رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ آبان ۱۴۰۲

زیباترین جاهای دیدنی شیراز در شب

اشتراک گذاری

شهر شیراز علاوه بر جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی زیادی که دارد ، به شهر زنده و بیدار در شب یا به عبارتی شهر شبانه روزی معروف است. گردشگران در کنار تفریح و دیدن جاذبه های گردشگری در طول روز گاهی تا نیمه شب مشغول گردش و قدم زنی و لذت بردن از هوای خنک و فضای آرامش بخش شیراز هستند. اگر جزو کسانی هستید که قصد شب‌ گردی در شیراز و بازدید از زیباترین جاهای دیدنی شیراز در شب را دارید، با سیری در ایران همراه باشید تا مطابق سلیقه‌تان ، جاهای موردعلاقه خود را برای بازدید در اولویت قرار دهید.

حافظیه

حافظیه از پربازدیدترین دیدنی‌های شیراز است. عاشقان حافظ در همه جای ایران هستند. اما کسانی که اهل شعر و شاعری هستند می‌دانند که شب‌های حافظیه حال و هوای دیگری دارد. محال است کسی اهل تاریخ و ادبیات باشد، اما شب‌های حافظیه را در اولویت بازدید خود قرار ندهد.حافظیه شیراز جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی شیراز در شب برای گردشگرانی است که اهل شعر باشند. این دسته از افراد شب را در آن سپری می‌کنند و با حافظ خوانی و تفأل به حافظ، شبی خاطره‌انگیز را برای خود رقم می‌زنند. چه کسی می‌تواند یک شب رویایی را در این مکان بگذراند و صبح با روحیه‌ای بسیار خوب قصد دیدن مکان‌های دیگر را نکند!
آدرس: حدفاصل چهارراه ادبیات و چهارراه حافظیه، رو‌به‌روی ورزشگاه حافظیه

جاهای دیدنی شیراز در شب

برای آشنایی با شهر شیراز پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در شیراز را نیز مطالعه بفرمایید.

ارگ کریمخانی

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی شیراز در شب ارگ کریم‌خانی می باشد. از حافظیه تا ارگ کریمخانی در حدود سه کیلومتر فاصله راه است. قلعه بنای مجموعه، در حدود یک ساعت زمان برای بازدید لازم دارد. شاید با خود فکر کنید که چون ارگ کریمخانی یک اثر تاریخی است، پس نمی‌تواند با احساس شما ارتباط برقرار کند اما حقیقت این است که چنین نیست. ارگ کریمخانی در وسط شهر شیراز یک نگین بی‌بدیل است که زیبایی آن چشم را نوازش می‌دهد. اما این فضای داخل ارگ نیست که در دل شب زیبا است.

فضای اطراف ارگ کریمخانی، جاذبه شبانه آن است. شب‌های اطراف ارگ پر از توریست‌هایی است که از بیرون به دیوار ارگ خیره می‌شوند و در فضای باز بیرون ارگ زیر نورهای زیبا و طبیعتی که در آنجا قرار دارد از هوای معتدل اطراف ارگ بهره می‌برند. دیدن معماریزیبای این ارگ در دل شب، تصویر رویایی از بنا را در مقابل چشمان شما به نمایش گذاشته و عظمت آن را چندین برابر می‌کند. اگر شب را در ارگ کریمخانی می‌گذرانید هتل‌های زندیه و وکیل در اطراف ارگ می‌تواند برای اقامت شما، مناسب بوده و مورد استفاده باشند.
آدرس: خیابان کریم‌خان زند، نبش میدان شهدا یا شهرداری سابق

جاهای دیدنی شیراز در شب

دروازه قرآن

خیابان‌گردی یکی از جذاب‌ترین تجربیاتی است که یک توریست می‌تواند در سفر برای خود رقم بزند. هر توریستی که شیراز را بشناسد اولین چیزی که با گفتن نام خیابان‌های شیراز به ذهنش تداعی می‌شود، دروازه قرآن شیراز است. دروازه قرآن در شمال شرقی شیراز و در فاصله ۱۰ متری مقبره خواجوی کرمانی قرار گرفته و جزو زیباترین مکان‌های دیدنی شیراز در شب است. این نماد زیبا نشان‌دهنده مذهب مردم شهر شیراز است. با اینکه این اثر زیبای شهر شیراز در روز جزییات زیبایی را به نمایش می‌گذارد، نورپردازی آن در شب، فضای اطراف این دیدنی زیبا را رویایی کرده و جذابیت آن را چندین برابر می‌کند.

شاید برخی با خود این تصور را داشته باشند که دروازه قرآن جزو جاذبه‌های خیابان‌گردی نیست؛ اما تجربه توریستی گردشگران نشان داده است که این بنای زیبای تاریخی در شب، فضای زیبایی دارد که سبب زیباتر شدن خیابان‌های اطراف می‌شود، بنابراین تجربه پیاده‌روی و گردش در فضای اطراف این بنا، می‌تواند لذتی فراموش‌نشدنی از خیابان‌گردی بی‌نظیر در شب را برای گردشگران ایجاد کند. پیک نیک‌های شبانه‌ در فضای زیبای این بنا، جزو خاطره‌انگیزترین لحظات در شبهای توریستی این شهر است.
آدرس: منطقه سه، آزادراه شیراز-مرودشت

جاهای دیدنی شیراز در شب

نارنجستان قوام

این مجموعه با داشتن معماری و طبیعت کم‌نظیر از مکان‌های دیدنی شیراز در شب به شمار می رود. این باغ زیبا یک جاذبه خاص است که ، چشم توریست‌ها را به‌سمت خود هدایت می‌کند. هرچه از زیبایی‌ها و سبک معماری جذاب ساختمان داخل باغ قوام بگوییم باز هم حق مطلب ادا نمی‌شود. زمان ساخت بنا، کارکرد آن را برای دید و بازدیدهای سیاسی با مقامات خارجی در نظر گرفته‌اند. با این کارکرد، می‌توان حدس زد که از چه اساتید مجربی برای ساخت بنا استفاده شده و چه تزییناتی در آن به کار رفته است. کاربرد در تقارن در معماری بنا و آینه‌کاری زیبای داخل آن، از جذابیت‌هایی است که مورد توجه توریست‌ها قرار می‌گیرد.

آنچه این بنای زیبا را در شب جذاب می‌کند، معماری بنا نیست، بلکه طبیعت زیبای باغ و فضای اطراف بناست. این باغ که در شرق خیابان لطفعلی خان زند واقع شده است، میزبان علاقه‌مندان به طبیعت باغ در شب است. طرفداران تاریخ و طبیعت برای دیدن این جاذبه رویایی در شب، لحظه‌شماری می‌کنند، زیبایی فضای باز و باغ این بنا در شب، بسیار رویایی و چشم‌نواز است. بهتر است بدانید شب‌های تابستان این مکان‌ها تا ساعت ۹ شب قابل بازدید هستند و شما می‌توانید غروبتان را در این مجموعه بگذرانید.
آدرس: خیابان لطفعلی خان زند، نرسیده به خیابان زینبیه

جاهای دیدنی شیراز در شب

باغ ارم

از مکان‌های دیدنی شیراز در شب، می‌توان باغ ارم را نام برد. این مکان تفریحی و طبیعت زیبای آن برای هر فردی که شیراز را دیده باشد رویایی و خاطره‌انگیز است. سبک معماری باغ ارم یادآور معماری‌های ایران کهن است و بسیاری بر این عقیده‌اند که شاخصه‌های دوره ساسانی را دارد؛ اما علاوه بر عمارت سه طبقه زیبای باغ، آنچه زیبایی باغ ارم در شب را برای گردشگران جذاب می‌کند گل‌های زیبا و طبیعت کم‌نظیر این باغ زیبا است. طبیعت زیبای باغ زیر نورپردازی‌های موجود در شب، فضایی زیبا را برای گردشگران فراهم کرده است که می‌توانند از دیدن آن لذت ببرند.
آدرس: بلوار ارم، میدان ارم، خیابان ارم

جاهای دیدنی شیراز در شب

باغ دلگشا

باغ دلگشا از باغ‌های قدیمی شیراز در نزدیکی سعدیه است. قدمت این باغ زیبا را به ایران کهن و به عصر ساسانی می‌رسانند. در داخل باغ عمارتی قرار دارد که در عهد قاجار ساخته شده است. این باغ زیبا نیز جزو مکان‌های دیدنی شیراز در شب است. آنچه این باغ را برای توریست‌ها زیبا می‌کند طبیعت زیبای آن است. درختان و گل‌های زیبای باغ در فصل بهار، به‌ویژه درختان بهارنارنج با عطر خاصی که دارند فضای این باغ را در شب بسیار دلنشین می‌کنند. وجود حوض زیبای این باغ در وسط حیات عمارت یکی از جذابیت‌هایی است که توریست‌ها از نشستن کنار آن لذت می‌برند.
آدرس: انتهای خیابان بوستان

جاهای دیدنی شیراز در شب

بلوار چمران

بلوار زیبای چمران از خاص‌ترین مکان‌های دیدنی شیراز در شب است. این بلوار که از فلکه دانشجو تا معالی آباد را در بر می‌گیرد، یک مسیر زیبای طولانی دارد. فضای سبز اطراف این بلوار به وسایل و امکانات تفریحی و ورزشی مجهز است. نورپردازی این فضا در شب سبب می‌شود که فضای آن بسیار رویایی شود. اگر تابه‌حال این بلوار را تجربه نکرده‌اید، بهتر است بدانید که این مکان به بزرگترین پارک حاشیه‌ای ایران شهرت دارد. فضای باز اطراف این بلوار و طبیعت آن در شب، قابل توصیف نیست. دیدن این فضا در شب، با وجود آب‌نماهای موجود در پارک، صدای آب و تماشای مجسمه‌های زیبای پارک در شب، می‌تواند برای شما بسیار جذاب و رویایی باشد.

جاهای دیدنی شیراز در شب

بازارهای سنتی

اگر بپرسید برای شب گردی در شیراز کجا بریم می گوییم بازارگردی یک انتخاب جذاب است. زمانی که همه شهر‌های ایران به خواب می‌روند، در آستانه نیمه شب، بازار‌های پرشور شیرازی به راه می افتند. از ویژگی‌های منحصر به فرد شیراز وجود همین شور شبانه است. در برخی بازار‌ها نیز پس از بسته شدن فروشگاه‌ها دستفروشان شب گرد بساط می‌کنند که انواع محصولات را با قیمتی مناسب و کیفیتی قابل قبول می‌توان از آن‌ها خرید. در حین خرید نیز می‌توانید از خوراکی‌های خوش طعم شیراز بچشید و سرحال شوید. از جمله بازار‌های شبانه معروف در شیراز می‌توان به خیابان زند، بازار معالی آباد و میدان ۱۵ خرداد اشاره کرد.

اگر سلیقه سنتی دارید می‌توانید حتی ساعت ۱۲ شب به بعد به میدان ۱۵ خرداد بروید و از بازارگردی شبانه لذت ببرید. در این بازار می‌توانید اجناسی با قیمت‌های مناسب پیدا کنید و اگر دوست داشتید غذا بخورید، فست‌فودهایی پیدا می‌شود که بتوانید به‌راحتی نیازتان را برطرف کنید.

بازار وکیل یکی از بازارهای سنتی شیراز است که علاقه‌مندان زیادی دارد. یکی دیگر از بازارهای سنتی که در شب جذابیت خود را دارد بازارهای اطراف معالی آباد است. این بازارها هم طرفداران خاص خود را دارند که شبانه از گردش در بازا لذت می‌برند. سرو فالوده در این بازارها یکی از نوستالژی‌هایی توریست‌های شبانه شیراز است.

جاهای دیدنی شیراز در شب

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *