جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بهترین زمان سفر به کیش

تاریخ بروزرسانی :
۶ آذر ۱۳۹۸

جزیره کیش جزیره ای در جنوب ایران که آب و هوای گرمسیری دارد هوای پاک ، دریایی آبی ، آثار تاریخی مناظر زیبا و دلنشین ، مراکز خرید متنوع و جشنواره‌های مختلف دلایلی است که باعث شده در ده سال اخیر یکی از مقصدهای پربازدید گردشگران از سراسر ایران و منطقه شود. اما دانستن بهترین زمان سفر به کیش می تواند به دلچسب شدن سفر کمک کند از آنجا که هر شخص شرایط و علایق مختلفی دارند ، همچنین عدم وجود سرمای شدید و قابلیت استفاده ۱۲ ماهه از ظرفیت گردش آبی در کیش، ماه‌های مختلفی را می‌توان به عنوان بهترین زمان سفر به کیش زیبا تعیین کرد.

کیش 1 بهترین زمان سفر به کیش

با ورود بهار، آب و هوای کیش به سمت گرما پیش می رود. در اوایل بهار می توان هوای خنک و رطوبت نسبتا پایین را احساس کرد. نسیم مطلوبی که از سمت دریا می وزد حس خنکی و شادابی دوباره را به گردشگران می دهد.در ماه فروردین به دلیل تعطیلات نوروزی، جزیره بسیار شلوغ است و هزینه سفر به کیش و هتل‌ها به بالاترین میزان خود می‌رسد. در این زمان هوا کمی گرم شده است ولی به دلیل اینکه آب دریا هنوز سرد است، شب‌ها می‌توانید نسیم خنک بهاری را تجربه کنید.از خرداد ماه تا مهر هوای جزیره بسیار گرم است و رطوبت به حد اشباع می‌رسد و روزها را طاقت‌فرسا و کلافه کننده می‌کند. اما برای کسانی که به ورزش‌های آبی از جمله جت اسکی، کیبل اسکی، فلای‌بورد و اسکوتر زیردریایی علاقمندند فصل تابستان فصل مناسبی برای سفر به کیش است. همچنین جشنواره‌هایی که از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تا اواسط شهریور ادامه دارد، تنور مسافرت به این جزیره گرم را داغ‌تر می‌کند. برنامه‌های متنوعی که شامل کنسرت‌، جنگ‌های شبانه و اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی باعث شده است که گرمای تابستان برای گردشگران قابل تحمل شود. البته مراکز خرید مجهز به سیستم‌های تهویه مطبوع نیز در نادیده گرفتن گرمای تابستان بی‌تأثیر نیست!

کیش 8 بهترین زمان سفر به کیش

در اصل بهترین زمان سفر به کیش را شرایط و هدف شما تعیین می کند . اگر هوای معتدل را می خواهید فصل زمستان را انتخاب کنید خصوصا اسفند بهترین ماه است که تعداد گردشگر کاهش پیدا می کند و هزینه سفر هم ارزان تر می شود . اگر جشنواره و تخفیف و ورزش های آبی را دوست دارید بهتر است درمیانه تابستان بروید و گرماو شرجی بودن هوا را به جان خود بخرید .

کیش 5 بهترین زمان سفر به کیش

هوای کیش در اواسط خردادماه رو به گرمی می رود و این گرما در تابستان به اوج خود می رسد. اگر در جستجوی آب و هوای گرم و بهره مندی از گرمای خورشید هستید بهترین زمان سفر به این جزیره، تابستان است. کیش در تابستان روزهای گرمی را تجربه می کند. اما حتی گرمای تابستان هم مانع سفر گردشگران به سواحل نقره ای نمی شود. امکانات موجود در جزیره باعث شده است تا در گرم ترین روزهای سال نیز بتوان مدت زیادی در بازارهای خرید و اماکن عمومی به گشت و گذار پرداخت.
درست است از نظر آب و هوا تابستان به هیچ وجه فصل مناسبی برای سفر به کیش نیست؛ اما جشنواره تابستانی کیش که هر سال از تاریخ ۱۵ تیر تا ۱۵ شهریور در این جزیره برگزار می‌شود باعث شده است حتی در تابستان هم مسافران زیادی راهی این جزیره شوند.

کیش 3 بهترین زمان سفر به کیش

برپایی برنامه‌های شاد و مفرح مانند برنامه‌های متنوع ورزشی، کنسرت‌ها، جنگ‌های شبانه، تئاتر، نمایش نمایش، برپایی کارناوال‌های شادی، اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی، آذین‌بندی خیابان‌های کیش که زیبایی آن‌ها را مخصوصا شب‌ها دو چندان می‌کند، باعث شده است تعداد زیادی از گردشگران داخلی و حتی خارجی در زمان برپایی این جشنواره به کیش سفر کنند.

در پاییز و زمستان انتظارها به سر می رسد و جزیره شاهد تعداد بیشمار گردشگر است. در پاییز از شدت گرما کاسته می شود و از نیمه دوم آبان ماه، آب و هوای کیش بسیار مطلوب است.

جزیره در پاییز شاهد باران های تند و رگبارهای کوتاه است. برای سفر به جزیره پرطرفدار آب های نیلگون خلیج فارس در زمستان تردید نکنید! در زمستان از هوای معتدل و بی نظیر کیش حیرت خواهید کرد. کیش یکی از بهترین گزینه های سفر در بهمن و اسفند است. جزیره بی نظیر کیش، در زمستان بی نظیرتر از هر زمان دیگری می شود. در ماه دی و بهمن آب و هوای کیش مطلوب است. دمای ثبت شده در این ماه ۲۷ درجه سانتیگراد است و بارندگی هر ماه حدوداً به ۲۱ میلیمتر می رسد.

کیش 7 بهترین زمان سفر به کیش

درزمستان در حالی که در بسیاری از شهرهای ایران مخصوصا شمال و شمال غرب سرما و برف زیاد است جزیره کیش دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر است. به طوری که می‌توانید بدون استفاده از لباس گرم به راحتی در جزیره به گشت و گذار بپردازید و از پیاده‌روی در ساحل لذت ببرید. باران‌های سیل‌آسای کیش در فصل زمستان اتفاق می‌افتد اما زودگذر است و پس از مدت بسیار کوتاهی متوقف می‌شود و دوباره آفتاب بر پهنه خلیج سایه‌گستر می‌شود.در انتهای فصل زمستان، قبل از اینکه سیل گردشگران نوروزی به کیش، نگین خلیج فارس سرازیر شوند، شاید یکی از بهترین زمان‌های حضور در جزیره است. یکی به دلیل اینکه جزیره در خلوت‌ترین زمان خود به سر می‌برد و دیگر اینکه هنوز هوا به اندازه‌ای گرم نشده که آزار دهنده باشد. به علاوه قیمت پروازها به دلیل کاهش تعداد مسافر پایین تور کیش است.

البته اگر قصد سفر به کیش را دارید بهتر است وسط هفته به این سفر بروید تا بتوانید حدود یک سوم ارزانتر از آخر هفته هزینه سفر کنید .

آب و هوای کیش، ساحل نقره ای، آسمان درخشان و دریای نیلگون، خاطره ای بی نظیر را در ذهن تمام گردشگران این جزیره به یادگار گذاشته است. این یادگار، با نسیم خنک که از سمت دریای آبی و افق می وزد ماندگار می شود.کیش در بیشتر روزهای سال هوایی گرم و در عین حال تمیز و پاک را تجربه می کند.درصد بالای اکسیژن موجود در هوا، مانع از خستگی گردشگران، حتی پس از ساعت ها تفریح و گشت و گذار می شود. بیشتر گردشگران، زمستان کیش را ترجیح می دهند؛ اما آب و هوای کیش در هر فصل تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد را برای گردشگران به ارمغان می آورد. برای سفر به کیش تردید نکنید و در هر فصلی قرار دارید از زیبایی فوق العاده جزیره در آن فصل بهره مند شوید!

در هر فصلی که به کیش سفر کنید باد مطلوبی از سمت دریا می وزد و حس آرامش را چندین برابر می کند. این باد در هر فصل شدت خاص خود را دارد. هر چند کیش در نیمی از سال روزهای گرمی را تجربه می کند، اما دمای هوا در شب چنان مطلوب است که به تمام جاذبه های شب جزیره می افزاید و بهترین ترکیب برای گردشگری را به وجود می آورد. آب و هوای جزیره کیش هرگز مانعی برای سفر دوستداران زیبایی کیش نبوده است و در تمام روزهای سال این جزیره مملو از گردشگران تور کیش خوش ذوق و علاقه مند است.

کیش 4 بهترین زمان سفر به کیش

کیش 6 بهترین زمان سفر به کیش

یش 1 بهترین زمان سفر به کیش

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *