رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

خانه موزه استاد شهریار، هیات امنایی اداره می‌شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۲/۰۷-دومین جلسه تشکیل هیات امنای موزه استاد شهریار در محل این موزه تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان شرقی، در این جلسه در خصوص محور اداره موزه استاد شهریار به شکل هیات امنایی و تبدیل این خانه موزه به یک قطب فرهنگی تصمیم گیری شد.

رضا خلیلی، مدیرعامل سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز دراین باره گفت: از مرحوم استاد شهریار مجموعه‌ای از آثار به یادگار مانده است که از جمله آن خانه استاد، خانه پدری او در خشکناب و مقبره‌الشعرا است که بیشتر با نام این شاعر ارزشمند شناخته می‌شود. می‌توان اشاره کرد که مجموعه این یادگاری‌های به جا مانده باید به یک سمت و سو و برای تحقق یک هدف مدیریت شوند.

وی افزود: شهرداری تبریز قصد دارد تا با همراهی سایر مجموعه‌های استان که به نحوی با این موضوع مرتبط هستند این خانه موزه را به عنوان نماد و نشانه‌ای از شعر تبریز معرفی کند و مجموعه برنامه‌های مرتبط با سالگرد استاد شهریار و روز ملی شعر و ادب پارسی را با همکاری و همراهی نهادهای فرهنگی مذکور برگزار کند.

علی‌اصغر شعردوست نیز در این جلسه گفت: این خانه باید به عنوان خانه موزه در ردیف خانه موزه‌های مربوط به مشاهیر کشور معرفی شود و این خانه باید بتواند به عنوان یک موزه نشانگر نحوه زندگی و معیشت استاد شهریار باشد.

شعردوست ادامه داد: با تصویب اعضای هیات امنا، خانه موزه استاد شهریار قصد دارد که مجموعه آثار مربوط به این استاد بی‌بدیل شعر فارسی را جمع‌آوری کرده و در این مکان نگهداری کند و در صورتی که مالکان راضی به اهدای آثار مربوط به استاد شهریار نباشند، این مجموعه آثار مربوط به استاد شهریار را خریداری می‌کند.

وی همچنین گفت: این مکان می‌تواند به عنوان مرکز فرهنگی فعال در تبریز شناخته شود. علاوه بر آن می‌تواند به عنوان دبیرخانه دائمی برگزاری روز بزرگداشت استاد شهریار محل رفت و آمد ادیبان و محققان ادبی باشد.

وی تشکیل دومین جلسه هیات امنا در این مکان را گام اول برای تحقق اهداف ذکر شده عنوان کرد.

شعردوست تشکیل هیات امنا برای اداره این موزه را گامی ارزشمند در جهت برگزاری برنامه‌های مرتبط با روز ملی شعر و ادب فارسی و سالگرد استاد شهریار عنوان و ابراز امیدواری کرد که اتحاد و همدلی میان دستگاه‌های اجرایی و دولتی گامی در جهت برگزاری کیفی و فاخر برنامه‌ها و همایش‌های مرتبط با سالگرد بزرگداشت استاد شهریار باشد.

1152 خانه موزه استاد شهریار، هیات امنایی اداره می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *