رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ مهر ۱۴۰۲

بهترین زمان تور کیش چه فصلی است؟

اشتراک گذاری

جزیره کیش یکی از مقاصد زیبای گردشگری در جنوب ایران است که سالانه پذیرای مسافران زیادی می باشد. محبوبیت این جزیره نیز به‌واسطه‌ی مراکز خرید کیش، جاهای دیدنی کیش، مراکز تفریحی آن و… تعریف می‌شود. این جزیره خوش‌رنگ، در قلب آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار گرفته است و به نگین خلیج مشهور است. اگر تمایل‌ به بازدید از این جزیره‌ی بی‌نظیر را دارید و نمی‌دانید «بهترین زمان تور کیش چه فصلی است؟» ، حتما این بخش را مطالعه کنید.

بهترین زمان تور کیش

بهترین زمان سفر به کیش از نظر آب و هوا

حتما می‌دانید که جزیره کیش یک جزیره چهار فصل است، بنابراین هر فصلی را که برای سفر انتخاب کنید جذابیت‌های خاص خود را دارد.اگر ملاک شما برای انتخاب مناسب ترین زمان برای سفر به کیش، آب و هوای کیش است. اواخر زمستان و اوایل بهار را انتخاب کنید. در این ایام، کیش در بهترین آب و هوا قرار دارد و خبری از سرمای زیاد و رطوبت شدید و گرمای طاقت‌فرسا نیست. بنابراین اگر کیش در بهار را انتخاب کرده‌اید. خوب است بدانید بهترین تجربه‌ها و بهترین شرایط در انتظار شماست. از آب و هوای مطبوع و معتدل کیش لذت ببرید و در مراکز خرید کیش و سواحل نفس‌گیر آن به گشت‌وگذار بپردازید.

بهترین زمان تور کیش

سفر به کیش در بهار و نوروز

قطعا برای خیلی از کسانی‌که در طول سال فرصت سفر‌کردن و گشت‌و‌گذار ندارند. فصل بهار و تعطیلات نوروز بهترین زمان سفر به کیش یا شهرهای دیگر است. شور و شوق آغاز فصل جدید هم صفای دیگری به مسافرت می‌بخشد. همچنین صفای جزیره کیش در فصل بهار نیز جور دیگری‌ است! آب‌و‌هوای خنک و ملایم، میزان کمتر رطوبت هوا، مخصوصا در اردیبهشت‌ماه باعث شده بهار جزو بهترین فصل سفر به کیش باشد. البته خوب است بدانید فصل بهار و کیش در عید نوروز از پرطرفدارترین مسافرت های ایران است. بنابراین اگر از شلوغی‌ها فراری هستید؛ خلوت ترین فصل سفر به کیش را که در ادامه توضیح می‌دهیم انتخاب کنید.

بهترین زمان تور کیش

سفر به کیش در تابستان

اگر به‌دنبال بهترین زمان سفر به کیش برای شنا در آب‌های خلیج فارس هستید. قطعا فصل مد‌نظر شما تابستان گرم و شرجی جزیره کیش است. شاید شرجی و رطوبت هوا اولش اذیتتان کند اما کلی اتفاق خوب و هیجان‌انگیز در فصل تابستان و در سواحل کیش انتظارتان را می‌کشد! اگر گرمای زیاد برایتان هیچ‌جوره قابل تحمل نیست، پس شاید باید فصل دیگری را برای مسافرت به کیش انتخاب کنید.

از جذابیت‌های دیگر سفر به کیش در فصل تابستان، برگزاری انواع جشنواره‌ها، قرعه‌کشی‌ها و تفریحات مختلف و هیجان‌انگیز ساحلی است که همه این‌ها دست به دست هم می‌دهد تا برای شما که شیفته تجربه چیزهای جدید هستید، تابستان بهترین زمان مسافرت به کیش باشد.

بهترین زمان تور کیش

سفر به کیش در پاییز

خیلی قابل پیش‌بینی نیست که آب‌و‌هوا در فصل پاییز جزیره کیش چگونه خواهد بود. اما بهتر است در نظر بگیرید که ممکن است رطوبت هوا تا ۶۰ درجه سانتی‌گراد هم برسد. شاید پاییز برای خیلی‌ها که فراری از آب‌و‌هوای پیش‌بینی‌نشده و بارانی‌ هستند. بهترین زمان سفر به کیش نباشد، اما برخی هم شیفته دلربایی پاییز در سواحل خلیج فارس هستند.

علاوه‌ بر همه این‌ها، هنوز جذابیت اصلی سفر به کیش در فصل پاییز مانده! آن هم برگزاری انواع جشنواره‌های تخفیف پاییزی، تخفیف ۵۰‌درصدی روز کیش (۲۰آبان) و ارزان‌شدن قیمت هتل‌هاست. بله شما ارزان‌ترین فصل سفر به کیش را پیدا کردید و در‌عین‌حال چیزی از جذابیت‌های طبیعی کیش را نیز از دست ندادید!

پاییز جزیره کیش با ماه مهر که آغاز می‌شود، هنوز تا حد زیادی حال‌وهوای تابستان را دارد. بارندگی کمتر از ادامه فصل پاییز خواهد بود. آبان‌ماه چیزی ما‌بین رطوبت و شرجی تابستان و باران‌های تند زمستان است اما آذر‌ماه پر‌باران‌ترین ماه فصل پاییز در جزیره کیش است که هرکدام می‌تواند بهترین زمان مسافرت به کیش در فصل پاییز مخصوص شما باشد.

بهترین زمان تور کیش

سفر به کیش در زمستان

تقریبا تمام روزهای زمستانی کیش، بارانی است. باران‌های تند موسمی که در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد. پس اگر در زمستان به کیش سفر کردید یادتان نرود چترتان را همراه خود ببرید. قطعا در این فصل نمی‌توانید توقع آفتاب‌گرفتن یا تفریحات ساحلی داشته باشید اما کاملا می‌توانید انتظار آب‌و‌هوایی معتدل که بین ۹ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان است را به واقعیت تبدیل کنید.

به‌همین‌خاطر برای کسانی‌که از گرمای جنوب فراری‌اند اما دلشان می‌خواهد حداقل یک‌بار هم که شده به سواحل جنوبی کشور سفر کنند. بهترین زمان سفر به کیش فصل زمستان است. حتی در اسفند‌ماه آب‌و‌هوای جزیره کیش به بهار نزدیک‌تر است و می‌تواند سفری با هوای به‌شدت دلپذیر را برایتان رقم بزند.

بهترین زمان تور کیش

بهترین فصل برای خرید در جزیره زیبای کیش

اگر قصد دارید برای خرید به جزیره زیبای کیش سفر کنید و خرید و پاساژگردی برایتان در اولویت است، باید فصل ارزانی را برای سفر به کیش انتخاب کنید تا قدرت خرید خوبی داشته باشید.

در بالاتر به این موضوع اشاره کردیم که در فصل پاییز جشنواره‌های تخفیفی زیادی برگزار می‌شود و از قیمت بلیط هواپیما گرفته تا رزرو هتل همه چیز در این بازه زمانی ارزان‌تر خواهد بود. همچنین در ماه‌های دی و بهمن نیز قیمت نسبت به دیگر ماه‌ها کمتر است، اما دیگر خبری از حراجی‌های بزرگ نخواهد بود. از طرفی با سفر به جزیره کیش در این ماه‌ها، می‌توانید در جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف جزیره شرکت کنید و هیجان را به سفر رویایی خود تزریق کنید.

بهترین زمان تور کیش

بهترین زمان سفر به جزیره کیش برای تجربه سفری کم هزینه

حتما می‌دانید که برای تجربه سفری کم هزینه، باید تقاضا کم باشد، چون وقتی تقاضا کم باشد. شرکت‌ها و حتی پاساژها برای دریافت سود قیمت‌ها را کاهش می‌دهند. در فصل پاییز جشنواره‌ها و حراجی‌های بزرگی در کیش برگزار می‌شود. در نتیجه هزینه‌های سفر به مراتب کاهش پیدا می‌کند.از طرفی گرما و رطوبت بالای هوا در فصل تابستان موجب شده است که افراد زیادی در این فصل به جزیره کیش سفر نکنند. در نتیجه در کنار ارزان بودن قیمت‌ها، دیگر از همهمه نیز خبری نخواهد بود. علاوه‌براین، در فصل تابستان رویدادهای زیادی برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید.

در حالت کلی اگر به‌ دنبال بهترین زمان سفر به کیش برای تجربه سفری ارزان قیمت هستید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در مرداد، اواخر فرودین یا اوایل پاییز به این جزیره زیبا سفر کنید. در مرداد ماه چون گرمای هوا به اوج خود می‌رسد، تعداد مسافران کمتر است، در اواخر فرودین دیگر تعطیلات نوروزی تمام شده است و همه به شهر خود برمی‌گردند. در نتیجه جزیره خلوت است و می‌توانید از طبیعت بکر و خلوت آن لذت ببرید. همچنین در اوایل پاییز هم که به‌دلیل بازگشایی مدارس و تعداد مسافر کم، می‌توانید سفر ارزانی را به کیش تجربه‌ گر باشید.

بهترین زمان تور کیش

انتخاب بهترین زمان سفر به جزیره کیش برای شرکت در فستیوال‌ ها

فستیوال های جزیره با این هدف برگزار می‌شود که سالانه جمعیت زیادی جذب کیش شود تا از این طریق چرخ اقتصادی آن به‌حرکت درآید. مهم‌ترین فستیوال‌های جزیره کیش در فصل تابستان برگزار می‌شود تا گردشگر بیشتری جذب جزیره شود. ازاین‌رو، اگر به شرکت در فستیوال‌ها و آشنایی با مراسم و آیین جزیره علاقه‌مند هستید. می‌توانید در بازه زمانی اوایل تیر تا اواخر شهریور به این جزیره سفر کنید. چراکه در این بازه زمانی رویدادهای زیادی برگزار می‌شود.

بهترین زمان تور کیش

شما می‌توانید در کنار تجربه فعالیت‌های مهیج آبی و ساحلی در فصل تابستان، شرکت در جشنواره‌های مختلف در جزیره را نیز تجربه‌گر باشید. فستیوال‌های زیادی از جمله مسابقات رالی تور خانوادگی، فستیوال آبنبات چوبی، فستیوال خرید، فستیوال سلامت، شرکت در کنسرت‌های مختلف و غیره تنها گوشه‌ای از برنامه‌هایی است که در طول فصل تابستان در این جزیره زیبا برگزار می‌شوند.

بهترین زمان تور کیش

انتخاب زمان مناسب برای سفر به کیش برای تجربه مهیج ترین تفریحات آبی

اگر به تجربه تفریحات آبی علاقه‌مند هستید، خبر خوش این‌که می‌‌توانید در هر چهار فصل تفریحات مهیج آبی مختلف در جزیره را تجربه کنید. این جزیره به‌این دلیل یک میزبان چهار فصل برای تفریحات آبی به‎ شمار می‌رود که آب‌وهوای جزیره در تمام فصول مطبوع و دلپذیر است.

در حالت کلی سعی کنید زمانی را برای امتحان تفریحات آبی در جزیره در نظر بگیرید که آب‌وهوا آفتابی باشد و احتمال بارش نیز وجود نداشته باشد تا بتوانید نهایت لذت را در سفر به این جزیره ببرید.

بهترین زمان تور کیش

خلوت‌ترین فصل سفر به کیش

تقریبا در هر‌فصلی می‌توان بهترین زمان سفر به کیش را از لحاظ خلوتی، جست‌و‌جو و پیدا کرد. در حالت کلی سفر وسط هفته می‌تواند خلوتی مسافرت شما را تضمین کند. اما در فصل بهار به‌دلیل آب‌و‌هوای مناسب و رو به گرم جزیره ، خرداد‌ماه بهترین زمان مسافرت از نظر خلوت‌بودن به کیش است.در فصل تابستان، مرداد‌ماه می‌تواند گزینه ایدئال‌تری برای سفر به کیش نسبت به تیر‌ماه و شهریور از لحاظ خلوتی باشد، اما این به شرطی است که توان تحمل اوج گرمای جزیره را داشته باشید.

فصل پاییز و زمستان در جزیره کیش معمولا جزو خلوت‌ترین فصل سفر به کیش محسوب می‌شوند. به‌خاطر بارندگی هوا، فصل مدرسه‌ها و دانشگاه‌ها، میزان سفر به جزیره کیش هم کاهش پیدا می‌کند. همین فرصت فوق‌العاده‌ای برای کسانی است که به‌دنبال خلوتی جزیره هستند.

البته به این نکته هم توجه کنید که پاییز و زمستان علاوه‌ بر خلوتی، فصل ارزانی جزیره کیش نیز هستند. پس شاید این فصل بهترین زمان سفر به کیش همراه عزیزانتان باشد.

بهترین زمان تور کیش

نکاتی که باید در سفر به کیش مدنظر قرار دهید

تا به این بخش از مطلب سعی کردیم در خصوص انتخاب بهترین زمان سفر به کیش اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار دهیم و از جنبه‌های مختلف به بررسی این موضوع بپردازیم. در این بخش از مطلب لازم دانستیم که نکاتی را در خصوص سفر به کیش در اختیارتان قرار دهیم.

برای انتخاب لباس مناسب در سفر به جزیره کیش، بهتر است به این مورد دقت داشته باشید که هوا در این جزیره هیج وقت آنقدرها سرد نیست که لازم باشد لباس خیلی گرم یا کلاه و شال گردن بپوشید. اما در فصل زمستان، اوایل بهار و اواخر پاییز، امکان بارندگی و طوفان وجود دارد. در نتیجه هوا کمی سرد خواهد شد و شاید لازم باشد که برای شب‌های جزیره سوئیشرت یا کاپشن نازک همراه خود داشته باشید. اما در دیگر فصل‌های جزیره به‌خصوص تابستان که هوا در گرم‌ترین حالت خود قرار دارد. توصیه می‌کنیم لباس‌های نازک‌تر نخی با رنگ روشن بپوشید.

از طرفی از کلاه آفتابی، کرم ضد آفتاب و مایو غافل نشوید که در گرمای کیش در کنار تجربه تفریحات آبی بسیار لازم است. در خصوص انتخاب کفش مناسب نیز این مورد را مدنظر قرار دهید که بهتر است کفش راحتی بپوشید. چراکه قرار است زیاد راه بروید. بهترین گزینه در این شرایط برای خانم‌ها و آقایان، استفاده از کفش کتونی راحت است. در فصل‌های بسیار گرم نیز استفاده از صندل‌های تابستانی یک گزینه عالی به‌شمار می‌رود.

بهترین زمان تور کیش

بهترین زمان تور کیش

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *