جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

مقررات گمرک جزیره کیش

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ شهریور ۱۳۹۹

از آنجاییکه کیش منطقه آزادست ، ورود و خروج بار از این منطقه شامل قوانین خاصی می باشد. در این مطلب قصد داریم مقررات گمرک جزیره کیش را برای شما بازگو کنیم .

مقررات ورودی به جزیره کیش

۱- همراه داشتن دوربين فيلمبرداری غيرحرفه‌ای، کامپيوتر شخصی (لپ‌تاپ) و تلفن همراه جزو لوازم شخصی مسافر بوده و نياز به ثبت گمرک ندارد.

۲- مسافرين به هنگام ورود به کيش چنانچه کالاهاي خارجی به همراه دارند که نياز به ثبت گمرک دارد (کالاهايي غير از لوازم شخصي) قبل از ترک سالن ورودی مراتب را به گمرک اطلاع دهند تا تمهيدات لازم جهت ثبت و تطبيق در برگشت معمول گردد.

۳- مسافرانی كه از كشورهای خارجی وارد منطقه می‌شوند، می ‌توانند به ميزان ۱۶۰ دلار كالا بدون پرداخت عوارض و مازاد بر آن تا سقف ۵۰۰ دلار با پرداخت عوارض ترخيص نمايند، به شرط آن‌كه كالای مذكور جنبه تجاری نداشته و از نوع كالاهای ممنوعه قانونی و شرعی نباشد.

۴- ورود حيوان از خارج از كشور تنها پس از دريافت مجوزهای لازم از اداره دامپزشكی كيش و ارائه به گمرک مقدور می ‌باشد.

گمرک مقررات گمرک جزیره کیش

مقررات خروجی از جزیره کیش

۱- با توجه به زمانبر بودن انجام تشريفات گمركی، لازم است مسافران مدت زمان لازم برای انجام اين تشريفات را در نظر گرفته تا بتوانند به موقع در سالن ترانزيت فرودگاه حاضر شده و باعث جاماندن ايشان از پروازشان نگردد.

۲- مسافران هنگام خروج به سرزمين اصلی، علاوه بر اشياء شخصي مستعمل خود كه به شرط غير تجاری بودن از پرداخت حقوق و عوارض گمركی معاف است، مي‌توانند برای يكبار در سال، كالای مجاز تا سقف۸۰ دلار (به‌ازای هر نفر) به شرط غيرتجاری بودن را با معافيت از پرداخت عوارض گمركي خارج نمايند. همچنين مي‌توانند مازاد بر ارزش ذكر شده را با پرداخت حقوق و عوارض گمركی خارج نمايند. تذكر: در صورتی كه به تشخيص ماموران گمرك، جهت خروج كالا به سرزمين اصلی نياز به ثبت معافيت گمركي باشد لازم است مسافران مشمول معافيت با به‌همراه داشتن بليط و شناسنامه يا گذرنامه (برای مسافران خارجی)، جهت خريد کارت سبز گمركی معتبر اقدام نمايند. دفتر صدور كارت سبز در ترمينال خروجی پروازهای داخلي فرودگاه واقع شده است. قيمت خريد كارت سبز ۷۵هزار ريال می ‌باشد.

۳- مسافران لازم است هرگونه کالای همراه خود را به گمرک اظهار نموده و از اختفاء يا جاسازی نمودن آن يا عبور کالا از مسيرهای غيرگمرکی خودداری نمائيد. در غير اينصورت قاچاق تلقی و پيگرد قانوننی دارد.

۴- خروج لوازم‌خانگی بزرگ از قبيل تلويزيون، يخچال، فريزر و همچنين داروی مازاد بر مصرف شخصي توسط مسافران ممنوع مي‌باشد.

۵- خروج مواد اوليه و قطعات و لوازم فنی مورد استفاده در واحدهای توليدی توسط مسافران ممنوع مي‌باشد.

۶- مسافرینی که حیوانات زنده همراه دارن می بایست شناسنامه و اسناد مربوط به دامپزشکی رعایت موارد بهداشتی و قرنطینه ای آنرا همراه داشته باشند.

۷- خروج كالاهاي زير از كشور ممنوع مي‌باشد:
– اشياء عتيقه و كتب خطی، مسكوكات قديمی، آثار اصيل فرهنگي، تابلوهای نقاشي عتيقه و هر نوع اشيای تاريخی و ميراث فرهنگی ممنوع است.
– خاويار به ميزان بيش از يك كيلوگرم به ازای هر مسافر (براي كمتر از يك كيلوگرم بايد ممهور به مهر و يا پلمب شركت شيلات باشد)
– فرش دستبافت بيش از ۲۰ متر مربع به ازای هر مسافر. (محدوديتي از نظر تعداد قطعات فرش در سقف متراژ ذكر شده وجود ندارد)
– وجه نقد بيش از پنج هزار دلار و يا معادل آن به ارزهای ديگر برای هر مسافر.
– وجه رايج کشور بيش از پانصد‌هزار ريال
– خروج زيورآلات شخصی به ميزان حداكثر ۱۵۰گرم از انواع مصنوعات طلا به ازای هر مسافر مجاز می‌باشد.

– خروج مصنوعات و ظروف نقره به عنوان هديه و سوغات به ميزان حداكثر ۳كيلوگرم به ازای هر مسافر مجاز مي‌باشد مشروط بر اين‌كه در زمره آثار فرهنگی و تاريخي نباشد.

گمرک کیش 1 مقررات گمرک جزیره کیش

قابل توجه مسافرینی که با خودروی شخصی از مسیر دریا به جزیره کیش سفر می نمایند:

۱- واحد کابوتاژ- گمرک کیش مستقر در اسکله بندرگاه کیش به صورت شبانه روزی بوده و آماده ارائه خدمات گمرکی می باشد.

۲- عزیزان در بدو ورود حتما پروانه کابوتاژ صادره از گمرک مبدا را به کارمندان مستقر در واحد کابوتاژ تحویل نمایند.

۳- قبل از صدور مجوز حرکت از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران می بایست هماهنگی های لازم با شرکت کشتیرانی و اخذ عدم خلافی از ترافیک و امور مربوط به رانندگی صورت پذیرفته باشد.

۴- ارائه کارت اسناد مالکیت مربوط به خودرو و کارت شناسائی مالک الزامی است.

۵- شروع انجام صدور پروانه کابوتاژ ساعت ۸ صبح هر روز می باشد جهت انجام امور بازرسی و تطبیق اسناد راس تعیین شده به دایره مراجعه فرمایند.

۶- هرگونه تعمیرات که منجر به تعویض شماره سیلندر و موتور خودرو گردد در موقع خروج نیاز به مجوز وزارت بازرگانی و صنایع خواهد داشت.

۷- هرگونه کالاهای خریداری شده و لوازم شخصی همراه را از خودرو خارج و از مسیر سالن ارزیابی مسافری پایانه دریایی به کشتی منتقل نمائید.

برای مطرح کردن سوالات خود و ديدن تجربه بقيه مسافران کيش در این باره موضوع سفر با ماشين شخصی – زمینی – دریایی به کيش در تالار گفتگو را مشاهده بفرماييد.

 

گمرک کیش مقررات گمرک جزیره کیش

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *