یک تولیدکننده سبزی در روستای امامزاده جعفر با اشاره به خاک حاصلخیز و نزدیکی روستای امامزاده جعفر به شهر گفت: تمام رؤیاهای یک زندگی دور از مشکلات شهری در این منطقه فراهم است.
علی زارعی افزود: مردم به جای زندگی در فقر و محرومیت در حاشیه شهرها با بازگشت به روستاها زندگی آبرومندانه‌تری خواهند داشت.
دهیار روستای امامزاده جعفر گچساران گفت: مردم این روستا با کشت گیاهان دارویی، محصولات باغی، زراعی، جالیزی، صیفی و سبزی امرار معاش می‌کنند.
علی اکبر پولادی افزود: هم اکنون امکاناتی مانند پست بانک، مرکز درمانی، پزشک ثابت، دندان پزشکی، اورژانس جاده‌ای، مخابرات و پاسگاه انتظامی در روستای امامزاده جعفر به مردم خدمات رسانی می‌کنند.
دهیار روستای امامزاده جعفر افزود: مردم روستای امامزاده جعفر به سه پارک محله‌ای، مدارس ابتدایی، راهنمایی و دانشگاه علمی کاربردی در روستا دسترسی دارند.
پولادی گفت: خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید برای توسعه طرح هادی، فضای سبز، راه‌سازی، روشنایی و جدول‌گذاری مردم را به مهاجرت معکوس به روستا تشویق کرده است.
وی تصریح کرد: تاکنون پنج هزار متر مربع در این روستا جدول گذاری صورت گرفته و بیش از یکهزار اصله درخت که به روش قطره‌ای آبیاری می‌شود در این روستا برای توسعه فضای سبز غرس شده است.
پولادی بیان کرد: جاده ارتباطی ۶ روستای دهستان امامزاده جعفر از توابع این شهرستان در سال گذشته ۲ خطه شد.
وی افزود: با اجرای ساماندهی جاده ورودی دهستان امامزاده جعفر روستاهای شهرک مهاجرین، شهرک مهاجران، نارک، جهادآباد، امامزاده جعفر و ده ناصر دو بانده شده است.
پولادی ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی و توسعه حرم امامزاده جعفر (ع) را از راهکارهای توسعه و رونق بیشتر اشتغال در این روستا ذکر کرد.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران با اشاره به اینکه حرم امامزاده جعفر (ع) به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده گچساران به شیراز مستعد تبدیل شدن به یک قطب گردشگری است، گفت: با هدف اسکان گردشگران و زائران طرح توسعه حرم در این بقعه متبرکه در حال اجراست.
فرزین بهمنی آزاد بیان کرد: با اجرای این طرح افزون بر ایجاد اشتغال پایدار امکان فروش محصولات کشاورزی در این روستا فراهم می‌شود.
وی بیان کرد: ۱۰میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح توسعه حرم امامزاده جعفر (ع) نیاز است.
بهمنی آزاد افزود: طرح توسعه حرم امامزاده جعفر (ع) با یکهزار متر مربع مساحت با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.
وی تصریح کرد: تاکنون هفت میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح هزینه شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گچساران بیان کرد: اجرای سه سر درب ورودی با معماری سنتی، شبستان و بخش‌های فرهنگی مانند کتابخانه از بخش‌های مهم طرح توسعه حرم امامزاده جعفر (ع) است.
۱۱۷ روستا با جمعیتی بیش از ۲۶ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی گچساران زندگی می‌کنند.
این شهرستان در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

32 1 روستانشینی با طعم زندگی مدرن

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *