رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ آبان ۱۳۹۸

صلاحیت ها و ویژگی های تخصصی راهنمای تور ۴

اشتراک گذاری

در ادامه بحث صلاحیت ها و ویژگی های تخصصی راهنمای تور به نقشه خوانی و جهت یابی , کمکهای اولیه , اطلاعات کلان و حفاظت اطلاعات می پردازیم .

نقشه خوانی و جهت یابی : در چارچوب مجموعه اطلاعاتی که راهنما باید از آن سررشته داشته باشد علاوه بر موارد ذکر شده باید به موضوع راهبری جمع در قالب جغرافیا نیز توجه نمود . راهنما باید از مسیر مناسب عبور و دسترسی ها و از جهت یابی اطلاعات داشته باشد . این موضوع به خصوص در مورد راهنمایان گشت های خارج از محیط شهری و برنامه های طبیعت گردی مصداق جدی دارد . یافتن مسیر در شب به کمک ستارگان, نحوه دسترسی به آب , شیوه کار کردن با ابزار آلات ساده ای همچون قطب نما و جی پی اس از اصول اولیه ای است که نباید فراموش شوند .

کمکهای اولیه : راهنما مسئول سلامت گردشگران همراه خود است .به هر حال ممکن است حسب نوع تور , رخدادهایی هر چند کوچک مثلا لغزش از روی یک تخته سنگ , زمین خوردن , مارگزیدگی , و نظایر آن منجر به ایجاد مشکل برای گردشگران همراه شود . اینجا وظیفه راهنما است که با آگاهی از قواعد کمک های اولیه , اقدامات لازم برای تامین سلامت گردشگران را به مورد اجرا گذارد . دامنه و حدود این توانایی به نوع بسته سفری که راهنما اداره می کند بستگی دارد .

اطلاعات کلان و حفاظت اطلاعات : گردشگران علاقمندند از ویژگی ها و خصوصیات جامعه مقصد در سطح کلان نیز آگاهی کسب کنند . آنها گاه از متغیرهای اصلی اقتصادی همچون تورم و بیکاری یا درآمد ملی سرانه و رشد اقتصادی یا فعالیت های اصلی اقتصادی جامعه سوال می کنند و گاه توجه ایشان به مسائل اصلی اجتماعی , احزاب ,انتخابات و رهبران جلب می شوند . شایسته است که راهنما به حدی از اطلااتی عمومی قابل انتقال به گردشگران آگاه باشد و در نظر داشته باشد که انتقال اطلاعات به اتباع خارجی به هر تقدیر شامل محدودیت هایی است که از نظر حرفه ای او می باید به آن توجه داشته باشد .
چنانچه ملاحظه می شود , طیف گسترده ویژگی های افرادی که علاقمند به فعالیت در حوزه راهنمایی تور هستند حکایت از اهمیت نقش ایشان به عنوان خط مقدم فعالین صنعت گردشگری در برخورد با گردشگران دارد و این موضوع اهمیت گزینش و تربیت راهنمایان را دو چندان می سازد .

صلاحیت ها و ویژگی های تخصصی راهنمای تور 4

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *