رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ آذر ۱۳۹۳

ضرورت توسعه و افزایش تولیدات صنایع دستی در نطنز

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲۵-حسین یزدانمهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: طی سالیان اخیر اقدامات قابل توجهی در راستای حفظ و ماندگاری صنایع دستی شهرستان از جمله هنر سفال و سرامیک سنتی صورت گرفته است.

وی افزود: هنر سفال و سرامیک سنتی نطنز یکی از شاخه‌های اصلی صنایع دستی شهرستان به شمار می‌رود اما در گذشته به دلایل گوناگون از حدود بیش از ۵۰ کارگاه فقط تعداد محدودی توانسته‌اند به حیات خود ادامه دهند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نطنز تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی نطنز حمایت از این هنر را از چند سال قبل در دستور کار خود قرارداده و با وجود محدودیت منابع اعتباری دولتی و وجود تعداد زیادی رشته صنایع دستی در سطح استان، اقدامات قابل توجهی را در حمایت از صنایع دستی انجام داده است.

وی از جمله این حمایت‌ها را مرمت کارگاه سفال و سرامیک سنتی برادران عبادی در نزدیکی مسجد جامع نطنز، در اختیار قرار دادن فروشگاه جهت فروش محصولات به صورت رایگان، تخصیص مبالغی وام و تسهیلات با درصد کم در حوزه مشاغل خانگی، برگزاری کلاس‌های آموزشی و استفاده از این هنرمندان جهت آموزش به نسل جوان، شرکت هنرمندان در نمایشگاه‌های مختلف در سطح کشور و همچنین تخصیص مبلغ ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض به برادران عبادی در پایان سال گذشته و معرفی آنها جهت استفاده از بیمه تأمین اجتماعی هنرمندان برشمرد.

یزدانمهر خاطر نشان کرد: این حمایت‌ها در جهت توسعه و افزایش تولیدات صنایع دستی بوده و امیدواریم در این رشته شاهد رونق در سطح شهرستان باشیم.
30 ضرورت توسعه و افزایش تولیدات صنایع دستی در نطنز

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *