رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ اسفند ۱۳۹۳

در ریجاب بهشت رویاهایتان را ببینید

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۲/۲۹- منطقه گردشگری ریجاب در استان کرمانشاه آن‌قدر زیبایی دارد که هر گردشگری را مجذوب خود کرده و سفر دوباره به این منطقه را در سر می‌پروراند.

به گزارش ایسنا منطقه کرمانشاه، منطقه بکر و دیدنی ریجاب در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه در مسیر دالاهو به سرپل ذهاب و در میان قله‌های برفگیر، دره‌های عمیق، دامنه‌های پوشیده از درخت و در کنار رودخانه‌ای خروشان قرار دارد.

«ریجاب» یا «ریژاو» که در زبان کردی به معنی محل ریزش آب و آبشار است، با نخستین نگاه می‌توان به دلیل نام‌گذاری این منطقه پی برد، چرا که از لابه لای کوه‌های منطقه چشمه‌های بسیار زیبایی جریان دارد که موجب پرآبی ریجاب شده است.

منطقه ریجاب از نظر جغرافیایی منطقه ای کوهستانی و دارای آب و هوایی معتدل است که از طرف شمال به کوه‌های دالاهو منتهی می‌شود.

وجود باغ‌های انجیر، گردو و انار و رودخانه خروشان ریجاب که سرچشمه رودخانه الوند است، برگی از طبیعت را در این منطقه ورق‌ زده است. از آنجا که ریجاب در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد، وجود کوه‌های زیبای تلاش، مله سوره (گردنه سرخ)، تاش خزی، کچلی تلار، کاو، قله برزه، گل دره و … در این منطقه جذابیت دوچندانی به ریجاب داده است و بهانه‌ای را نیز برای کوهنوردان و جوانان برای دیدار و گذران ایام تعطیل در این منطقه به وجود آورده است.

دره‌های زیبای دره لرز، دره تاویان، انجیر کلان و… و چشمه‌های ریجاب بالا، چشمه کاک غفور، چهارچشمه، چشمه ملاواز، دلیق و … از جمله جذابیت‌های این منطقه برای گردشگران است.

جاذبه‌های ریجاب تنها محدود به طبیعت زیبای این منطقه نیست. به عقیده بسیاری از شرق شناسان و تاریخ نگاران به دلیل استقرار نخستین حکومت‌ها در غرب، این منطقه دارای غنای باستانی فراوانی است.

منطقه ریجاب اگرچه در نگاه اول فقط یک تفرجگاه طبیعی به نظر می‌رسد، ولی در این منطقه بر اساس بررسی باستان شناسان آثاری وجود دارد که بر قدمت حضور انسان در این منطقه مهر تأیید می‌زند.

از جمله این آثار وجود راه باستانی ساسانی در این منطقه است. این راه فقط به وسیله چهار پایان و یا با پای پیاده قابل عبور بوده و از جمله راه‌هایی است که عشایر برای عبور و مرور خود از آن استفاده می‌کنند.

از دیگر آثار باستانی این منطقه می‌توان به مسجد «عبدالله بن عمر» اشاره کرد که یکی از قدیمی‌ترین مساجد ایران به شمار می‌رود. براساس نوشته‌های تاریخی، مردم این مناطق جزو نخستین کسانی بودند که به اسلام ایمان آورده و به ترویج آن پرداختند.

از دیگر آثار باستانی موجود در منطقه ریجاب مجموعه بناهای یادمانی قلعه یزدگرد است که در ۱۵ کیلومتری سه راهی ریجاب به سر پل ذهاب قرار دارد.

این مجموعه از طرف شمال غرب با پرتگاه تندی که از شیب آن کاسته می‌شود به جلگه ذهاب می‌رسد و از طرف شمال و شمال شرقی به صخره‌های پلکانی دالاهو منتهی می‌شود. باستان شناسان قدمت این بنا را به دوره ساسانی نسبت داده‌اند.

این منطقه که با عنوان قلعه یزدگرد در ادبیات باستان شناسی شناخته می‌شود، دارای وسعت تقریبی حدود ۴۰ کیلومتر مربع و شامل چند محوطه در کنار هم است.

در ریجاب همه‌چیز دست به دست هم داده تا اوج زیبایی را خلق کند، به گونه‌ای که شما می‌توانید با سپری کردن ساعاتی در این منطقه نظاره‌گر رویاهای گردشگری خود باشید.

845 در ریجاب بهشت رویاهایتان را ببینید

846 در ریجاب بهشت رویاهایتان را ببینید

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *