رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ آذر ۱۳۹۳

توسعه گردشگری با تهیه نقشه اطلس طبیعی مراکان خوی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲۵-جعفر محمدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: به منظور توسعه صنعت گردشگری و توریستی آذربایجان غربی برای منطقه حفاظت شده مراکان خوی نقشه اطلس طبیعی تهیه می‌شود.

وی با بیان اینکه در تهیه نقشه منطقه حفاظت شده مراکان دستگاه‌های اجرایی متعددی همکاری دارند، افزود: نقشه اطلس طبیعی و گردشگری منطقه مراکان خوی با همکاری منطقه آزاد تجاری ارس، حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی و حفاظت محیط زیست خوی تهیه می‌شود.

رئیس حفاظت محیط زیست خوی تصریح کرد: نکته قابل توجه در این منطقه این بوده که منطقه حفاظت شده مراکان خوی دارای ظرفیت‌های توریستی و گردشگری بسیاری بوده که توجه جدی مسئولان را می‌طلبد.

محمدپور اظهار داشت: برای تکمیل و توسعه زیرساخت‌های ژنتیکی و گردشگری منطقه حفاظتی مراکان خوی نشست‌های متعدد با منطقه آزاد تجاری ارس صورت گرفته که نتیجه و خروجی این امر مطلوب ارزیابی شده است.

وی با بیان موقعیت منطقه‌ای منطقه حفاظتی مراکان خوی تصریح کرد: این منطقه بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی را به خود اختصاص داده که در ردیف ۹۳ منطقه حفاظت شده کشور قرار گرفته است.

رئیس حفاظت محیط زیست خوی با اشاره به اینکه منطقه حفاظتی مراکان خوی دارای مرز مشترک با سایر استان‌های کشور نیز است، افزود: این منطقه بکر و حفاظت شده مرز مشترک بین دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی است.

محمدپور به موقعیت جغرافیایی این منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: منطقه حفاظت شده مراکان خوی در ۴۵ کیلومتری شمال شرقی شهرستان خوی واقع شده و یکی از مناطق بسیار زیبای گردشگری استان آذربایجان غربی به شمار می‌آید.

32 توسعه گردشگری با تهیه نقشه اطلس طبیعی مراکان خوی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *