جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

صلاحیت ها و ویژگی های تخصصی راهنمای تور ۳

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ آبان ۱۳۹۸

در ادامه بحث صلاحیت ها و ویژگی های تخصصی راهنمای تور به اطلاعات مالی , دانسته در خصوص مقصد می پردازیم .از آنجا که اختیاراداره برنامه سفر به راهنمای تور تفویض شده است , او در زمینه مسائل مالی سفر نیز حدودی از اختیارات را دارد . به این منظور راهنما باید با اصول ابتدایی حسابداری آشنا باشد تا دخل و خرج برنامه سفر آن گونه که از پیش بودجه بندی شده است رعایت گردد.

دانسته در خصوص مقصد : شاید مهمترین چیزی که از سوی مسافران همراه از راهنما انتظار می رود , داشتن اطلاعات جامع و کاملی نسبت به محل مورد بازدید است . در واقع همان گونه که می دانیم , وظیفه اصلی یک راهنما ارائه اطلاعات به فرد یا گروه گردشگران است و بقیه وظایفی که او بر عهده می گیرد در واقع عناصری هستند که در خدمت این ارائه اطلاعات قرار دارند . گردشگران برای سفر انگیزه های گوناگون دارند که یکی از مهمترین آنها کسب اطلاع از مقصد مورد بازدید است . اما باید گفت دامنه اطلاعاتی که انتظار می رود راهنما از محیط مورد بازدید داشته باشد بسیار متنوع است . گردشگران همراه راهنمای تور از او انتظار دارند که درباره جاذبه یا جاذبه های خاص اطلاعات شایسته و درستی در اختیار آنها قرار دهد . گاه دیده می شود که گردشگران به واسطه علاقمندی خود به استفاده بهتر از سفر , پیش از انجام آن اطلاعات به نسبت قابل توجهی در خصوص مقصد گردآوری کرده و درباره آنها مطالعه نموده اند .

تامین رضایت چنین مشتریانی که با گسترش شبکه های اطلاعاتی تعداد آنها رو به افزایش است کار ساده ای نیست . در عین حال همین مسافران انتظار دارند که راهنما مثلا از شرایط آب و هوایی خاص محل نیز اطلاع داشته باشد , بداند که در یک فصل خاص , آسمانی ابری در یک مقصد گردشگری آیا به بارش شدید می انجامد یا هوا صاف و آفتابی خواهد شد . از راهنما انتظار می رود که در خصوص رفتارهای مردم محلی ؛ ویژگی های فرهنگی آنها , پوشش , معماری , آداب و رسوم و سنت ها , ضرب المثل ها جشن ها و مراسم ایشان ,غذاهای محلی , ریشه و وجه تسمیه اماکن و هر آن چیز دیگری که کنجکاوی گردشگری را بر می انگیزد , اطلاعاتی در اختیار داشته باشد .

مسئله این نیست که راهنما باید از همه این موارد اطلاع داشته باشد , مسئله آن است که راهنما در چشم گردشگر فردی آگاه جلوه کند که چیزهای متعارف و جالب توجه از مقصد گردشگری را می داند . روشن است که همه چیز را همگان دانند و همگان هنوز به دنیا نیامده اند اما اگر راهنما نتواند به سوالات متعارف گردشگران همراه خود پاسخ دهد به واقع با مشکل مواجه خواهد شد .

اغلب مشاهده می شود وقتی یکی از مسافران سوالی را مطرح می سازد که خارج از عرف و خیلی نامربوط است حتی مورد اعتراض دیگر مسافران تور نیز قرار می گیرد , بنابراین کسی از راهنما انتظار ندارد که همه چیز دان باشد , اما اگر راهنمای شما به یک مقصد طبیعی مثل کویر شهداد نداند که وجه تسمیه محل چیست و کلوت های منطقه را چرا به این نام می خوانند یا چه ساعتی برای عکاسی در محل مناسب است وقوع تردید نزد مشتریان ( گردشگران همراه ) امری بدیهی است . درست مثل اینکه راهنمای محیط شهری در اصفهان از وجه تسمیه عمارت عالی قاپو یا از چگونگی اسکان ارامنه در اصفهان چیزی به خاطر نیاورد و یا راهنمای شهری پاریس نداند که دلیل احداث برج ایفل چه بوده است .

راهنمای تور 2 1 صلاحیت ها و ویژگی های تخصصی راهنمای تور 3

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد