رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ اسفند ۱۳۹۳

مقبره‌الشعرای تبریز پذیرای گردشگران نوروزی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۲/۲۹- مقبره‌الشعرا که گنجینه‌ی شعر و ادب ایران اسلامی محسوب می‌شود در ایام نوروز سال ۹۴ پذیرای میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

به گزارس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان شرقی، شعرا و ادبای مدفون در این مجموعه، مبیّن تاریخ پرافتخار آذربایجان به عنوان مهد و سرای بزرگان علم و ادب ایران زمین است و این مجموعه نه تنها یک محل گردشگری، بلکه تفرجگاهی معنوی و ادبی است و حضور در این مکان موجب تفکر در پیشینه‌ی ‌غنی و ادبیات متعالی این مرز و بوم می‌شود.

محوطه‌ی این مجموعه و هم‌چنین المان مقبره الشعرا، طی طرحی توسط شهرداری کلانشهر تبریز تعمیر شده و فضای مناسبی برای حضور گردشگران در سال جدید ایجاد شده است.

مدیریت محوطه و فضای بیرونی این مجموعه بر عهده‌ی شهرداری بوده و مدیریت فضای داخلی مقبره‌الشعرا بر عهده‌ی انجمن ادبی تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

در طول ایام نوروز این مجموعه از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ پذیرای میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی است.

در ایام عید نوروز نمایشگاههای هنری شامل نمایشگاه خوشنویسی، نقاشی، سفال و صنایع دستی در محل مقبره‌الشعرای تبریز برپاست.

مقبره الشعرای تبریز آرامگاه شاعران نامی کشور از جمله شهریار، خاقانی شروانی، اسدی طوسی، و قطران تبریزی است که در ضلع شمالی بقعه سیدحمزه در محله قدیمی سرخاب واقع شده است.

مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره الشعرا قبلا به نام حضیره الشعرا (مکان اقامت شعرا) و قبرستان سرخاب معروف بوده و با توجه به وجود آرامگاه حدود ۴۰۰ شاعر و عارف نامی برای تمام مردم ایران ارزشمند و مورد توجه بوده و پس از دفن شعرا در آن به مقبره الشعرا تغییر نام یافت.

844 مقبره‌الشعرای تبریز پذیرای گردشگران نوروزی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *