رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ بهمن ۱۳۹۴

سومین ژئو پارک کشور در قلعه میران رامیان راه اندازی می شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۱۱/۰۹-به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم کریمی پنجشنبه شب درجلسه توسعه گردشگری روستایی گلستان که با حضور استاندار گلستان و نیز رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان درمحل فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، افزود: اجرای این طرح در راستای سند جامع گردشگری گلستان انجام می شود.
وی، قدمت تاریخی چند هزار ساله، موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی کم نظیر و رقص مه و حرکت متناوب ابرها را از ویژگی های منحصر بفرد قلعه میران رامیان برشمرد و اضافه کرد: راه اندازی تله کابین و ورزش های زمستانی ار دیگر طرح ها برای این ژئو پارک است.
کریمی، هزینه مطالعات این طرح را درمرحله نخست یک میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی این طرح پس از پایان مطالعات، با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود.
وی تصریح کرد: وسعت حوزه قلعه میران رامیان حدود ۱۲ هزار هکتار است که مرحله نخست ژئو پارک در مساحت ۳۰۰ هکتاری کاسه این قلعه اجرا خواهد شد ضمن اینکه درکشور تاکنون ژئو پارک در منطقه آزاد ارس و قشم راه اندازی شده است.
استاندار گلستان نیز دراین جلسه، گردشگری را از ظرفیت های مهم درتوسعه استان دانست و گفت: شناسایی دقیق این ظرفیت ها و استفاده از آن در جهت جذب گردشگر و توریست، با مشارکت بخش خصوصی یک ضرورت است.
حسن صادقلو ضمن تاکید برضرورت تسریع درانجام مطالعات ژئو پارک قلعه میران رامیان، افزود: اجرای طرح های گردشگری بایستی با کمترین تخریب محیط زیست انجام شود.
شهرستان رامیان با افزون بر ۸۵ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان و در دامنه رشته کوه البرز شرقی واقع است.
ژئوپارک منطقه ای است که در آن، میراث زمین شناختی آن ناحیه، با مدیریت دقیق و دائمی حفظ و نگهداری می شود .
ژئوپارک بایستی از وسعت کافی که مرزهای آن به وضوح مشخص شده باشد برخوردار بوده و چندین پدیده بارز زمین شناسی در محدوده آن قرار گرفته باشد؛ این محدوده باید بتواند در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش مؤثری ایفا نماید.
ژئوپارک ممکن است علاوه بر پدیده های زمین شناسی از آثار تاریخی، بوم شناسی، باستان شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر برخوردار باشد.

152 سومین ژئو پارک کشور در قلعه میران رامیان راه اندازی می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *