رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ شهریور ۱۳۹۴

دیپلماسی شهری تبریز برای جذب گردشگر فعال می‌شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۱۱- پنجمین همایش بین المللی بازاریابی اینترنتی و صنعت گردشگری در تبریز که امروز برگزار شده بود عصر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه آذربایجان‌شرقی، حمید سپیدنام، دبیر علمی این همایش در مراسم افتتاحیه، گفت: این همایش به منظور انتقال دانش و تجربیات بین‌المللی به فعالان این حوزه در داخل کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که نگاه دنیا به ایران عوض شده است، تاکید کرد: اکنون فضای خوبی ایجاد شده است و می‌توان از این موقعیت پیش آمده برای جذب گردشگر استفاده کرد.

وی استفاده از شبکه‌های مجازی را فرصتی مناسب برای جذب گردشگر دانست و افزود: می‌توان از طریق اینترنت نیز داشته‌های کشور را معرفی کرد و این، روش معمولی در سراسر دنیاست.

شهرام دبیری، رییس شورای شهر تبریز نیز در این همایش با اشاره به جاذبه‌های گردشگری تبریز، عنوان کرد: متأسفانه با این همه ظرفیت، در شناساندن آن‌ها عملکرد خوبی نداشته‌ایم و این کوتاهی باعث شده است، تبریز مقصد گردشگران خارجی نباشد.

وی با بیان این‌که تبریز در زمینه جذب توریست سلامت در کشور پیشتاز است، عنوان کرد: در چند سال اخیر شاهد حضور گردشگران سلامت از کشورهای همجوار در تبریز هستیم که البته با مدیریت نادرست و ناهماهنگی میان دستگاه‌ها، گردشگران سلامت هم برای حضور در استان بی‌میل شده‌اند.

دبیری به عزم جدی شهرداری و شورای شهر برای جذب گردشگر اشاره و تأکید کرد: به منظور فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری، به سرمایه‌گذارانی که در نظر دارند هتل و محل اقامتی گردشگری احداث کنند، شهرداری مجوز رایگان می‌دهد.

وی هم‌چنین با اشاره به خواهرخواندگی تبریز با شهرهای مطرح دنیا، عنوان کرد: از این طریق می‌خواهیم دیپلماسی شهری تبریز را فعال کنیم تا بستر مناسبی برای جذب گردشگر فراهم شود.

فرزین حق پرست، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در این مراسم با بیان این‌که صنعت توریسم سومین صنعت درآمدزای دنیاست، گفت: در گذشته نیز ایران یکی از مقاصد گردشگران جهان بود و سفرنامه‌های زیادی در خصوص ایران نوشته شده است.

وی با بیان این‌که باید ایران در سال ۱۴۰۴ درآمد ۲۵ میلیارد دلاری از صنعت توریسم جذب کند، افزود: دولت تدبیر و امید به موضوع توریسم توجه زیادی دارد؛ بطوری که در سند تدبیر و توسعه آذربایجان شرقی، هفت هسته کلیدی برای توسعه صنعت توریسم استان تعریف شده است.

حق‌پرست تاکید کرد: توجه به تبلیغات، هدف‌گذاری برخی روستاهای استان با محوریت کندوان برای حضور گردشگران، توجه به جاده ابریشم و غیره از جمله هسته‌های کلیدی در سند تدبیر و توسعه استان است.

875 دیپلماسی شهری تبریز برای جذب گردشگر فعال می‌شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *