رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ بهمن ۱۳۹۳

توقف فعالیت های غیرقانونی درتالاب انزلی

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۶-ماسا شین تانیˈ عصر پنجشنبه در حاشیه برگزاری همایش ˈگردشگری، تنوع اقامتی و توسعه جوامع محلیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت افزود : همکاری مردم و جلوگیری از فعالیت های غیر قانونی موجب احیای تالاب انزلی می شود و برای حفظ آن نیازمند تحقیقات بیشتر هستیم.

مشاور اکوتوریسم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی ادامه داد: بسیاری از تالاب ها در جهان به دلیل پیشگیری برخی فعالیت های غیرقانونی همچون شکار و همکاری مردم، احیاء و جهانی شده اند و تالاب انزلی نیز این قابلیت را دارد.

شین تانی در بخش دیگری از سخنانش به توسعه جوامع محلی از طریق اکوتوریسم اشاره و اضافه کرد: متاسفانه در دنیا فرهنگ سنتی جوامع از بین رفته یا کمتر دیده می شود.

وی ادامه داد: موضوع یادشده در روستاهای مورد بازدید در ایران، کمتر به چشم می خورد و این موضوع راهی برای تنوع اقامتی و توسعه گردشگری است.

به گزارش ایرنا، همایش ˈ گردشگری، تنوع اقامتی و توسعه جوامع محلی ˈ با تاکید بر تخصص گرایی در گونه های مختلف گردشگری عصر پنجشنبه با حضور برخی از مدیران استان، استادان و دانش آموختگان حوزه گردشگری در رشت برگزار شد.

سند نهایی تفاهمنامه اجرای مرحله دوم پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی ، آذرماه پارسال به امضای محمدعلی نجفی استاندار گیلان، احمدعلی کیخا معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست و یاسوتو تاکه اوچی نماینده سازمان همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) رسید و بین طرفین مبادله شد.

تالاب انزلی با وسعتی در حدود ۱۹۳ کیلومتر مربع به عنوان زیستگاهی برای پرندگان مهاجر در سطح بین المللی شناخته شده و بر روی سواحل جنوبی دریای خزر واقع است.

این تالاب در ماه ژوئن ۱۹۷۵ در نشست رامسر به ثبت بین المللی رسیده است و با توجه به افزایش تخریب های مربوط به فعالیت های انسانی در سال ۱۹۹۳ در لیست تالاب های در معرض نابودی قرار گرفت .

طبق توافقنامه ایران با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) برای مطالعه جامع به منظور حفاظت از تالاب انزلی این آژانس طرح مطالعه مدیریت جامع حفاظت از اکوسیستم تالاب انزلی را ارائه و جایکا در سال ۲۰۰۶ اقدام به اعزام کارشناسان و تهیه مجموعه ای از اطلاعات کرد و در ماه نوامبر سال ۲۰۰۷ پروژه مدیریت اکولوژیک تالاب انزلی آغاز شد.

در نشستی که مهرماه سال گذشته با حضور نمایندگان سازمان همکاری های بین المللی ژاپن و کارشناسان سازمان محیط زیست برگزار شد، طرح مدیریت اکولوژیکی تالاب انزلی بین ایران و ژاپن به مدت پنج سال دیگر تمدید شد.

594 توقف فعالیت های غیرقانونی درتالاب انزلی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *