جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

جاهای دیدنی کیش (۲۰ مورد با عکس)

تاریخ بروزرسانی :
۷ آبان ۱۴۰۱

جاهای دیدنی کیش در فصول سرد به دلیل خنکی مطلوب هوا جذابیت خاصی دارند. کیش جاذبه های دیدنی سرگرم کننده و گردشگری زیادی دارد. مکان های دیدنی کیش می تواند تعطیلات خوب و سرشار از نشاط و شادی را برای شما به ارمغان بیاورد که در جای دیگری تچربه نکرده اید. کیش از جزایر بزرگ و سرسبز استان هرمزگان است .بیشتر جاهای دیدنی جزیره کیش شگفت انگیز است که طبیعت درطی سالهای طولانی آن را بوجود آورده و با دست بشر تغییراتی در آن ایجاد شده ‌است. ما در اینجا شما را با جاهای دیدنی کیش آشنا خواهیم کرد تا در صورت انتخاب تور کیش و یا رزرو هتل کیش و سفر به این جزیره زیبا از دیدنی های این جزیره شگفت انگیز لذت ببرید، با آرزوی سفری خوش برای شما

باغ پرندگان و پارک دلفین‌ها از جاهای دیدنی کیش

این مجموعه به اسم پارک دلفین‌ها شناخته می‌شود و یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیش است. با واردشدن به مجموعه در ابتدا به باغ پرندگان می‌روید. در این باغ از نزدیک حدود ۵۰ گونه از پرنده‌های مختلف را خواهید دید. وقت‌گذراندن بین طاووس‌ها، طوطی‌ها، پلیکان‌ها و پرندگان دیگری که کمتر امکان دیدنیشان پیش می‌آید، تجربه جذابی خواهد بود.

در قسمت دیگر این پارک از آکواریوم آب‌شور دیدن می‌کنید که در آن انواع پستانداران دریایی از جمله شیر دریایی، گربه دریایی، پنگوئن و … نگهداری می‌شود. نمایش دلفین‌ها و کلاسیک‌شو از برنامه‌های دیگر این مجموعه است.

 

دلفین ها جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

بوستان آهوان کیش

بوستان آهوان کیش یکی از جذاب ترین اماکن تفریحی کیش است، این بوستان با زمینی به مساحت ۲ هکتار در انتهای خیابان فردوسی جزیره کیش واقع شده است. در این بوستان به غیر از آهو چند گونه های دیگری از حیوانات مثل شیر، روباه، شغال، میمون، گوزن و انواع پرندگان نیز نگهداری می شوند، ولی آهوها برخلاف سایر حیوانات که در قفس نگهداری می شوند، به صورت آزادانه در این پارک زندگی می کنند. کودکان علاوه بر مشاهده این حیوانات زیبا می توانند از وسایل بازی موجود در این پارک نیز استفاده کنند.

آهوان جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

اسکله تفریحی کیش از بهترین جاهای دیدنی کیش

اسکله تفریحی جز بهترین جاهای دیدنی کیش است که در لیست ۱۶ جاذبه برتر کیش ما قرار می گیرید،این اسکله در ساحل جزیره قرار گرفته است که دارای عرشه ای چوبی و زیبا است و شما را به سمت آبهای نیلگون خلیج فارس هدایت می کند. این مکان یکی از بهترین مناطق مناسب برای پیاده روی و گردش در جزیره کیش می باشد. این اسکله تفریحی توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است و طول آن به ۴۳۷ متر می رسد. این اسکله تفریحی به مراکز تفریحی دیگر چون بولینگ مریم کیش، سینما ۴ بعدی و کلوپ تفریحات دریایی نزدیک است و می توانید از این امکانات به خوبی استفاده کنید در اطراف اسکله تفریحی پر است از کافه، رستوران، مراکز تفریحی و…. که می توان در اینجا لحظات خوشی را بگذرانید.

اسکله جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش

خانه مردم‌شناسی بومیان کیش، حدود ۲۰۰ سال قدمت دارد و با سبک معماری کاملا بومی، در یکی از محله‌های قدیمی کیش ساخته شده است. این خانه به یکی از شخصیت‌های معروف و محبوب کیش به نام حاج عبدالله‌بن‌شاهین تعلق داشته و از سال ۹۳ به خانه مردم‌شناسی تبدیل شده است. در این خانه تاریخی می‌توانید سبک کار و زندگی بومیان در دوران‌ گذشته را ببینید و با ابزار و وسایل قدیمی‌ای که از آن‌ها برای ماهیگیری، پخت‌وپز، نگهداری و تهیه خرما و… استفاده می‌شد آشنا شوید.
بازدیدکنندگان می‌توانند صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و بعد از ظهرها از ساعت ۱۶ تا ۲۱ از این موزه دیدن کنند.

آدرس: کیش، محله سفین قدیم، ۲۰۰ متری بازار ماهی به‌سمت کشتی یونانی، روبه‌روی بندرگاه صیادی

مردم شناسی جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

شهر زیرزمینی کاریز از جاهای دیدنی کیش

کاریز واژه فارسی قنات است. کاریز کیش حدود ۲۰۰۰ سال قدمت دارد و آب شرب مردم جزیره را تأمین می‌کرده. قنات قدیمی کیش حدود ۱۵ متر پایین‌تر از سطح زمین قرار دارد و این روزها با تغییر کاربری به شهری زیرزمینی تبدیل شده است. این جاذبه گردشگری کیش با امکاناتی مانند موزه، بازارچه صنایع‌دستی، عکاسخانه، چایخانه و رستوران از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کند. از وسعت شهر زیرزمینی کاریز که بگذریم، چیزی که این قنات را از قنات‌های دیگر متمایز می‌کند سقفی مرجانی به قطر هفت متر است که از فسیل‌های طبیعی صدف‌ها و آبزیان پوشیده شده.
آدرس: جزیره کیش، میدان المپیک، مجموعه فرهنگی سیاحتی شهر زیر زمینی کیش (کاریز)

کاریز جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

شهر حریره از جاهای دیدنی کیش

شهر حریره نیز یکی از مکان های دیدنی کیش است که می توانید در کیش به آنجا بروید. شهر حریره کیش مربوط به سده ۵ تا ۱۰ هجری قمری است که در قسمت شمالی جزیره قرار گرفته است و جز آثار ملی ثبت شده در ایران می باشد. این شهر باستانی یکی از نقاط دیدنی جزیره کیش است و در وسعتی سه کیلومتر مربعی قرار دارد و نمایانگر شهری بزرگ و آباد در آن زمان می باشد که جمعیت زیادی را در خود جای داده بوده است. در قسمت شمال این منطقه ساختمانهای بندرگاه و دفاتر آن، قابل دیدن است. امروز از این شهر باستانی، نمای از بین رفته یک شهر وجود دارد که از آن دیواره ها و سقف های به جای مانده است.

حریره جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

مرکز غواصی کیش

این مرکز از سال ۱۳۷۰ فعالیتش را شروع کرده و این روزها با فراهم‌کردن امکان غواصی و تفریحات آبی اوقات خوشی را برای مسافران جزیره کیش ساخته است. اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید می‌توانید در این مرکز دوره غواصی تفریحی را در آب‌های خلیج‌فارس تجربه‌ کنید. خوبی غواصی تفریحی این است که لازم نیست شنا و غواصی بلد باشید، با گذراندن دوره تئوری ۱۵ دقیقه‌ای آماده خواهید بود که به زیر آب بروید. این مجموعه تورهای مختلف غواصی برای مبتدی‌ها و حرفه‌ای‌ها در مناطق مختلفی برگزار می‌کند. تفریحات مرکز غواصی به این‌ها محدود نمی‌شود و تفریحات آبی متنوعی را نیز فراهم کرده است:

شاتل و بنانا در کیش: اگر از قایق‌سواری آرام و دست‌جمعی خوشتان می‌آید بناناسواری را انتخاب کنید. بنانا قایق بادی‌ای شبیه به موز است که ظرفیتی بین ۴ تا ۶ نفر دارد. اما اگر می‌خواهید کمی هیجان چاشنی قایق‌سواری‌تان بکنید، شاتل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شاتل قایق بادی‌ای است که نسبت به بنانا ابعاد کوچکتر و سرعت بیشتری دارد و می‌تواند روی آب جهش کند. هر شاتل می‌تواند ۲ تا ۳ نفر را حمل کند.

جت‌اسکی در کیش: اگر سرتان برای هیجان درد می‌کند، جت‌اسکی را انتخاب کنید، جت‌اسکی از هیجان انگیزترین ورزش‌های آبی کیش است. هر جت اسکی ظرفیت ۱ تا ۲ نفر را دارد .

غواصی جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

پاراسل در کیش: اگر از پرواز خوشتان می‌آید باید یک‌بار هم شده چترهای پاراسل را تجربه کنید. برای این کار سوار بر چترها می‌شوید و با قایق به درون آب می‌روید. چترها با باد از روی قایق بلند می‌شوند و دوباره به روی قایق برمی‌گردند. هر پاراسل ظرفیت ۱ تا ۲ نفر را دارد ..

اسکی روی آب: اگر قبلا تجربه این ورزش را نداشتید بهتر است از خیرش بگذرید. امکان این تفریح فقط برای کسانی فراهم است که از قبل به اسکی روی آب تسلط دارند.

آدرس: میدان ساحل، پشت هتل شایان، مرکز غواصی کیش

البته این تفریحات آبی را در جاهای دیگری هم می‌توانید تجربه کنید؛ مثلا مجموعه آبی هتل مارینا پارک کیش، آکادمی غواصی سیشل، کلوب دریایی ناتیلوس، اسکله‌های تفریحی کیش و… هم امکان این تفریحات آبی را در جزیره کیش فراهم کرده‌اند.

پاراسل جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

تم‌پارک آبی اوشن

این پارک آبی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی ایران است. در این مجموعه علاوه بر راید‌های مختلف که به سه دسته آرام، تند و هولناک تقسیم شده‌اند می‌توانید از استخرهای مختلف و جکوزی استفاده کنید. همچنین در مجموعه رستوران و فروشگاهی وجود دارد که نیازهایتان در طول روز را برطرف می‌کند. البته باید توجه داشته باشید سانس‌‌ها و روزهای این مجموعه برای خانم‌‌ها و آقایان متغیر است و باید قبل از رزرو بلیت روزهای کاری مجموعه را چک کنید.

آدرس و تلفن: جزیره کیش، جاده جهان، تم‌پارک آبی اوشن

اوشن جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

مجموعه پارس سافاری کیش

مجموعه ورزشی-تفریحی-توریستی پارس سافاری کیش ده‌ها نوع تفریح برای سنین مختلف فراهم کرده است که اگر اهل تفریحات هیجان‌انگیز و متفاوت باشید از رفتن به این مجموعه لذت خواهید برد. در تور سافاری کیش با خودروی لندکروز سرعت و گشت‌وگذاری هیجان‌انگیز را در صحرا تجربه خواهید کرد.کسانی هم که هیجان را دوست ندارند و تفریحات آرام را ترجیح می‌دهند می‌توانند در تور شترسواری مجموعه ثبت‌نام کنند و در محیطی بیابانی شترسواری کرده، عکس بگیرند و خودشان را در فضایی متفاوت قرار دهند. موتورسواری و کارتینگ هم از تفریحات دیگری است که در این مجموعه می‌توانید تجربه‌شان کنید.می‌توانید در این مجموعه تفریحات دیگری مثل بانجی‌شوتینگ و پینت بال را تجربه کنید.

آدرس: کیش، بلوار امام خمینی، بلوار سافاری، جنب فاز ۳ صنعتی

سافاری جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

دوچرخه سواری در کیش

یکی از تفریحاتی که در کیش نباید از دست بدهید، دوچرخه‌سواری دور جزیره‌ است. طول این مسیر حدود ۷۵ کیلومتر است که به موازات جاده ساحلی ساخته شده. این مسیر در بخش‌های مختلف جزیره مثل اسکله تفریحی، بازار مرجان، کشتی یونانی و… ایستگاه‌هایی دارد و شما می‌توانید با ارائه کارت شناسایی دوچرخه‌ اجاره کنید. در این ایستگاه‌ها می‌توانید اسکوتر و دوچرخه برقی هم کرایه کنید.

دوچرخه سواری جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

کشتی های تفریحی کیش

کشتی‌سواری در خلیج‌فارس یکی دیگر از تفریحات در جزیره کیش است. کشتی‌های شبانه از ساعت ۹ شب تا ۱ بامداد با شام، موسیقی زنده و جنگ‌های شادی از مهمانان پذیرایی می‌کنند. کشتی‌های آکواریومی هم مسافران را به جاهایی می‌برند که محل زندگی آبزیان است و شما می‌توانید از نزدیک زندگی این موجودات دریایی را ببینید. برای استفاده از کشتی‌های تفریحی کیش کافی‌ست به اسکله تفریحی جزیره بروید.

کشتی تفریحی جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

کشتی یونانی از جاهای دیدنی کیش

در غرب جزیره یک کشتی عظیم‌الجثه در سواحل نیلگون کیش جا خوش کرده است که به کشتی یونانی معروف است. در یکی از روزهای گرم تابستان سال ۱۳۴۵، بومیان جزیره کیش ناگهان کشتی عظیم‌الجثه‌ای را که در نزدیکی روستای باغو به گل نشسته بود، دیدند. هنوز پس از گذشت سال‌ها دلیل به گل نشستن این کشتی در پس پرده‌ای از ابهام است اما گفته می‌شود به علت مه آلود بودن هوا و نبودن فانوس دریایی در سواحل جزیره کیش این اتفاق روی‌ داده است.

kish 2610 mm101 جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

مرکز تفریحات کیش

آبهای گرم و آرام و زلال اطراف کیش بهترین فرصت را برای استفاده از جدیدترین امکانات ورزشی و تفریحی دریایی که در کلوپ های متعدد فراهم شده اند ، ایجاد کرده است .

672 جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

پارک ساحلی سیمرغ کیش

پارک ساحلی سیمرغ با جمع کردن هر آنچه از امکانات و وسایل مورد نیاز برای آسایش مسافران و گردشگران مورد نیاز بوده است دریغ نکرده است. از آلاچیق های زیبا و شیک گرفته که پناهگاهی برای مسافران در برابر نور خورشید و باران می باشد تا مجموعه ای از پیست های دوچرخه سواری در امتداد ساحل و پیاده روی و همچنین زمین های تنیس پینگ پونگ در سواحل زیبای جزیره کیش همه و همه را در یک مجموعه گرد هم جمع کرده است.

پارك ساحلی سيمرغ کیش7 جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

ساحل مرجان از جاهای دیدنی کیش

ساحل مرجان در شرق جزیره کیش قرار دارد که یکی از زیباترین ساحل‌ها به شمار می رود. ساحل نقره ای، آبهای نیلگون و آفتابی درخشان جزیره کیش را به مروارید خلیج فارس تبدیل کرده است. وجود مرجان های زیبا در ساحل مرجان آن را به قطب توریستی کیش تبدیل کرده است. از ویژگی های جذاب ساحل مرجان پوشانده شدن مسیر با درخت است که موجب شده تا محیطی بسیار دلنشین برای افراد پیاده به وجود آورد.

%D8%B3%D8%A7%D8%AD%D9%84 %D9%85%D8%B1%D8%AC%D8%A7%D9%86 1 جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

قلعه وحشت کیش

قلعه وحشت اولین قلعه وحشت کیش در ایران است که به تازگی شروع به کار کرده است. این مکان در کیش یک کلبه چندصد متری در جزیره کیش است که حالا تبدیل به یک مکان مهیج و جذاب برای عده ای شده که دوست دارند هیجان و ترس را با تمام وجودشان احساس کنند تمام کسانی که به کیش سفر می کند کمتر پیش میاید که سری به قلعه وحشت نزنند یکی از جدید ترین مراکز تفریحی کیش است که تونسته تمام بازدید کننده هاراضی نگه دارد.

%D9%82%D9%84%D8%B9%D9%87 %D9%88%D8%AD%D8%B4%D8%AA 1 جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

جاده جهان کیش

جاده جهان همچون حلقه ایی نگین زیبای جزیره کیش را دربرگرفته است. این جاده به صورت یک جاده کمربندی دورتادور جزیره امکان ارتباط با طبیعت بکر کیش را فراهم آورده و دوستداران مناظر طبیعی می‌توانند چشم اندازهایی از دریا، ساحل، پوشش گیاهی و حیات جانوری متنوع جزیره را در سراسر طول جاده مشاهده کنند.

%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87 %D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86 جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

آکواریوم جزیره کیش

خلیج فارس از نظر تنوع و تعداد موجودات آبزی، یکی از مهم‌ترین پهنه‌های آبی در جهان محسوب می‌شود از این رو گردشگرانی که به جزیره کیش سفر می‌کنند، می‌توانند با غواصی در داخل آب‌های شفاف و زلال نقاط مختلف جزیره، انواع ماهی‌ها و آبزیان دیگر را مشاهده کنند. اما افرادی که امکان غواصی در زیر آب و دیدن ماهی‌های رنگارنگ زیبا و بعضاً عجیب را در محیط طبیعی ندارند، می‌توانند برای دیدن آکواریوم جزیره کیش به ساختمان کانون هنر کیش واقع در خیابان فردوسی این جزیره و در مجاورت بوستان آهوان مراجعه نمایند.

aquarium kish island5 جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

درخت سبز کیش

درخت سبز کیش ، کهنسال‌ترین درخت لور یا انجیر همان انجیر معبد در جزیره کیش است و چیزی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سال عمر دارد، درختان انجیر معابد، در ابتدا تنه است، ولی با رشد درخت، شاخه های آن به سمت زمین آویزان می شوند و بعد از مدتی در آن فرو می روند که خود به تنه تبدیل می شوند. این روند آن قدر ادامه می یابد تا یک درخت با چندین ساقه به هم پیچیده و پیوسته در داخل زمین بوجود می آید.

%D8%AF%D8%B1%D8%AE%D8%AA %D8%B3%D8%A8%D8%B2 4 جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

پیست باگی کیش

پیست خاکی باگی به طول ۴۰۰ متر با ماشین های دو نفره، میزبان باگی سواران در جزیره کیش است. همچنین تورهای ورزشی تفریحی باگی با راهنمای حرفه ای و با موتور چهار چرخ ATV در جلو،

buggi78 جاهای دیدنی کیش (20 مورد با عکس)

جاذبه های رایگان کیش کدامند؟

کلبه هور ، شهر باستانی حریره ،خانه اعیانی ، باغ راه ایرانی کیش ، پارک ماهیگیر کیش

جاذبه های گردشگری مخصوص کودکان در کیش کدامند؟

تم پارک آبی اوشن ، شهربازی هایلند کیش ، پارک دلفین‌ها ، باغ پرندگان ، پیست اسکیت روی یخ دامون

اماکن تفریحی لاکچری کیش کدامند؟

تفریحاتی مثل پاراسل، غواصی و فلای بورد از جاذبه های لاکچری کیش به حساب می‌آیند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 19 میانگین: 4.3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مرادی

    یکی از موارد مهم که در جزیره کیش جز جاهای دیدنی محسوب میشود هتل های کیش است. هتل های کیش به دلیل گردشگری و توریستی (Tourist) بودن این جزیره جز بهترین ها محسوب می‌شوند. هتل های ۵ ستاره زیادی در کیش ساخته شده است. هتل دریایی ترنج، هتل داریوش، هتل پانوراما، هتل ویدا و…. جزء هتل های پرطرفدارهستند.
    به نظرم هنگام سفر به کیش هتل خودتون رو کامل بشناسین و از خدمات و جاهای دیدنی اون لذت زیادی ببرید.

    ۲۵ بهمن, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    برای سفر به کیش میتونید از جنگ های شبانه و کشتی های موزیک زنده و صرف شما در رستوران شاندیز شبتون رو سپری کنید و لذت ببرید.شهر زیر زمینی کاریز هم حتما پیشنهاد میشه

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    كيش سرتاسر ديدني و زيباست به خصوص شهر زير زميني و مركز غواصي البته سليقه ها با هم فرق داره ولي تو كيش براي هر سليقه مكان زيبايي است

    ۵ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفیع

    اسکله تفریحی و پارک اهوان بسیار لذت بخشه و دوچرخه سواری رو دور ساحل از دست ندید.
    کیش واقعا برای هر سلیقه ای تفریح خودش رو داره از آرام بخش تا اوج هیجان. سفر به جزیره رو فراموش نکنید

    ۳۰ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    جت اسکی و شاتل بنا از بهترین خاطرات تفریحی من بود

    ۱۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    کیش واقعا در هر فصلی زیباست و تفریحات عالی داره .

    ۶ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • رها مسعودی

    الان بهترین فصل سفر به کیش هستش… حتما از تفریحاتش استفاده کنید..راستی از سایتهای تخفیفان کیش برای خرید بلیطها و غذاها استفاده کنید . قیمتشون پایین تره.

    ۴ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • شاهرخ شفیعی

    همیشه ازتلویزیون ورسانه ها تعریف کیش را شنیده بودم-ولی بادیدن این عکسها واقعا جرقه سفر به کیش درذهنم زده شد(البته اگه جیبم پر پول باشه) بادیدن تصاویر شهر حریره کیش مخصوصا شهر زیر زمینی کاریز وپارک دلفین ها حس عجیبی بهم دست داد. ودرخیالم به آنجا سفر کردم.امید که روزی ازنزدیک این مناظر شگفت را تجربه کنم.

    ۲۸ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • م

      سلام من مرد ۵۰ ساله هستم بخوام تنهایی برم خوبه ؟ یا نه؟

      ۱۸ آذر, ۱۳۹۸
  • سفریتو

    بهترین موقع برای سفر به کیش بهار و زمستان هستش واقعا حال میده

    ۲۵ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی فدایی فرد

    کیش در هر فصل و هر زمانی دیدنی است علاوه بر موارد بالا دارای جذابیتهای بصری زیادی است که همه را در یک جا نمی توان دید بجز در کیش

    ۲۲ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    پارک دلفین وبوستان اهوان رو برای کسایی که عاشق حیوانات هستن پیشنهاد میکنن،واقعا جالبه…حیوانات رو از نزدیک دیدن واقعا خیلی لذت داره..وقتی اهو رو چند متری خودت میبنی تجربه جالبیه. کیش از جزایر بزرگ و سرسبزکیش است؟!?کیش از جزایربزرگ وسرسبزاستان هرمزگان است.

    ۱۶ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد