جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

صنعت گردشگری در زنجان توسعه می‌یابد

تاریخ بروزرسانی :
۹ بهمن ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۱۱/۰۹-در راستای فراهم آوردن زیرساخت‌های توسعه گردشگری در سطح استان زنجان، تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای بین انجمن صنفی راهنمایان گردشگر، یک مجموعه خدماتی رفاهی در زنجان و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، این تفاهم‌نامه با اهدافی از جمله دسترسی مناسب در تولید نیرو و منابع انسانی متخصص در حوزه راهنمای گردشگری، ایجاد زمینه اشتغال برای فارغ‌التحصیلان در رشته‌های مرتبط با این حوزه، برگزاری دوره‌های تخصصی گردشگری اعم از ایران‌گردی و جهانگردی منعقد شد.

‌مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان در این نشست گفت: بیش از ۴۰ هزار بیکار در استان جویای کار هستند.

احمد غریوی اظهار کرد: در ابتدای امسال و در جلسه کارگروه اشتغال استان، توسعه بخش خدمات و گردشگری استان به عنوان یکی از سیاست‌های محوری مورد تصویب قرار گرفت.

وی افزود: پس از ابلاغ این مصوبه و با همکاری دستگاه‌های اجرایی در نهایت ۲۲۰ شغل جدید در حوزه خدمات و گردشگری احصا و از سوی نماینده عالی دولت در استان بخشنامه شد.

غریوی تصریح کرد: در حال حاضر سهم استان زنجان در اشتغال حوزه خدمات ۱۰ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این حوزه در تلاشیم تا این آمار را به نرخ کشوری نزدیک کنیم.

‌رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگر استان زنجان نیز گفت: ارائه خدمات مناسب به گردشگران، «فروش لذت سفر» است.

‌اویس کیانی اظهار کرد: ارائه خدمات مناسب به گردشگران، «فروش لذت سفر» است که علاوه بر ایجاد خاطره خوب برای گردشگران می‌تواند به عنوان یک اهرم تبلیغی مناسب برای جذب هر چه بیشتر توریست به شمار رود.

‌وی افزود: در گام اول ضروری است راهنمای گردشگران آداب یک راهنمای خوب را دانسته و با علم به آن وارد فعالیت در این حوزه شود تا بتواند در این حرفه تاثیر مثبتی از حضور خود بر جای بگذارد.

‌کیانی تصریح کرد: نیازسنجی در حوزه‌های جذب توریست، زیرساخت‌های مورد نیاز از جمله زیرساخت‌های اقامتی و دسترسی به منابع انسانی زبده، از جمله مولفه‌های مهم در داشتن صنعت توریسم موفق است.

‌در ادامه، مدیر یک مجموعه خدماتی، رفاهی و گردشگری در زنجان گفت: در جامعه کنونی مهمان‌نوازی سنتی جوابگوی نیاز گردشگران نخواهد بود.

‌علی عسگرلو اظهار کرد: توجه به سرمایه‌گذاری در زمینه تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در تامین رفاه‌ گردشگران از جمله مولفه‌های مهم در جذب و ماندگاری گردشگران در یک منطقه است.

‌وی افزود: برخورد مناسب شهروندان و اهالی مناطقی که پذیرای حضور توریست هستند، لازمه فرهنگ‌سازی است، زیرا در جامعه کنونی مهمان‌نوازی سنتی جوابگوی نیاز گردشگران نخواهد بود.

‌عسگرلو تصریح کرد: تلاش برای جذب گردشگر و ایجاد زمینه‌های لازم برای توقف هر چه بیشتر آن‌ها در استان، زمینه ایجاد اشتغال و در نهایت توسعه اقتصادی را در این حوزه به همراه خواهد داشت.

151 صنعت گردشگری در زنجان توسعه می‌یابد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *