رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ اسفند ۱۳۹۳

کوتاه‌ترین فاصله بین کویر و جنگل کجاست؟

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۲/۲۰- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از شهرستان زیبای شاهرود به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری در استان یاد کرد و گفت: کوتاه‌ترین فاصله بین کویر و جنگل در این شهرستان واقع شده است.

حسین خواجه‌بیدختی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه‌ سمنان، با بیان اینکه شاهرود ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و مذهبی بسیاری دارد، اظهارکرد: جدای از این‌ها، نزدیکی همزمان به دو اقلیم کاملا متفاوت کوهستانی و کویری این شهرستان را از دیگر مناطق کشور متمایز می‌کند.

وی بهره‌مندی از دو اقلیم جنگلی و کویری در کوتاه‌ترین فاصله را ویژگی منحصر به فرد این شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: کوتاه‌ترین فاصله کویر تا جنگل در این شهرستان واقع است به طوری که در مدت زمان کوتاه ۳۰ دقیقه‌ای از مرکز شهر شاهرود به سمت شمال به جنگل‌های هیرکانی ابر و قطری و اولنگ می‌رسیم که در کمتر از ۵۰ کیلومتر از مرکز شهرستان فاصله دارند. همچنین اگر در مدت زمانی کوتاه و در حدود ۵۰ دقیقه به سمت جنوب شهرستان شاهرود حرکت کنیم به کویر وسیع چاه جام می‌رسیم.

وی با بیان اینکه شاهرود ۱۴۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، ادامه‌داد: همچنین به فاصله کمی از شاهرود و در غرب این شهرستان ، قله شاهوار که بیش از ۴۰۰۰ متر ارتفاع دارد، می‌رسیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، با اشاره به اهمیت شهرستان شاهرود از نظر غنای حیات‌وحش به وجد چندین منطقه حفاظت شده مهم در این شهرستان اشاره و تصریح‌کرد: این شهرستان از این نظر نیز، ظرفیت‌های گردشگری زیادی دارد چرا که زیست بوم‌های شهرستان، مهمترین زیستگاه یوزپلنگ که نماد حیات‌وحش کشور است، می‌باشد. همچنین تنها پرنده اندومیک طبیعت ایران نیز در این منطقه وجود دارد.

794 کوتاه‌ترین فاصله بین کویر و جنگل کجاست؟

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *